در جلسه علنی امروز؛

مصادیق مجازات های ایران علیه ناقضان حقوق بشر در آمریکا تعیین شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مجازات هایی را علیه ناقضان حقوق بشر در آمریکا تعیین کردند.

مصادیق مجازات های ایران علیه ناقضان حقوق بشر در آمریکا تعیین شد

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی جزییات طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

نمایندگان با تصویب موادی از این طرح مصادیق مجازات ها و اقدامات متقابل ایران در برابر اشخاص حقیقی و حقوقی آمریکا را تعیین کردند.

بر این اساس با تصویب ماده 6 این طرح مقرر شد صدور روادید ورود به قلمروی جمهوری اسلامی ایران برای اشخاص مندرج در فهرست تحریم تهیه شده وفق تبصره های مواد چهار و پنج این قانون ممنوع شود.

همچنین طبق ماده 7 این طرح قوه قضاییه موظف شد کلیه اموال و دارایی های اشخاص مندرج در فهرست تحریم تهیه شده وفق تبصره های مواد چهار و پنج این قانون را در قلمرو تحت صلاحیت جمهوری اسلامی ایران توقیف نماید.

همچنین طبق ماده 8 وزارت اقتصادی و دارایی موظف شد کلیه تراکنش های مالی مربوط به اشخاص مندرج در فهرست تحریم تهیه شده وفق تبصره های مواد چهار و پنج این قانون را که در نظام مالی و بانکی ایران انجام شود متوقف و حساب های بانکی آن را مسدود نماید.

طبق تبصره این ماده وزیر امور خارجه مجاز شد بنا به اقتضای منافع ملی یا امنیت ملی کشور پس از کسب مجوز از شورای عالی امنیت ملی ادامه درج نام شخص یا اشخاص معینی را در فهرست موضوع مواد چهار و پنج این قانون تعلیق یا متوقف نماید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر