ماهان شبکه ایرانیان

تفاوت کشورهای اسکاندیناوی با سایر کشورهای دنیا

کشورهای اسکاندیناوی عبارتند از دانمارک،سوئد، نروژ، فنلاند، ایسلند و جزایر فارو. ریشه زبان مردم این منطقه آلمانی است.

اسکاندیناویکشورهای اسکاندیناوی عبارتند از دانمارک،سوئد، نروژ، فنلاند، ایسلند و جزایر فارو. ریشه زبان مردم این منطقه آلمانی است. 

نسل جنگجویان وایکینگی معروف همان مردم اسکاندیناوی هستند که در زمان‌های قدیم، با کشتی به سرزمینهای مختلف حمله میکردند و اموال آنها را غارت میکردند. دزدان شمال اروپا خرافاتی بودند و خدایان وایکینگی نظیر اودین و گرگ غول آسا فنریر را ستایش میکردند. وایکینگها اعتقاد داشتند که اگر در جنگ کشته میشدند روحشان به والهالا (بهشت وایکینگها) وارد میشد و همراه با سایر جنگجویان افسانهای بر سر یک میز بزرگ چوبی می‌نشستند و شراب ناب والهالایی مینوشیدند و میخندیدند.

اسکاندیناویاسکاندیناوی ها که به نوردیکها معروف اند به عنوان انسانهای آرام و صلح طلب و در عین حال متفکر شناخته میشوند که نه تنها مثل وایکینگ‌‌ها نان کسی را از چنگش در نمیآورند، بلکه با تکیه بر نظام اقتصادی منحصر به فردشان کاری کردهاند که تمام اتباع آنها بدون چشم داشت به مال بقیه، در رفاه کامل زندگی کنند.پس نوادگان آنان تفاوتهای فاحشی با آنان دارند.

اسکاندیناویمؤسسه لگاتوم هر سال با بررسی عواملی مانند اقتصاد، کارآفرینی، سیستم حکومتی، تحصیلات، بهداشت و سلامت، امنیت فردی و اجتماعی، آزادیهای فردی و سرمایه اجتماعی در بین تمام کشورهای دنیا، لیستی منتشر میکند که خوشحالترین کشورهای دنیا را به ترتیب معرفی میکند. با نگاهی به این لیست متوجه میشویم از 6 کشور نوردیک (سوئد، نروژ، دانمارک، فنلاند،ایسلند و جزایر فارو)، در سال 2014، نروژ عنوان اول را دارد، دانمارک چهارم است، سوئد ششم، فنلاند هشتم و ایسلند یازدهم است.

اسکاندیناویچگونه مردمی‌که گرز و شمشیر به دست بودند، به سطحی رسیدهاند که میتوانند کشورهای سردسیر خود را به این خوبی اداره کنند؟

اسکاندیناویاگر بخواهید کشوری داشته باشید که فقر، تبعیض و جهل باعث نشود مردمش دائم به جان هم بیفتند، باید در تمام سطوح اجتماعی، اقتصادی و سیاسی عدالت برقرار کنید، اگر میخواهیداندیشههای پوسیده از سر مردم کشورتان بپرد باید به تقویت علم روز و دانشگاهها بپردازید، اگر میخواهید شیوع یک بیماری مردم را به وحشت نیندازد باید زیر ساختهای نظام سلامت وبهداشت را به خوبی در کشور پیاده کنید، اگر میخواهید مردم کشورتان رفتار بالغانهای داشته باشند باید به آزادیهای فردی بها بدهید و در نهایت اداره تمام این امور نیازمند دولتی با ثبات است که بدون شعار دادن، به مردم کشورش خدمت کند.

اسکاندیناوی”سیستم رفاقتی”  سیاست جالبیست برای اداره کشور.سیستمی‌که دولتهای اسکاندیناوی برای اداره کشورهایشان به کار میبرند چیزی است که به “مدل نوردیک” معروف است که خودشان از آن به عنوان ”سیستم رفاقتی” نام میبرند. بارزترین خصوصیتی که در این سیستم وجود دارد این است که نفع عمومی‌بر نفع فردی ترجیح داده میشود.

اسکاندیناویدر این کشورها، دولت 40 درصد تا 60 درصد از درآمد شما را مشمول مالیات میکند و البته مردم این کشورها بدون هیچ گونه کارشکنی و اعتراضی این مبلغ را دو دستی به دولت تقدیم میکنند، چون میدانند که اگر کارشان به بیمارستان کشید یا به دانشگاه رفتند نیازی نیست پول پرداخت کنند.

اگر شما پول بیشتری در بیاورید باید مالیات بیشتری هم بدهید، بنابراین در این نظام فاصله طبقاتی ایجاد نمیشود و اگر امشب شام استیک دارید، خیالتان راحت است که بقیه هم‌وطنانتان مثل گربه تا کمر در سطل آشغال فرو نرفته‌اند. فقر که نباشد و هر کسی دستش در جیب خودش باشد، بخش بسیار زیادی از جرم و جنایت هم خود به خود محو میشود و جامعه به امنیت میرسد و مردم فرصت میکنند وقتشان را صرف کارهای مهمتری کنند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
نظرات منتشر شده : 1
پاسخمهران احمدی | 1397/01/19 - 11:34
سلام خسته نباشید به نظر من کشورهای اسکاندیناوی چه از لحاظ نژاد چه تربیت چه شعور اجتماعی چه فرهنگ و تمدن و چه تکنولوژی و علم و چه انسانیت و حس نودوستی عالی هستند من که عاشق خودشان و باطن و ظاهرشان و انسانیتشان هستم این نظر من است و به نظر بقیه افراد هم احترام میگذارم.
ارسال نظر
پیشخوان