ماهان شبکه ایرانیان

قعطه ساز برتر ایرانی: متأسفانه در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ به دلیل تحریم‌ها عقب افتادیم

قطعه ساز برتر ایران اعلام کرد که متأسفانه در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ به دلیل تحریم‌ها از روند پیشرفت خود عقب افتادیم.

قعطه ساز برتر ایرانی: متأسفانه در سال‌های 2012 تا 2015 به دلیل تحریم‌ها عقب افتادیم

خسروشاهی از قطعه‌سازان برتر ایران در همایش بین‌المللی خودرو ایران گفت:‌ «ایران در سال 1900 توسط مظفرالدین شاه دارای خودرو شد که آن هم از رنو بود. از سال 1900 تا 1960 ما فقط واردات داشتیم و از 1960 به بعد مونتاژ را انجام دادیم با اینکه جمعیتی برابر با 25 میلیون نفر داشتیم.»

او افزود: «در طول انقلاب هم به خاطر حمله‌ی عراق به ایران قطعه‌سازی خودرو متوقف شد و در آن زمان ما فقط پیکان و رنو 5 را در ایران مونتاژ می‌کردیم. بعد از جنگ صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی ایران به پیشرفت گام برداشت و در دهه 1990 توانستیم با توان داخلی خودروی سمند را به بازار ارائه دهیم.»

خسروشاهی اعلام کرد:‌ «از  سال 2000 به بعد وارد بازار جهانی شدیم و توانستیم با کمک سایپا و ایران خودرو خط مونتاژ و تولید را در خارج از کشور راه‌اندازی کنیم. در سال 2000 توانستیم به فناوری‌ها و توانایی‌های ساخت قطعات حساس و خاص خودرو دست یابیم.»

این قطعه ساز برتر خودرو گفت: «متأسفانه در سال‌های 2012 تا 2015 به دلیل تحریم‌ها نتوانستیم صنعت خودروسازی را با پیشرفت مواجه کنیم و از روند پیشرفت خود عقب افتادیم. شرکت‌های خارجی از ایران رفتند و شرکت‌های کوچک نیز با مشکلات مواجه شده و بازار خودرو را رها کردند. در این سال‌ها ما فقط توانستیم که بر روی پیشرفت‌های نرم‌افزاری کار کنیم تا خودمان را از دنیا عقب نگه نداریم.»

او ادامه داد: «از سال 2016 و 2017 با حضور پژو، هیوندای، سیتروئن و رنو امید به پیشرفت و توسعه در قطعه‌سازی و صنعت خودروی ایران شکوفا شد و امیدواریم بتوانیم به پیشرفت فکر کنیم.»

خسروشاهی گفت: «سالانه 230 هزار مهندس در ایران فارغ‌التحصیل می‌شوند و در گزارش مکنزی نیز پتانسیل صنعت خودروی ایران 9 میلیارد دلار در حال حاضر و 59 میلیارد دلار در سال 2035 برآورد شده است که این پتانسیل خوبی برای سرمایه‌گذاری در صنعت خودرو است.»

قطعه ساز برتر ایران بیان کرد: «حقوق‌های کارگران در صنعت خودروی ایران سالانه 8100 دلار است که این قیمت پایین فضای سرمایه‌گذاری بالا را فراهم می‌کند. ایران قبل از تحریم‌ها یازدهمین کشور در صنعت خودروی دنیا بود اما هم اکنون شانزدهم است. این فاصله ایجادشده در تحریم می‌تواند فرصت خوبی برای برندهای خودرویی در دنیا باشد.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان