ماهان شبکه ایرانیان

روایتی دیدنی از دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران

گزارش جالب روزیاتو از جشن گردشگری ایران

تهران در هفته سوم بهمن ماه ۹۵، روزهای داغی را پشت سر گذاشت. جشنواره فیلم فجر، آوردگاه چهره های سرشناس سینمای ایران بود که به سخنرانی های جنجالی پرداختند. وب سایت روزیاتو نیز جشن بزرگ سینمای ایران را به صورت ویژه پوشش داد.

گزارش جالب روزیاتو از جشن گردشگری ایران

تهران در هفته سوم بهمن ماه 95، روزهای داغی را پشت سر گذاشت. جشنواره فیلم فجر، آوردگاه چهره های سرشناس سینمای ایران بود که به سخنرانی های جنجالی پرداختند. وب سایت روزیاتو نیز جشن بزرگ سینمای ایران را به صورت ویژه پوشش داد.

این مراسم یکی از جنجالی ترین دوره های خود را پشت سپری کرد. علاوه بر جشن بزرگ سینما، از هجدهم تا بیست و یکم بهمن ماه در نمایشگاه بین المللی تهران، بزرگترین جشن گردشگری و صنایع دستی ایران برگزار شد و با استقبال گسترده عاشقان ایرانگردی و جهانگردی روبرو گشت.

در این نمایشگاه که دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته بود، صدها شرکت داخلی و خارجی، توانمندی های خود را در زمینه های مدیریت گردشگری، تور، هتلداری، صنایع دستی، بازاریابی و تبلیغات، در معرض دید علاقمندان قرار دادند.

T61

تصویر بانویی با لباس رنگارنگ بلوچی در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران.

امسال نیز همچون سال های گذشته، جشنواره های متعددی برای معرفی پوشاک اقوام ایران، موسیقی محلی، سوغات شهرستان ها، صنایع دستی، آشنایی با سبک زندگی مردم در استان های کشور برگزار شد. به علاوه، برنامه های متنوعی برای نمایش زنده موسیقی سنتی اقوام ایرانی اجرا گشت.

tt26

غرفه شرکت گردشگری ایران.

با توجه به اینکه تبریز، “شهر اولین های ایران”، در سال 2018 میلادی به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شده، ویژه برنامه ای برای معرفی موسیقی محلی، فرهنگ و ظرفیت های گردشگری این شهر جذاب ترتیب داده شد.

tt8

تصویر روی جلد کتاب دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران.

 

شما می توانید رقص گروه سنتی آیینی جابلان را در ویدیوی زیر تماشا کنید.

رونمایی از اتوبوس ویژه گردشگری

همان طور که در تصویر شاخص مشاهده می کنید، در نمایشگاه امسال بالاخره چشم علاقه مندان داخلی و بین المللی، به نخستین اتوبوس ویژه رو باز و حرفه ای مخصوص گردشگری پایتخت روشن شد.

این اتوبوس قرمز رنگ، مانند اتوبوس های گردشگری «HOP ON HOP OFF» که در مقاصد گردشگری مهم اروپا مانند بارسلونا و پاریس مورد استفاده قرار می گیرد، قرار است در سال های آینده وارد چرخه گردشگری پایتخت و حتی دیگر استان های کشور گردد و سیستم حمل و نقل تخصصی و حرفه ای برای گردشگران بین المللی در دستور کار قرار بگیرد.

این اتوبوس ها معمولا مجهز به اینترنت پر سرعت، تابلوهای راهنمای دیجیتال و سیستم صوتی چند زبانه برای معرفی نقاط دیدنی هستند. با ورود آن ها به صنعت گردشگری کشور، می توان انتظار رونق این عرصه و حرکت به سمت حرفه ای شدن را داشت.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به این درگاه مراجعه کنید.

جشنواره موسیقی تبریز در دهمین جشن گردشگری ایران

tt2

تصویر ویژه برنامه موسیقی و رقص آذربایجان به مناسبت معرفی تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام.

امسال ویژه برنامه موسیقی تبریز به جهت معرفی ظرفیت های گردشگری و فرهنگی شهر، در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد و با استقبال هزاران مخاطب نمایشگاه گردشگری پایتخت نیز همراه گردید.

در این برنامه، گروه هایی از نقاط مختلف آذربایجان به اجرای برنامه های رقص محلی و آیینی و همچنین پخش زنده موسیقی شاد اقدام کردند و مسئولان درباره برنامه های تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018 میلادی به سخنرانی پرداختند.

وقتی پس از خرید بلیط دو هزار تومانی وارد محل دائمی نمایشگاه های پایتخت شدیم، آنچه شرکت کنندگان را به انتظار می کشید، تنها چند بنر رو به روی درب شمالی نمایشگاه (درب اتوبوان چمران) بود.

tt3

بنرهای روبروی درب اصلی نمایشگاه بین المللی گردشگری.

در نمایشگاه امسال، همان خودروهای برقی که در بام تهران مورد استفاده قرار می گیرند، در محوطه نمایشگاه، برای حمل و نقل رایگان گردشگران به چشم می خوردند.

tt4

خودروهای برقی چینی که برای حمل و نقل رایگان شرکت کننده ها در نمایشگاه امسال استفاده شد.

TT50

در برخی از غرفه های مربوطه به شرکت های مسافرتی داخلی، هر روز مراسم قرعه کشی تورهای نوروزی به مقاصد معروف گردشگری خارج از کشور برگزار می شد.

tt5

تصویر یکی از غرفه های برگزار کننده قرعه کشی روزانه به مقصد مالزی.

tt7

تصویر یکی از غرفه های برگزار کننده قرعه کشی روزانه به مقصد تایلند.

tt9

تصویر ازدحام شرکت کنندگان برای شرکت در قرعه کشی روزانه تایلند.

نمایشگاه امسال در ده ها سالن برگزار گشت و در ورودی هر یک از آن ها، راهنمای غرفه ها در معرض دید عموم قرار می گرفت.

tt6

تصویر ورودی سالن 5 نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران.

غرفه آرایی در نمایشگاه گردشگری امسال، به مراتب از سال های پیش بهتر بود و مشخص بود که غرفه داران، برای طراحی غرفه هزینه و وقت صرف کرده اند. این موضوع تاثیر زیادی در جذب مخاطبان بالقوه و مشتریان حقیقی و حقوقی آن ها داشت.

tt10

تصویر یکی از غرفه های مربوط به تورهای داخلی.

در نمایشگاه امسال، کشورهایی مانند مالزی، میانمار، لائوس، سریلانکا، ویتنام و سنگاپور، تلاش کردند با ارائه پوسترهایی ظرفیت های گردشگری خود و المان های فرهنگی شان را به مخاطبان عرضه کنند.

tt11

غرفه گردشگری کشور ویتنام در نمایشگاه امسال.

tt23

عکس مخاطبان نمایشگاه با المان های گردشگری ایران زمین.

برخی کشورها مانند روسیه، بروشورهایی به زبان انگلیسی که حاوی معرفی مقاصد گردشگری هیجانی خود بود را بین شرکت کنندگان نمایشگاه توزیع می کردند. روسیه با توجه به میزبانی جام جهانی در سال آینده، قطعا یکی از مهم ترین اهداف گردشگری بین المللی ورزشی به شمار می رود.

tt12

بروشور معرفی روسیه.

برخی شرکت های هواپیمایی بین المللی نیز با کارشناسان غیر ایرانی به نمایشگاه امسال آمده بودند.

tt13

تصویر غرفه شرکت هواپیمایی اطلس.

تعدادی از شرکت کنندگان غیر ایرانی نمایشگاه امسال، از طرح های جالب برخی غرفه های ایرانی استقبال کردند و از آن ها عکس گرفتند.

tt14

غرفه گردشگری کشور کره جنوبی در نمایشگاه امسال، به نسبت سال های قبل با استقبال بهتری روبرو شد. کارشناسان کره ای و ایرانی آن نیز پاسخگوی سوالات هموطنان برای معرفی ظرفیت های توریستی، فرهنگی و علمی این کشور بودند.

tt15

تصویر غرفه کشور کره جنوبی در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران.

غرفه گردشگری برخی کشورها مانند اسپانیا، به اندازه کشورهای آسیایی شلوغ نبود.

tt16

غرفه اسپانیا در نمایشگاه گردشگری تهران.

این موضوع برای کشور هندوستان، مقصد شگفت انگیز و هیجانی قاره کهن نیز مشاهده شد. آن ها تنها با چند پنل تبلیغاتی به نمایشگاه امسال آمده بودند.

tt17

غرفه هندوستان در نمایشگاه گردشگری تهران.

ترک ها همچون سال های قبل، دست پر به نمایشگاه گردشگری تهران آمده بودند و به معرفی شهرهای مختلف خود پرداختند.

tt18

غرفه خاص اداره فرهنگ و گردشگری قونیه در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران.

برخی شرکت های فناوری اطلاعات و فعال در زمینه گردشگری نیز با تبلیغات محیطی خاص، سعی داشتند مخاطبان را با برند، محصولات و خدمات خود آشنا کنند. این فولکس واگن قدیمی نارنجی رنگ، یکی از آن تبلیغات بود.

tt20

tt21

روش بازاریابی جالب برای معرفی یک درگاه تبلیغاتی در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران.

در قسمتی از نمایشگاه، شرکت های تولید کننده ابزار و تجهیزات سفر و تفریح مانند تولید کنندگان کالسکه، لوازم تله سیژ، تله کابین و مانند آن ها، به معرفی توانمندی های خود پرداختند.

tt22

تصویر شرکت تولید کننده دستگاه های تله کابین.

یکی از غرفه های جالبی که در نمایشگاه در معرض دید علاقمندان به ایرانگردی قرار گرفت، کمپ گردشگری متین آباد بود که در آینده درباره آن بیشتر سخن خواهیم گفت.

tt24

تصویر غرفه معرفی کمپ گردشگری متین آباد ایران.

عصر، عصر ماساژ و SPA است و به همین منظور، یکی از غرفه های نمایشگاه به معرفی قابلیت های خود در ارائه خدمات پرداخت. طراحی غرفه آن نیز به شکل جالبی انجام گرفته بود.

tt28

در نمایشگاه امسال، تعدادی از غرفه ها ابزار موسیقی غیر ایرانی نیز برای جذب مشتری آورده بودند. گروه هتل های شیراز یکی از آن ها بود و موسیقی زنده با پیانو را اجرا می کرد.

TT29

غرفه هتل شیراز در نمایشگاه گردشگری تهران.

یکی از طراحی غرفه های جالب نمایشگاه امسال را می توان در طراحی غرفه گروه هتل های شادی کردستان مشاهده کرد. آن ها تخت خواب و بخشی از دکوراسیون اتاق های خود را به داخل فضای غرفه آورده بودند.

TT30

غرفه خاص گروه هتل های شادی کردستان.

گروه گردشگری هلدینگ اتیه صبا برای جذاب مخاطبان، از یک آدم آهنی برقی با پوشش اقوام ایرانی استفاده کرد. این وسیله نظر مخاطبان را برای سلفی گرفتن به خود جلب می نمود.

TT31

TT32

گروه اتیه صبا که با آدم آهنی برقی، نظر گردشگران را به خود جلب می کرد.

TT33

تصویر طراحی غرفه یکی از شرکت کنندگان ایرانی نمایشگاه گردشگری 95.

TT34

تصویر غرفه تسکو که نخستین شرکت فراهم کننده خدمات اجاره خودرو برای ایرانیان در کشورهای جهان است.

TT35

تصویر غرفه ای که یاد آتشنشانان شهید در تراژدی پلاسکوی تهران را گرامی داشته بود.

TT36

تصویر طراحی غرفه شرکت دلتابان.

TT37

سبک مد و لباس مسئولان یکی از غرفه های ایرانی نمایشگاه گردشگری امسال.

TT39

سبک لباس مسئولان برخی از غرفه های ایرانی نمایشگاه گردشگری امسال.

TT38

تصویر غرفه بانک گردشگری الکترونیکی ایران.

TT40

تصویر غرفه موسسه گردشگری مارکوپولو ایران.

TT41

تصویر غرفه شرکت گردشگری اسپیلت البرز.

TT42

برگزاری موسیقی محلی ایران در بخش هایی از نمایشگاه گردشگری تهران.

TT43

تصویر میز صبحانه معرفی شده توسط یکی از شرکت های سازنده میزهای صبحانه هتل ها.

TT51

تصویر غرفه گردشگری ارومیه که قبل از بحران و بعد از بحران را نشان می داد.

TT52

این آقا هر سال با شکل و شمایلی از لباس های سربازان هخامنشی در 2500 سال پیش، در میان غرفه ها حرکت می کند تا مردم با ایشان عکس یادگاری بگیرند.

TT53

تصویر سبک طراحی غرفه شرکت سمگا.

TT54

سماورهای بزرگ که بخشی از سبک زندگی اقوام ایرانی را در غرفه مناطق نمونه گردشگری ایران نشان می دهد.

TT55

تصویر آینه هایی که با صنایع دستی کشور، پولک دوزی و ظریف دوزی شده بود.

گشتی در  محوطه نمایشگاه

محوطه نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران، مملو از غرفه هایی بود که با فروش آب انار، آش دوغ، آش رشته، سیب زمینی، ساندویچ کباب کوبیده سرعین، باقلوای استانبول، نوشیدنی های طبیعی، سوغات شهرستان ها و همچنین طبخ و فروش همزمان نان های سنتی اقوام ایرانی، نظر بازدید کنندگان را به خود جلب می کردند و فضای جالبی را در معرض دید شرکت کنندگان داخلی و خارجی قرار می دادند.

tt25

غرفه آب انار فروشی در روبروی سالن میلاد نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران.

tt27

ازدحام جمعیت روبروی غرفه فروش کباب ساندویچی سرعین.

TT44

تصویر کمپ گردشگری متحرک سریع الاحداث که برای مقاصد گردشگری مهمی که امکان استفاده از اقامت گاه ها در آن ها وجود ندارد، انتخاب خوبی خواهد بود.

TT45

تصویر غرفه معرفی ظرفیت های گردشگری تهران.

TT46

تصویر غرفه فروش صنایع دستی شهرستان ها که فروشندگانی با لباس محلی داشتند.

TT47

تصویر غرفه فروش سوغات و صنایع دستی غرب کشور.

TT48

تصویر بازار داغ کباب فروشی ها در نمایشگاه گردشگری تهران.

TT49

تصویر برگزاری موسیقی سنتی زنده در محوطه نمایشگاه بین المللی تهران.

TT56

تصویر دخترانی که با لباس اقوام ایرانی در محوطه نمایشگاه، بروشورهای معرفی مقصدهای گردشگری را بین شرکت کنندگان پخش می کردند.

T57

آش خاله جان شهرکرد.

T58

تصویر سلفی مردم با گروه های موسیقی محلی.

TT59

تصویر شرکت البرزیست ارائه دهنده خدمات آفرود.

TT60

تصویر شرکت ارائه دهنده خدمات کافه کالسکه که ظرفیت گردشگری و اقتصادی جالبی برای علاقمندان به سرمایه گذاری است.

امیدواریم نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران، در سال های آینده در زمان بهتر و حدود یک هفته برگزار گردد و با تبلیغ بهتری در رسانه ملی همراه شود تا هموطنان بیشتری فرصت بازدید از آن را داشته باشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان