ماهان شبکه ایرانیان

چرت زدن برای سلامتی ضرر دارد؟

مطالعات نشان می‌دهد، حتی چرت زدن هم می‌تواند برای سلامتی مشکل ایجاد کند... اما نترسید؛ فقط کافی است از این خطوط راهنما پیروی کنید:

چرت زدنمطالعات نشان می‌دهد، حتی چرت زدن هم می‌تواند برای سلامتی مشکل ایجاد کند... اما نترسید؛ فقط کافی است از این خطوط راهنما پیروی کنید:

یک خواب کوتاه، فوق‌العاده و لذتبخش است؛‌ چه چرت سر ظهر یک روز تعطیل باشد، چه چرت بعد از کار یا در قطار، وقتی عینک آفتابی روی چشم‌تان است و کسی متوجه نمی‌شود. هر جا و هر زمان که باشد، ‌چرت زدن یکی از لذت‌های کوچک زندگ روزمره است.

آن وقت نتیجه یک تحقیق جدید درباره عادات خواب، چرت لذتبخش را مضر می‌داند و برای همین است که این تحقیق به مذاقمان خوش نمی‌آید.در هر حال،‌ بر اساس پژوهش انجمن قلب و عروق آمریکا، ‌چرت طولانی مدت برای سلامتی ما بد است.

چرت زدندر این تحقیق، دکتر توموهاید 300 هزار نفر را در سراسر دنیا زیر نظر گرفت و متوجه شد، خطر ابتلا به بیماری‌های متابولیک در آن‌هایی که به دفعات بیش از 40 دقیقه چرت می‌زنند، به میزان چشمگیری افزایش می‌یابد. مشکلات متابولیک شامل کلسترول بالا، فشار خون بالا و جمع شدن چربی زیاد دور کمر است.

وقتی زمان این خوابیدن به 90 دقیقه یا بیش‌تر برسد، خطر ابتلا به دیابت نوع دوم تا 50 درصد بیش‌تر می‌شود. 

اما در این بین بارقه‌ای از امید هم می‌درخشد. اگرچه نتیجه این پژوهش خیلی ترسناک است، اما فقط در مورد چرت‌هایی صادق است که زیادی طولانی می‌شوند. هیچ دلیل و مدرکی وجود ندارد که چرت 20 دقیقه‌ای به ما آسیب می‌زند.

در اصل، اگر عادت دارید همیشه چرت بزنید، ساعت را تنظیم کنید تا غرق خواب شیرین نشوید. و تمام تلاش‌تان را بکنید تا 8 ساعت خواب توصیه شده شبانه را داشته باشید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان