مشارکت ۶۰۰ هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی

مدیرکل تامین منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از شرکت ۶۰۰ هزار نفر در سطح کشور در جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد.

به گزارش ایسنا ، سیدباقر میرعبداللهی در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان لرستان،  با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه کتاب در کشور اظهار کرد: براساس برخی آمارها که در دست است، متاسفانه سرانه مطالعه کتاب در کشور ما بسیار پایین است، تا حدی که برخی آمارها حکایت از ارقامی مثل دو دقیقه در سال دارد.

وی با فاجعه‌بار خواندن این میزان سرانه مطالعه کتاب، افزود: این آمار برای ملتی که کتاب محوری آن قرآن‌کریم است و این کتاب مقدس به «اقرا» آغاز شده است، زیبنده نیست.

میرعبداللهی ادامه داد: البته برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و بالا بردن سرانه مطالعه کتاب و تشویق مردم به کتابخوانی باید ساز و کارهایی ازجمله دسترسی آسان به کتابخانه‌ها و منابع کتابخوانی مهیا شود و می طلبد در این راستا مدیران فرهنگی برای تغییر وضعیت مطالعه کتاب و کتابخوانی تدابیر لازم را انجام دهند.

مدیرکل تامین منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از شرکت 600 هزار نفر در سطح کشور در هفتمین جشنواره و مسابقه کتابخوانی رضوی خبر داد و گفت: این شرکت گسترده در دو بخش آنلاین و مکتوب گویای این است که می‌توان از عشق و محبت مردم نسبت به ائمه‌اطهار(ع) در راستای ترویج فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی بهره برد و این نشان می دهد ارادت و محبت مردم نسبت به ائمه‌اطهار(ع) از حد گریه و زاری گذشته و به کتاب و اثر مکتوب سرایت کرده است.

وی افزود: امام رضا(ع) علاوه‌بر اینکه سلطان خراسان و سلطان دل‌های ماست سلطان سخن نیز هست که می طلبد سخنان گهربار این امام همام در رابطه با مطالعه کتاب معرفی شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر