ماهان شبکه ایرانیان

چگونه سیگار را به طور طبیعی ترک کنید

جهان مملو از افراد سیگاری است که می‌خواهند برای همیشه سیگار را ترک کنند، اما انجام این کار برایشان مشکل است

چگونه سیگار را به طور طبیعی ترک کنید

جهان مملو از افراد سیگاری است که می‌خواهند برای همیشه سیگار را ترک کنند، اما انجام این کار برایشان مشکل است. اگرچه ترک سیگار به نظر غیر ممکن می‌رسد، لیکن این امر امکان پذیر است؛ تمام آنچه نیاز دارید، اراده‌ی انجام این کار است. در این قسمت به نکاتی که در این تلاش به شما کمک خواهند کرد، اشاره شده است.
همه ما می‌دانیم که سیگار کشیدن خطرناک است ولی باز هم در این کار زیاده روی می‌کنیم. کشیدن سیگار یکی از علل اصلی مرگ و میر در ایالات متحده می‌باشد و حتی قبل از مرگ و میرهای ناشی از HIV (ایدز)، تصادفات رانندگی، قتل و مصرف بیش از حد مواد مخدر قرار دارد. شرکت‌هایی که سیگار تولید می‌کنند، مجبورند موارد هشداردهنده‌ای را بر روی پاکت سیگار (معمولاً با این مضمون «سیگار برای سلامتی مضر می‌باشد» و یا «کشیدن سیگار باعث نابودی است») چاپ کنند، با این وجود، نتوانسته‌اند افراد را از این کار باز دارند. هر ساله بیش از 2 میلیون نفر بدلیل کشیدن سیگار در ایالات متحده از بین می‌روند. آمار نشان می‌دهد در تعداد سیگاری‌های مرد و زن رشد چشمگیری وجود دارد، و درصد زیادی از آنها هنوز در سنین نوجوانی هستند. افراد به دلایل مختلفی سیگار می‌کشند، برخی می‌گویند که سیگار معرکه است، برخی بر این باورند که به آنها احساس بزرگی و بالغ شدن می‌دهد، و بسیاری از آنها فکر می‌کنند که سیگار کشیدن آنها را از تنش و فشار رها می‌سازد. اکنون واقعیت را بدانید، کشیدن سیگار شما را به لحاظ جسمی و ذهنی ضعیف کرده و سیستم ایمنی بدن را مستعد ابتلا به بیماریهای مرگ آور می‌سازد. می‌دانم که ترک سیگار سخت است، اما غیر ممکن نیست، و بعد از خواندن این مقاله (اگر سیگاری هستید)، مطمئنم سعی خواهید کرد این عادت بد را برای همیشه ترک کنید.
چگونه سیگار را  به طور طبیعی ترک کنید

بهترین راه جهت ترک سیگار به طور طبیعی

راه‌های طبیعی بسیاری وجود دارد که این چوب مرگ‌آور را ترک کنید. لازم نیست با مصرف دارو پیش بروید یا شروع به جویدن نیکوتین کنید. در این قسمت، برخی نکات مؤثر جهت ترک آن ذکر شده است.

نسبت به این موضوع آگاهی داشته باشید

به خودتان یادآوری کنید که سیگار کشیدن برای سلامتی مضر است. به تمام افرادی فکر کنید که عاشق شما هستند و هنگامی که سیگار می‌کشید، ناراحت می‌شوند. تنها زمانی می‌توانید سیگار را ترک کنید که بخواهید، باید احساسی از درون وجود داشته باشد. در مورد اتفاقی بیاندیشید که هنگام سیگار کشیدن، رخ می‌دهد. تصور کنید که سیگار به اندامهای داخلی بدنتان آسیب رسانده و فکر کنید تا چه اندازه به محیط زیست خسارت وارد می‌کند.

تمرینات تنفسی

به خود اجازه‌ی انجام فعالیتهایی را بدهید که مجبور به تنفس عمیق باشید. که این می‌تواند ورزش کردن در باشگاه ورزشی، قدم زدن در اطراف ساختمان، رفتن به کلاس یوگا یا ایروبیک و یا روزانه به مدت تقریباً یک ساعت شنا کردن، باشد. همچنین می‌توانید بنشینید و تعمق کرده و نفس عمیق بکشید؛ فقط به یاد داشته باشید که ضرورت دارد به ریه‌های خود هوای تازه برسانید. هنگامی که سیگار می‌کشید، ریه‌های شما بیشترین رنج و عذاب را تحمل می‌کنند، به این دلیل که مواد مضر تنباکو، به بافتهای سالم ریه آسیب می‌رسانند. هنگامی که سیگار را ترک می‌کنید و تمرینات هوازی انجام می‌دهید، اکسیژن تازه به تصفیه‌ی خون کثیف کمک خواهد کرد و هوای تازه در ریه‌های شما به جریان می‌افتد. هوای تازه کمک می‌کند تا ریه‌ها از تمام ناخالصی‌ها خلاص شوند. افرادی که سیگار را ترک می‌کنند و تمرینات تنفسی سنگینی انجام می‌دهند، خلط زردی را به بیرون تف می‌کنند. این بدان معناست که بدن شما در حال سم زدایی است.

شروع به خوردن غذاهای سالم کنید

انسان نیاز دارد نتایج کاری که می‌کند را ببیند و لازم است که ما همین حالا این نتایج را مشاهده کنیم. حتی ذره‌ای صبر و شکیبایی در بدن وجود ندارد. لحظه‌ای که کشیدن سیگار را متوقف می‌سازید، دوست دارید تغییرات را ببینید. لیکن رؤیت تغییرات به سرعت امکان پذیر نیست. بدن شما به زمان نیاز دارد تا اثرات مثبت سیگار نکشیدن را نشان دهد. اکثر افراد سیگاری لاغر اندام هستند، زیرا دودی که استنشاق می‌کنند، مهمترین مواد مغذی را فرو کشیده و آنها را ضعیف می‌کند. خبر خوب آنکه، وقتی کشیدن سیگار را متوقف می‌سازید، این فرصت را دارید تا بتوانید مقداری وزن اضافه کنید. احساس بدی نداشته باشید، برای ایجاد یک تغییر بهتر است بجای دود سیگار، غذا به معده‌تان بریزید. خوردن غذاهای مغذی، تمام بدن را تغذیه خواهد کرد و یکی از بهترین راه‌های ترک طبیعی سیگار می‌باشد. خوردن به کسی صدمه‌ نمی‌زند، و محیط زیست را پاکیزه نگه داشته و چنانچه غذایی که می‌خورید سالم باشد، به بدنتان نیز آسیبی وارد نمی‌کند.

خود را مشغول نگه دارید

اگر واقعاً می‌خواهید از شر سیگار خلاص شوید، خود را با برخی فعالیت‌های مفید مشغول کنید. افراد زمانی که فرصت سیگار کشیدن داشته باشند، سیگار می‌کشند، هر چه بیشتر خود را مشغول کنید، کمتر به فکر روشن کردن یک نخ سیگار می‌افتید. به کلاسهای سرگرمی رفته و یا زمان بیشتری را با دوستان و عزیزان سپری کنید.

طول عمر بیشتری خواهید داشت

به یاد داشته باشید که افراد سیگاری عمر خود را 15 سال کوتاه‌تر می‌کنند. اگر کسی هستید که شوق به زندگی دارید و دلتان می‌خواهد به چیز بزرگی دست پیدا کنید، در آن صورت، پاک بودن از هر گونه دود، در داشتن سلامتی و طول عمر بیشتر به شما کمک می‌کند. همچنین می‌توانید به گروه پشتیبان دائمی پیوسته و در جلسات درمان گروهی شرکت کنید و تجربیاتی که تا اینجا بدست آورده‌اید را با دیگران در میان بگذارید؛ سخنان شما می‌تواند مشوقی برای دیگران باشد و این امر حتی می‌تواند انگیزه‌تان را افزایش دهد تا سیگار را برای همیشه ترک کنید.
جهت اطمینان از اینکه در رسیدن به هدفتان موفق بوده‌اید، تلاش کنید از افراد سیگاری دور بمانید و به مکانهایی که اغلب در آنجا می‌توان افراد سیگاری را دید، نروید. از دل برود هر آنچه از دیده برفت.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان