روند پیر شدن در مردان

فرآیند پیر شدن در مردان و زنان با سرعت متفاوتی رخ می‌دهد. در مردان، این روند سبب احساس نا امنی نسبت به آینده می‌شود، همان طور که در زنان نیز این احساس را ایجاد می‌کند

روند پیر شدن در مردان
فرآیند پیر شدن در مردان و زنان با سرعت متفاوتی رخ می‌دهد. در مردان، این روند سبب احساس نا امنی نسبت به آینده می‌شود، همان طور که در زنان نیز این احساس را ایجاد می‌کند. با خواندن این مقاله، می‌توانید در باره‌ی این فرآیند زیستی غیر قابل توقف که بر زندگی ما تأثیر می‌گذارد، بیشتر بدانید. یک روز صبح، در حالی که رو به روی آینه ایستاده‌اید، و موهای خود را شانه می‌کنید ناگهان متوجه یک تار موی خاکستری می‌شوید. این تار مو باعث می‌شود فکر کنید که شما در حال پیر شدن هستید. آیا در مورد شما این علامتی از فرآیند پیر شدن است که با سرعت بالا در حال پیش روی است؟ خیر، مطمئناً این طور نیست. مطالعات اخیر نشان می‌دهد که مردان در سن 25 سالگی به اوج خود می‌رسند. مهم است که درنگ کنید و بیاندیشید که 60 سال دیگر شما چه ظاهری خواهید داشت. آیا زمان آن نیست که برای باز نشستگی برنامه ریزی کنید و از ثمره‌ای که به سختی پس از سال‌ها کار به دست آورده‌اید لذت ببرید؟ آگاه بودن از فرآیند پیری به شما در تطبیق سبک زندگی خود با چالش‌هایی که با افزایش سن برای شما به وجود می‌آید، کمک می‌کند.

سلامتی

پیر شدن، به خصوص در مردان، همواره همراه با کاهش عمل کرد جسمی و ذهنی بوده است. این روند سبب تغییرات فیزیکی در بدن می‌شود. مردان، در سنین میان سالی خود، به دلیل تجمع چربی سوزانده نشده (مصرف نشده) و نیز نداشتن تمرینات ورزشی در قسمت شکمی دچار چاقی می‌شوند. این فرآیند در مورد همه‌ی مردان به یک طریق عمل نمی‌کند. روزی که شما متوجه یک تار موی خاکستری در میان سایر موهای مشکی خود می‌شوید، در همان حال ممکن است رئیس خود را مشاهده کنید که از شما پیرتر است، اما به سرعت از مکانی به مکان دیگر می‌رود، درست مانند این که او یک کودک 16ساله است. این تصور ممکن است باعث تعجب شما شود، که این مرد برای متناسب ماندن در این سن چه می‌کند.

رژیم غذایی

مصرف غذاهای سالم، نه تنها برای سالم ماندن مهم است بلکه ضروری است. این اولین قدم برای متناسب ماندن است هنگامی که شما با کار دشواری نظیر ایستادگی در برابر روند پیر شدنِ مردانه مواجه هستید. مطالعات نشان می‌دهد غذایی که سرشار از فیبر و مواد مغذی است و چربی اشباع شده‌‌ی کمتری دارد، به لاغر شدن و از دست دادن وزنِ اضافه کمک می‌کند. این نوع رژیم غذایی بیش از همه برای پیش گیری از چاقی بیش از حد و مشکلاتی که با خود به همرا دارد، سودمندتر است. رژیم غذایی که حاوی سبزیجات سبز و آنتی اکسیدان‌های موجود در میوه‌ها باشد، مفیدترین چیز در خنثی کردن رادیکال‌های آزاد ایجاد کننده‌ی سرطان است.

اختلالات

برای بسیاری از افراد در سن بالا، مداومت کردن به ملاقات‌ با پزشک جهت معاینه‌ی پزشکی، بخشی از برنامه‌ی ماهانه‌ی آن‌ها است. در برخی موارد، شهروندان مسن‌تر برنامه‌ی زندگی خود را با این ملاقات‌ها تنظیم می‌کنند. اگر علت این معاینه‌ی پزشکی یکی از مشکلات قلبی نباشد، پس چاقی بیش ار حد یا آرتریت یا دیابت است، که در طی روند پیری به آن مبتلا شده‌اند. بیش از همه مهم این است که با در نظر داشتن فهرستی از ا نواع غذاهایی که نیاز دارید مصرف کنید و خود داری از مصرف بیش از حد آن‌ها، از این اختلالات سلامتی پیش گیری کنید. این مواد و عادت‌های زیان آور نظیر سیگار کشیدن، مصرف الکل و مواد مخدر و مواردی از این دست، به شدت به روند پیری در یک مرد کمک می‌کند.

ورزش کردن

ورزش کردن، حتی در مقیاس متوسط و ساده‌ای مانند پیاده ‌روی سریع، می‌تواند به حفظ ضربان قلب در سطح نرمال و ارسال جریان خون به قسمت‌های انتهایی بدن به طور مؤثر، کمک کند. شما بایستی از میزان مرگ و میر روز افزون بر اثر بیماری‌های قلبی عروقی با اطلاع باشید. ترکیبی از یک رژیم غذایی متعادل و ورزش کردن به طور منظم برای پیش گیری از بیماری‌های قلبی عروقی ضروری است. علاوه بر این، این تمرین‌ها از طریق کاهش استرس که بخش اصلی تلاش روزانه است شما را ریلکس می‌کند و سلامتی ذهنی شما را تقویت می‌کند. این راه درمان طبیعی برای روند پیر شدن در مردان است که شما بسیار در باره‌ی آن نگران هستید.

باروری

باروری یکی دیگر از جنبه‌های زندگی است که تحت تأثیر سرعت بالای پیر شدن در مردان است. مطالعات نشان می‌دهد که مردان در دهه‌ی سوم زندگی خود از لحاظ باروری بیشتر فعال هستند. اگر شما در حال گذر از آستانه‌‌ی 40 سالگی هستید یا بیش از 40 سال سن دارید، مهم است که بدانید بزرگ شدن پروستات (یک مشکل سلامتی که به اندازه‌ی مشکلات قلبی به طور صریح درباره‌ی آن بحث نمی‌شود)، 50 درصد افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. افزایش سرعت پیری در مردان، هم زمان با کاهش سطح تولید توستسترون، هورمون جنسی مردانه، است که موجب کاهش حضور و فعالیت این هورمون که در بدن مرد می‌شود. و این تغییر هورمونی سبب کاهش تحریک جنسی و مشکلات مربوطه می‌شود.

سلامت ذهنی

افزایش سرعت روند پیری در مردان سبب افزایش مشکلات روانی مانند افسردگی، کاهش انگیزه و نوسان و عدم ثبات خلق و خو (دمدمی مزاجی) می‌شود. این فرآیند هم چنین مشکلاتی در حافظه یا به خاطر آوردن ایجاد می‌کند، که همراه با سایر مشکلات، می‌تواند اعتماد به نفس شما را از بین ببرد و شما را در باور کردن توانایی‌های خود مردد کند. اگر شما در حال ابتلا به این مشکل هستید، پس هدف‌های خود را دو باره ارز یابی کنید. اگر ضروری است آن‌ها را محدود کنید و بر روی به دست آوردن آن‌ها با یک ساختار ذهنی مثبت اندیش تمرکز کنید. در پایان، شما ممکن است دوست نداشته باشید و نخواهید یک شهروند سالم و فعال باشید اما بخواهید یک شهروند مسن بدون پول باشید. شما نمی‌توانید خود را از پیر شدن پنهان نگه دارید و مانع آن شوید، زیرا این فرآیند به طور دقیق بر روی ژن‌های ما رمز گذاری شده است تا در زمان مشخصی رخ دهد. طبیعی است که پیر شوید، با این حال مهم است که به ذهن خود اجازه ندهید که انباشته از تار عتکبوت و افکار منفی شود. بخش مثبت هر روز را ببینید، مانند آن چه زنان انجام می‌دهند. این یک واقعیت معروف است که مردان سریع‌تر از زنان پیر می‌شوند. این موضوع به طور جدی مطالعه شده است. هر چند، ممکن است در اثر این واقعیت باشد که زنان ذهن مثبت اندیش‌تری دارند و به مراقبت از خود چه پیر باشند و چه جوان، عقیده دارند. مراقب خود باشید، غذای سالم مصرف کنید، و بسیار پیاده‌ روی کنید و به این ترتیب آهسته پیر شوید.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان