مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران به میزان خبرداد

افزایش ۶ درصدی فوتی ناشی از تصادفات رانندگی درچهار ماهه سالجاری / عابرین بیشترین قربانی تصادفات

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: درچهار ماهه امسال تعداد ۲۱۶ نفر (۱۶۳ مرد و مابقی زن) بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل شش درصد افزایش داشت.

علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با بیان اینکه در کلیه محور‌ها به جز محور برون شهری شاهد کاهش آمار بودیم، تصریح کرد: جاده‌های برون شهری با 150 مورد با افزایش 17 درصدی و پس از آن به ترتیب محور درون شهری با 56 و راه روستایی با 10 مورد فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسید.

وی بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی را مربوط به شهرستان‌های ساری، میاندرود با 37، بابل با 30 و آمل با 22 مورد بیشترین و فریدونکنار با یک فوتی کمترین شهر گزارش شده است.

عباسی در تفکیک وضعیت متوفی افزود: در زمان وقوع تصادف 61 نفر از افراد عابرین پیاده، 54 نفر سر نشین، 50 نفر راننده، 47 نفر موتور سوار، و 4 مورد هم دوچرخه سوار فوتی به ثبت رسید.

افزایش یک درصدی مصدومین تصادفات رانندگی

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه صرفا آمار مصدومینی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود در این سازمان ثبت شده است اظهار داشت: در چهار ماه امسال، 5 هزار و 266 نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشت.

این مقام اجرایی استان یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمار‌های پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان