روغن سیر برای موها

خواص دارویی سیر از هزاران سال پیش برای انسان‌ها شناخته شده است. سیر یکی از قدیمی‌ترین گیاهان به شمار می‌رود

روغن سیر برای موها

خواص دارویی سیر از هزاران سال پیش برای انسان‌ها شناخته شده است. سیر یکی از قدیمی‌ترین گیاهان به شمار می‌رود. استفاده‌ی منظم از روغن سیر برای موها می‌تواند به خلاص شدن از دست مشکلات مو کمک کند.

فواید روغن سیر برای موها

سیر فواید زیادی برای سلامتی دارد. سیر دارای خاصیت آنتی آنتی بیوتیک و ضد قارچی قوی است که می‌تواند به از بین بردن ویر‌وس‌ها ، باکتری‌ها و قارچ‌ها کمک کند. سیر دستگاه ایمنی را تقویت می‌کند و به مبارزه با عفونت کمک می‌کند. استفاده از روغن سیر برای موها به کنترل ریزش مو کمک می‌کند و بافت موها را بهبود می‌بخشد.

ترکیبات سیر

خواص منحصر به فرد سیر به خاطر ترکیبات تغذیه‌ای آن است. سیر منبع غنی از گوگرد است که جزء ترکیبات حیاتی انواع مختلفی از پروتئین‌ها از جمله کراتین است. وجود کراتین مانع شکنندگی موها می‌شود. به عبارت دیگر، کراتین موها را تقویت می‌کند. گوگرد همچنین برای سلامت پوست سر نیز مفید است.
کسانی که بدن آن‌ها قادر نیست از ویتامین E استفاده کنند از مشکلات ریزش مو و خشکی موها رنج می‌برند. سلنیوم یکی از ترکیبات موجود در سیر است که استفاده‌ی مناسب از ویتامین E در دسترس بدن را فراهم می‌کند. سلنیوم همچنین نقش مهمی در مبارزه با رادیکال‌های آزاد ایفا می‌کند. رادیکال‌های آزاد به غشای سلول‌ها آسیب می‌زنند. سلنیوم از سلول‌های پوست سر در برابر اثرات مضر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.
سیر همچنین حاوی ویتامین‌هایی مانند ویتامین C ، ویتامین B1 و ویتامین B6 است. ویتامین C تولید کلاژن را افزایش می‌دهد که استحکام ریشه‌ی موها را افزایش می‌دهد. پس، ویتامین C از شکنندگی موها جلوگیری می‌کند. ویتامین B1 گردش خون در پوست سر را افزایش می‌دهد که برای رشد مجدد موها حیاتی است.
سیر حاوی مواد معدنی مانند کلسیم ، فسفر ، مس ، منگنز و غیره است که برای موها مفید هستند. کلسیم قسمت جدایی ناپذیری از عناصر سازند‌ه‌ی موهاست. منگنز به استفاده از مواد مغذی مختلف در بدن کمک می‌کند. مس و آهن موجود در سیر به درخشندگی موها کمک می‌کنند.
استفاده‌ی موضعی از روغن سیر هم برای سلامت موها و هم برای سلامت پوست سر مفید است. عصار‌ه‌ی سیر رشد موهای جدید را افزایش می‌دهد و باعث بهبود وضعیت موها می‌شود. ماساژ دادن پوست سر با روغن سیر گردش خون را افزایش می‌دهد ، مواد سمی سطح پوست سر را از بین می‌برد و ریشه‌ی موها را تقویت می‌کند. کسانی که از خارش پوست سر رنج می‌برند یا موهای خشک دارند می‌توانند با استفاده از روغن سیر از شر این مشکلات خلاص شوند.

آماده کردن روغن سیر

برای تهیه‌ی روغن سیر چند حبه سیر را در یک فنجان روغن زیتون به مدت یک هفته خیس کنید. بعد از آن می‌توانید از این روغن برای ماساژ دادن موها استفاده کنید. قبل از خواب موها را با روغن سیر ماساژ دهید و سر خود را با کلاه یا حوله بپوشانید. صبح روز بعد موهای خود را با یک شامپوی معمولی بشویید. چند هفته از این روش استفاده کنید تا ببینید که ریزش مو کاهش پیدا می‌کند و رشد مجدد موها شروع می‌شود.
روغن سیر ماده‌ای طبیعی است و بدون نگرانی می‌توان از آن استفاده کرد. ولی، افرادی که به سیر حساسیت دارند نباید از آن استفاده کنند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر