ساعت آب گرم فرشته ها

نکاتی که برای حمام کوچولو باید رعایت کنید اغلب بچه ها وقتی کمی بزرگ می شوند، حمام رفتن و بازی کردن با آب را دوست دارند

ساعت آب گرم فرشته ها
نکاتی که برای حمام کوچولو باید رعایت کنید
اغلب بچه ها وقتی کمی بزرگ می شوند، حمام رفتن و بازی کردن با آب را دوست دارند. اما در روزهای اول، هم مادر و هم نوزاد ممکن است در هنگام حمام رفتن مخلوطی از احساس اضطراب و لذت را تجربه کنند. اغلب نوزدان دشر روزهای اول تولد از اینکه تمام لباس هایشان از تنشان خارج شده و در آب قرار می گیرند، احساس خوبی ندارند. مادر هم ممکن با بغل کردن نوزاد بدون لباس کوچک و سُر، احساس راحتی نکند و نگران باشد. با روش های زیر می توانید با آرامش بیشتری کودک را حمام کنید.
در قدم اول باید وان کوچک که مناسب حمام کردن نوزاد باشد تهیه کنید و داخل آن آب ولرم بریزید. برای این که دمای آب مناسب باشد، می توانید ابتدا مقداری آب سرد داخل وان بریزید و سپس کم کم آب گرم به آن اضافه کرده و مخلوط کنید؛ سپس با آرنج خود دمای آن را بررسی کنید. آنجا که آرنج خود را در آن قرار داده اید، باید ولرم و مایل به گرم باشد.اگر دمای آب را با دست خود تنظیم کنید، ممکن است آب داغ تر از حد معمول باشد و باعث ناراحتی نوزاد شود.
عمق مقدار آبی که باید برای حمام کردن نوزاد در وان باشد، حدود 10 سانتی متر است. لباس های کودک را در جایی که دمای آن مناسب است از تنش خارج کرده و کودک را در حوله کوچکی بپیچید و سپس نوزاد را طوری بغل کنید که سرشو روی کف دست شما و بدنش روی ساعدتان قرار گیرد. بعد به آرامی با کف دست تان از آب تشت روی سر نوزاد بریزید و سر او را بشویید. در این حالت باید دقت کنید که آب به صورت کودک نپاشد، چون بچه ها اصلا از این موضوع خوش شان نمی آید. بعد از شستن سر، باید با یک حوله تمیز سر کودک را به آرامی خشک کنید.بعد از شستن و خشک کردن سر، حوله ای که دور بدن نوزاد پیچیده بودید را باز کرده و کودک را به آرامی داخل وان آب قرار دهید. در این حالت، باید با ساعد و دست تان زیر شانه و سر کودک را نگه دارید، دست دیگرتان را زیر باسن نوزاد قرار دهید و به آرامی او را به آب نزدیک کرده و در آب بگذارید. دستی که زیر سر و شانه است، در تمام مدت باید همان جا باقی بماند و محافظ سر و گردن و شانه کودک باشد. با دست دیگر کار شست و شوی کودک را به آرامی ادامه دهید. در تمام مدت حمام کردن با لبخند زدن به نوزاد و صحبت کردن با او، می توانید باعث اطمینان خاطر و آرامش او شوید. بعد از پایان شست و شو کودک را داخل حوله پیچید، او را خشک کنید و سپس لباس هایش را بپوشانید.
منبع:نشریه شهرزاد، شماره 14.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر