طب فشاری برای رها شدن از سردرد

طب فشاری یک روش درمانی قدیمی است که منشأ آن چین است. امروزه، این روش توجه دنیا را به عنوان یک پزشکی دیگر برای درمان گستره‌ای از ناخوشی‌ها از جمله سردرد، به خود جلب کرده است

طب فشاری برای رها شدن از سردرد

طب فشاری یک روش درمانی قدیمی است که منشأ آن چین است. امروزه، این روش توجه دنیا را به عنوان یک پزشکی دیگر برای درمان گستره‌ای از ناخوشی‌ها از جمله سردرد، به خود جلب کرده است.
طب فشاری یک روش درمانی باستانی است و اغلب به عنوان نسخه‌ای از روش طب سوزنی در نظر گرفته می‌شود چون هر دو بر پایه‌ی اصول مشابهی استوار شده‌اند. هم طب فشاری و هم طب سوزنی با تحریک نقاط فشاری ویژه‌ای که در نقاط مختلفی روی بدن واقع شده‌اند، عمل می‌کنند.
معتقدند تحریک این نقاط فشاری، پاسخ بدن ما را به تعدادی از بیماری‌ها بهبود می‌دهد. تنها تفاوت بین این دو فرآیند این است که در طب سوزنی، نقاط فشاری به کمک سوزن تحریک می‌شوند، در حالی که در طب فشاری، انگشتان، آرنج‌ها و یا برخی وسایل ویژه مثل توپ و تشک طب فشاری برای این منظور به کار می‌روند.
اطلاعات بیشتر در مورد طب فشاری :
طبق تمرین‌های چین باستان در مورد طب فشاری و طب سنتی، بیش از هزاران نقطه‌ی فشاری در بدن ما وجود دارند که در دایره‌های طولی واقع شده‌اند. دایره‌های طولی خطوط فرضی هستند که انرژی زندگی در آنها جریان می‌یابد. معتقدند هر گونه انسداد در جریان این انرژی، با بیماری‌های مختلفی مرتبط است. جریان انرژی در دایره‌های طولی می‌تواند با تحریک نقاط فشاری بهبود پیدا بکند. این کار می‌تواند باعث آسودگی از بیماری‌های مختلفی نظیر سردرد شود.
 طب فشاری برای رها شدن از سردرد
تعیین و یا محل یابی نقاط فشاری دقیق مرتبط با سردرد برای درمان آن، ضروری و حیاتی است. یک فرد مبتدی می‌تواند با متخصصی در این زمینه مشورت بکند و یا از نقشه‌ی عکس العمل شناسی کمک بگیرد تا محل نقاط فشاری مرتبط با سردرد را تعیین کند. برای تحریک این نقاط فشاری، شما باید به آرامی آنها را ماساژ دهید و یا به کمک انگشت روی آنها فشار وارد کنید.
استفاده از طب فشاری برای آسودگی از سردرد :
سردرد می‌تواند نشانه‌ای از بیماری‌های مختلف باشد و هم چنین با تنش، استرس و خستگی مرتبط باشد. نقاط فشاری که عموماً برای کاهش سردرد تحریک می‌شوند عبارتند از : کیسه صفرا 20 و یا Gb 20، روده‌ی بزرگ 4 و یا Li4 و نقطه‌ی Lv 3 .
نقطه‌ی فشاری کیسه صفرا 20 و یا Gb 20 در پایین جمجمه قرار دارد. آن یک گودی و یا تو رفتگی است که فقط می‌تواند پایین جمجمه احساس شود. تحریک این نقطه، می‌تواند احساس سردرد را در منطقه‌ی تنش و اطراف سر، تسکین دهد. شما می‌توانید به کمک انگشتان خود به مدت 2 تا 3 دقیقه، فشار مستقیمی روی این نقطه اعمال کنید و سپس به آرامی آن منطقه را ماساژ دهید. نقطه‌ی فشاری دیگر، روده‌ی بزرگ 4 و یا Li4 که در شبکه‌ی بین انگشت شست و سبابه قرار دارد. از انگشت شست دست دیگر خود برای فشار این نقطه به مدت 2 تا 3 دقیقه استفاده بکنید. سپس منطقه را با حرکت‌های ملایمی (به سمت مچ) به مدت 2 دقیقه فشار دهید. تحریک این نقطه می‌تواند به کاهش سردرد، دندان درد و درد سینوس کمک کند.
عکس العمل شناسی پا :
 طب فشاری برای رها شدن از سردرد
از طرف دیگر، نقطه‌ی Lv 3 بین انگشت بزرگ پا و انگشت کوچک پا قرار دارد. تحریک این نقطه می‌تواند درد پشت چشمان را کم کند. علاوه بر این، شما می‌توانید شقیقه‌ها و گوشه‌های درونی ابروها را به آرامی ماساژ و یا فشار دهید تا درد را کم کنید. نقطه‌ی فشاری موثر دیگر برای سردرد جایی است که می‌توان آن را در منطقه‌ای که ابروها به پل بینی می‌رسند، یافت. شما می‌توانید کمی تو رفتگی در آن منطقه احساس بکنید. ماساژ دادن این نقطه در جهت رو به بالا به مدت 1 تا 2 دقیقه می‌تواند به تسکین سردرد شما کمک بکند.
طب فشاری می‌تواند در کنترل سردردهای میگرنی و تنشی بسیار مفید باشد. هم چنین هر کس باید مراقب باشد که برخی نقاط فشاری را در شرایط ویژه‌ای تحریک نکند. برای مثال نقطه‌ی روده‌ی بزرگ 4 و یا Li4 نباید توسط خانم باردار تحریک شود. گفته می‌شود تحریک این نقطه، موجب انقباضات رحمی در زنان باردار می‌شود که می‌تواند باعث زایمان زودرس شود. بنابراین باید به هنگام انجام طب فشاری، مراقبت و توجه بسیار زیادی صورت گیرد.
تذکر : این مقاله تنها هدف اطلاع رسانی دارد و نباید جایگزین توصیه‌ی متخصص در این زمینه شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان