روغن‌های اساسی برای مو

مراقبت از موها همیشه از اهمیت بالایی برای انسان‌ها برخوردار بوده است. از سال‌ها پیش از روغن‌های اساسی برای بهبود سلامت و زیبایی موها استفاده می‌شده است

روغن‌های اساسی برای مو

مراقبت از موها همیشه از اهمیت بالایی برای انسان‌ها برخوردار بوده است. از سال‌ها پیش از روغن‌های اساسی برای بهبود سلامت و زیبایی موها استفاده می‌شده است.
از همان زمان‌های اولیه مراقبت از موها از جانب فرد و افراد اطراف او اهمیت زیادی داشته است. موها صرف نظر از جنسیت ، سن ، مذهب ، فرهنگ یا هر گونه عامل تمایز دهنده‌ی انسانی همیشه مهم بوده‌اند. این خواست ذاتی برای داشتن موهایی سالم و زیبا منجر به کشف و تولید انواع مختلف محصولات طبیعی و شیمیایی بدین منظور شده است و روغن‌های اساسی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. استفاده از چنین روغن‌هایی به زمان باستان باز می‌گردد و از سال‌ها پیش از عصاره‌های گیاهان برای مراقبت از پوست سر و موها استفاده می‌شده است.
روغن اساسی مایعی نامحلول در آب است که حاوی ترکیبات فرار معطر گیاهی است. از برخی نمونه‌های روغن‌های اساسی می‌توان به روغن گل میخک ، روغن گل یاس ، روغن اکالیپتوس ، روغن سدر و غیره اشاره کرد. روغن‌های اساسی آن دسته روغن‌هایی هستند که رشد موها را افزایش می‌دهند ، از ریزش موها جلوگیری می‌کنند و تحریکات پوست سر را کاهش می‌دهند. اجازه دهید نگاهی به بهترین روغن‌های اساسی مفید برای مو داشته باشیم.

روغن‌های اساسی مفید برای مو

در ادامه‌ی مقاله فهرستی از روغن‌های فراری ارائه شده است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به حفظ سلامت موها و پوست سر خود کمک کنید.

روغن اسط خودوس

روغن اسطو خودوس به خاطر خواص تسکین دهنده‌ی اعصاب و استرس خود شناخته شده است. تأثیرات خنک کننده‌ی روغن اسطو خودوس اضطراب را کاهش می‌دهد که برای موها مفید است زیرا، همه‌ی ما می‌دانیم که اضطراب ممکن است باعث ریزش مو شود. روغن اسطو خودوس برای مبارزه با شپش سر بسیار مفید است. خواص ضد التهابی روغن اسطو خودوس آن را تبدیل به روش درمانی عالی برای درمان بیماری‌هایی مانند پسوریازیس ، آکنه پوست سر و غیره کرده است.

روغن آرنیکا

روغن آرنیکا یکی از بهترین روغن‌های اتری برای پیشگیری از ریزش مو است. از روغن آرنیکا برای درمان آلوپسی استفاده می‌شود. از محصولات تهیه شده از گیاه آرنیکا برای درمان مشکلات مختلف مربوط به مو مانند سفید شدن موها و شوره‌ی سر نیز استفاده می‌شود. روغن آرنیکا دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که به تقویت پوست سر و محافظت از موها در برابر عناصر شیمیایی و آلودگی موها کمک می‌کند.

روغن ریحان

روغن ریحان جزء روغن‌های اساسی مشهور برای افزایش رشد موها به شمار می‌رود.روغن ریحان گردش خون در ناحیه‌ی پوست سر را تحریک می‌کند که این به نوبه‌ی خود به تغذیه ریشه‌ی موها و خلاص شدن از دست سلول‌های مرده‌ی پوست کمک می‌کند. از مخلوط ریحان با شنبلیله برای افزایش سلامت پوست سر استفاده می‌شود. عطر خنک و ملایم روغن ریحان آن را تبدیل به روغن‌ عالی برای ماساژ دادن پوست سر برای درمان سر درد ، استرس و بی‌خوابی کرده است. مخلوط روغن ریحان و کافور یکی از بهترین روش‌های گیاهی برای میگرن و اضطراب است.

روغن بابونه

روغن بابونه سلول‌های پوستی ملتهب شده را ترمیم می‌کند. ماساژ دادن با روغن بابونه به خاطر خواص ضد استرس و پتانسیل آن برای کاهش اضطراب به خواب راحت‌تر شما کمک می‌کند. روغن بابونه مخصوصاً برای کسانی که از پوسته پوسته شدن پوست سر و پسوریازیس رنج می‌برند مفید است. خواص ضد التهابی روغن بابونه به درمان مشکلاتی مانند آکنه پوست سر ، پسوریازیس و بثورات آلرژیک کمک می‌کند.

روغن لیمو

روغن اساسی لیمو برای درمان خشکی پوست سر عالی است. روغن لیمو غدد سبابه را تحریک می‌کند تا چربی بیشتری تولید کنند. روغن لیمو برای شوره سر و شپش نیز بسیار مفید است. روغن لیمو اضطراب را کاهش می‌دهد ، اعصاب را آرام می‌کند و احساس آرامش را تقلین می‌کند. روغن لیمو غنی از آنتی اکسیدان‌ و عوامل آنتی باکتریال است که به تغذیه‌ و همچنین محافظت از موها و پوست سر کمک می‌کنند. از روغن لیمو باید به مقدار کم استفاده کنید زیرا، استفاده‌ی بیش از حد از روغن لیمو ممکن است باعث خشکی شدید موها شود.

روغن نعناع تند

روغن نعناع تند گردش خون در پوست سر را افزایش می‌دهد و به این ترتیب به تغذیه‌ی ریشه‌ی موها کمک می‌کند. این کار باعث افزایش رشد موها می‌شود و ریزش مو را کاهش می‌دهد. روغن نعناع تند مانع رشد قارچ‌ها و شپش می‌شود.

روغن رزماری

روغن رزماری یکی از بهترین روغن‌های اساسی برای درمان خارش پوست سر ، شوره سر ، خشکی موها و مشکلات پوست سر است. این باور وجود دارد که روغن رزماری برای جلوگیری از سفید شدن زود هنگام موها و آلوپسی بسیار مفید است. اگر می‌خواهید رشد موهای خود را افزایش دهید، می‌توانید از روغن رزماری استفاده کنید زیرا، فولیکول‌های مو را تحریک می‌کند و به این ترتیب رشد موها را افزایش می‌دهد.

روغن درخت چای

روغن درخت چای قدرت تصفیه کننده بالایی دارد. از روغن درخت چای برای درمان بیماری‌هایی مانند پسوریازیس و شوره سر استفاده می‌شود. روغن درخت چای با بهبود دادن گردش خون در همه‌ی قسمت‌های پوست سر رشد موها را افزایش می‌دهد. روغن درخت چای عرق کردن را افزایش می‌دهد که این به نوبه‌ی خود به دفع مواد زائد و عوامل عفونت‌زا از بدن کمک می‌کند.

روغن سدر

روغن سدر ضد عفونی کننده‌ای قوی است و دارای خاصیت ضد شوره ، جمع کننده و ضد قارچی است. استفاده از روغن سدر برای درمان عفونت‌های قارچی پوست سر و شوره‌ سر مفید است. خاصیت جمع کننده‌ی روغن سدر به پاکسازی عمیق پوست سر و تقویت ریشه‌ی موها و فولیکول‌ها کمک می‌کند. روغن سدر به عملکرد مناسب غدد سبابه کمک می‌کند و مانع تولید بیش از حد سبوم می‌شود. این به پیشگیری از بروز بسیاری از عفونت‌های قارچی کمک می‌کند. روغن سدر اعصاب را آرام می‌کند و برای آن‌هایی که از اختلالات خواب رنج می‌برند مفید است.

روغن جوجوبا

ترکیبات روغن جوجوبا بسیار نزدیک به محتویات چربی پوست خود ماست، روغن جوجوبا به آسانی توسط پوست جذب می‌شود و به کاهش خشکی موها و پوست سر کمک می‌کند. روغن جوجوبا تولید بیش از حد سبوم را کنترل می‌کند. روغن جوجوبا نرم کننده‌ای عالی هم برای موها و هم برای پوست است. ماساژ دادن پوست سر با روغن جوجوبا به درخشندگی موها کمک می‌کند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر