ممکن است امواج مغزی شما به ریتم پیامکی دچار شوند

این روزها، به نظر می‌رسد که تلفن‌های هوشمند جزء جدایی‌ناپذیری از زندگی روزانه مردم هستند - و مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که در واقع ارسال پیام با این دستگاه‌ها ممکن است باعث ایجاد تغییرات بخصوصی در پردازش‌های مغزی شود

ممکن است امواج مغزی شما به ریتم پیامکی دچار شوند

این روزها، به نظر می‌رسد که تلفن‌های هوشمند جزء جدایی‌ناپذیری از زندگی روزانه مردم هستند - و مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که در واقع ارسال پیام با این دستگاه‌ها ممکن است باعث ایجاد تغییرات بخصوصی در پردازش‌های مغزی شود.
محققان به این نتیجه رسیده‌اند که ارسال پیام ممکن است در برخی افراد منجر به تغییر موقتی امواج مغزی به شکل الگوی منحصر به ارسال کنندگان پیام شود.
دانشمندان این الگو‌ی منحصر به فرد امواج مغزی را "ریتم پیامکی" می‌نامند.
دکتر ویلیام تاتوم، متخصص اعصاب در مایوکلینیک دانشکده پزشکی جکسون فلوریدا و سرپرست نویسندگان تحقیق بیان می‌دارد که، آن‌ها از این‌که این ریتم می‌تواند در بیماران مختلف این مطالعه تکثیر شود، تعجب کردند. کشف الگوهای امواج مغزی جدید، نادر است - او اظهار داشت که: این مورد بیشتر در اواخر دهه 1920، زمانی که دستگاه موج نگار ی مغز (EEG) که فعالیت مغز را نشان می‌دهد، اختراع شد، رایج بوده است.
در این مطالعه، محققان به منظور مشاهده امواج مغز 129 شخص در زمانی که آن‌ها پیام ارسال می‌کردند یا فعالیت دیگری را انجام می‌دادند، از بررسی EEG استفاده کردند. براساس مطالعه صورت گرفته، در برخی از بیماران مورد مطالعه، بیماری صرع تشخیص داده شد.
تاتوم گفت: علاوه بر ارسال پیام، از افراد مورد مطالعه خواسته شد که فعالیت‌های دیگری نیز انجام دهند - مانند حرکات گوناگون، فعالیت‌های ادراکی و سخن گفتن - تا مشخص شود که آیا این کارها، ریتم مشابه ای ‌را ایجاد می‌کنند. او می‌گوید، با این حال، الگوی موج مغزی که محققان به هنگام ارسال پیام با گوشی‌های هوشمند یا تب لت از افراد مشاهده کردند، در مقایسه با زمانی که آن‌ها فعالیت دیگری را انجام می‌دادند، مشاهده نشد.
در مقاله‌ای از مجله صرع و رفتار، محققان در تحقیق‌شان نوشته‌اند که دریافت شده است که بیست و هفت نفر از افراد مورد مطالعه شامل برخی از بیماران صرعی و برخی افراد فاقد صرع، تظاهرات ریتم پیامکی را نشان دادند.
تاتوم گفته است: مشخص نیست که چرا همه اشخاص مورد مطالعه، ریتم ارسال پیام را بروز نکردند. او همچنین بیان داشت که با این حال، دیگر ریتم‌های مغزی "واکنشی" که محققان پیش از این، آن‌ها را یافته بودند، مثل آن‌هایی که توسط چیزهایی مانند چراغ‌های چشمک زن، تنفس سریع و عمیق و تمرکز ذهنی ایجاد شده بودند، در همه‌ی افراد رخ نمی‌دهد.
او اظهار کرد: محققان در حال بررسی این موضوع هستند که احتمال دارد چه کسانی بیشتر ریتم پیامکی را تجربه کنند. محققان گفته‌اند، هنوز سوال‌های زیادی در مورد یافته‌ها وجود دارد و مطالعات بیشتری در زمینه این الگو موج مغز، مورد نیاز است.
تاتوم افزوده است که، در این مورد، به خاطر ریتم ارسال پیام، هیچ نشانه‌ای مبنی بر این‌که افراد نیاز به تغییر دادن روشی که از تلفن‌های هوشمندشان استفاده ‌می کنند، وجود ندارد. او بیان داشت که ما در حال تلاش برای اثبات این موضوع هستیم که این الگوی مغزی، ریتمی فعال است که زمانی که با توجه به ماهیت همگام‌سازی ریتم پدیدارشود، ضرری ندارد.
با این حال محققان اظهار داشتند که، یافته‌ها نشان می‌دهند که مسلما ارسال پیام می‌تواند فعالیت مغز را تغییر دهد و این موضوع خود به قوانین منع ارسال پیام حین رانندگی، اعتبار بیشتری می‌بخشد. آن ها همچنین بیان داشتند که، ارسال پیام، بیش از یک حواس پرتی ساده است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر