ماهان شبکه ایرانیان

روش زندگی یعنی چه؟

منظور از روش زندگی چیست؟ روش زندگی اصطلاحی است که به طور اختصاصی یکی از روان شناسان به نام آدلر آن را به کار برده است و با آداب ویژه و مؤثر در زندگی هر کس مورد استفاده قرار می گیرد

روش زندگی یعنی چه؟

منظور از روش زندگی چیست؟

روش زندگی اصطلاحی است که به طور اختصاصی یکی از روان شناسان به نام آدلر آن را به کار برده است و با آداب ویژه و مؤثر در زندگی هر کس مورد استفاده قرار می گیرد. به نظر آدلر روش زندگی حاصل ترکیب انگیزه ها، خصیصه ها، علایق و ارزش هاست که خود را در رفتار شخص متجلی می سازند.
در قرآن مجید آمده است: «بگو هر کس طبق «روش» خود عمل می کند» (اسراء: 84). لغت «شاکله» که در متن عربی قرآن مطرح شده و در فارسی به «روش» ترجمه گردیده است، در فرهنگ های لغت با عناوین «طریق و مذهب و طبیعت» معنا شده است. قاموس قرآن آیه ی مزبور را به صورت زیر معنا می کند: «بگو اعمال هرکس، روی عوامل مخصوص استعدادی و طبیعتی که کسب می کند، صادر می شود». مفهوم «روش زندگی» از دیدگاه آدلر را به مفهوم «شاکله» بسیار نزدیک می بینیم و خلاصه ی آن «مجموعه ی جنبه های ذاتی و اکتسابی فرد» می باشد.
متأسفانه به رغم مهم بودن توجه به ابدیت، در طول تاریخ این نکته ی حیاتی مورد بی توجهی واقع شده است و «حالت بیداری» در بسیاری از مردم وجود ندارد. اگر رهنمودهای خداوند مورد استفاده قرار می گرفت، حتی یک نفر زندگی ناخوشایند نداشت. در صورتی که در قرآن مجید آمده: «روزی که به دوزخ می گوییم: آیا پر شدی و می گوید: آیا باز هم هست» (ق: 30).
پر شدن انسان ها در جهنم به علت عدم فراگیری، عدم پذیرش و عدم به کارگیری آموزش های الهی است، و این خود نوعی تمرد آشکار نسبت به کاربرد دستورالعمل زندگی سالم و روش استاندارد است که توسط پدیدآورنده ی انسان برای زندگی بهتر دنیوی و اخروی او وضع شده است. جزای آن هم عذاب مداوم هم در دنیا و هم در آخرت است.
منبع مقاله: حسینی، سیّد ابوالقاسم؛ (1387) سبک و روش زندگی استاندارد و نقش آن در تأمین سلامت بدنی، روانی، اجتماعی و معنوی انسان، تهران: نشر قطره
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان