تقدیر از «۲۱ روز بعد» در اختتامیه المپیاد بین‌المللی سواد رسانه‌ای

اختتامیه نخستین دوره المپیاد بین المللی سواد رسانه ای، دوشنبه ۲۳ام مرداد ماه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ با اهدای جوایز دانش آموزان برگزیده در موسسه فرهنگی آموزشی تزکیه تهران برگزار می شود. شرکت عموم علاقه مندان به سواد رسانه ای در این مراسم آزاد است.

سرویس فرهنگی فردا: علی رضایی، دبیر اجرایی المپیاد سواد رسانه ای در گفتگو با فردا در ارتباط با این المپیاد گفت: مرحله اول نخستین دوره المپیاد بین المللی سواد رسانه ای فروردین ماه سال 96 توسط «باشگاه سواد رسانه ای» برگزار شد و از میان 500 دانش آموز شرکت کننده از سراسر کشور، 40 نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند. در همین راستا، دانش آموزان برگزیده در قالب اردویی 4 روزه از 20ام تا 23ام مرداد ماه در موسسه فرهنگی آموزشی تزکیه برای تعیین مدالهای طلا، نقره و برنز با یکدیگر به رقابت پرداختند. همچنین برگزیدگان مدال طلای المپیاد، در پاییز 96 در یکی از کشورهای آسیایی در بخش بین المللی المپیاد شرکت خواهند نمود.

رضایی اضافه کرد: برای تعیین دانش آموزان برتر، مواجهات متفاوتی با متون، موقعیتها و رویدادهای رسانه ای فراهم شد. بر همین اساس دانش آموزان در سانس ویژه ای فیلم برگزیده جشنواره کودک و نوجوان یعنی فیلم «21 روز بعد» را تماشا کردند، در بازدید از «باغ کتاب تهران» به تولید محتوای رسانه ای برای ترویج کتابخوانی پرداختند و همچنین به عنوان تماشاچی در برنامه خندوانه حضور به هم رساندند تا گزارشی از این رویداد رسانه ای تهیه کنند. 

المپیاد بین‌المللی سواد رسانه‌ای

دبیر اجرایی المپیاد سواد رسانه ای گفت: نهایتا پس از بررسی اعضای هیات علمی المپیاد، جوایز نفرات برگزیده در مراسم اختتامیه که از ساعت 17 تا 19 روز دوشنبه 23ام مرداد ماه برگزار می شود اهدا خواهد شد. همچنین یکی از رویکردهای این المپیاد معرفی و تقدیر از تولیدات برتر حوزه سواد رسانه ای است. از همین رو در مراسم اختتامیه نخستین دوره المپیاد از عوامل فیلم «21 روز بعد» به عنوان فیلم برگزیده با رویکرد «سواد رسانه ای و نوجوان» تقدیر به عمل خواهد آمد.

گفتنی است نخستین دوره المپیاد سواد رسانه ای توسط باشگاه سواد رسانه ای و با حمایت سازمان فضای مجازی سراج، موسسه فرهنگی آموزشی تزکیه، مدرسه هنر و رسانه آینه، فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی تهران، کمیته فرهنگ و رسانه اصفهان، انجمن ملی سواد رسانه ای ایران، موسسه نوآوری فرهنگی امید، موسسه هنروما و موسسه مسیر برگزار شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر