آلرژی‌های پاییزی کودکان

در مورد بسیاری از کودکان، پاییز می‌تواند فصل شروع آلرژی‌های جدید باشد. مواد آلرژی‌زا بیشتر می‌شوند، آلودگی‌ها در همه جا پخش می‌شوند. قارچ‌ها و گیاهان آلرژی‌زا، گرد و غبار هوا و ..... در همه جا دیده می‌شود.

آلرژی‌های پاییزی کودکان

اعظم اسلامی مجد

 

 

 در مورد بسیاری از کودکان، پاییز می‌تواند فصل شروع آلرژی‌های جدید باشد. مواد آلرژی‌زا بیشتر می‌شوند، آلودگی‌ها در همه جا پخش می‌شوند. قارچ‌ها و گیاهان آلرژی‌زا، گرد و غبار هوا و ..... در همه جا دیده می‌شود و تمام این موارد می‌توانند کودک شما را آزار دهند.

آلرژی کودکان روی خواب شبانه آنها نیز اثر می‌گذارد، میزان تمرکز آنها را کاهش می‌دهد و حتی فعالیت روزانه شان را نیز مختل می‌کند. این حساسیت‌ها گاه آنقدر شدید می‌شوند که زمینه بروز آسم را فراهم می‌کنند و به عفونت سینوسی تبدیل می‌شوند. شما می‌توانید برخی اقدامات را انجام دهید و توجه خود را در این زمینه افزایش دهید تا خطر کمتری فرزندتان را تهدید کند:

علائم و نشانه‌های آسم و آلرژی را بشناسید. اینکه فرزندتان به آلرژی دچار شده است یا سرماخوردگی؟

ابتدایی‌ترین نکته، دانستن علائم آلرژی یا سرماخوردگی و اطمینان از آن است.

 تفاوت خاص آلرژی با سرماخوردگی و عفونت سینوسی: 

آلرژی‌ها معمولاً با آبریزش بینی، خارش آن، ریزش اشک از چشم‌ها، خارش چشم و بینی، سرفه و عطسه و سیاه شدن زیر چشم‌ها بروز می‌کنند و کودکانی که به آلرژی دچار می‌شوند تب یا بدن درد ندارند. در مورد سرماخوردگی ترشحات بینی شفاف و آبکی بوده و در عفونت سینوسی ترشح بینی به رنگ سبز در می‌آید.

سرماخوردگی معمولاً دو هفته طول می‌کشد در حالیکه آلرژی فصلی در سرتاسر فصل ادامه دارد و دوره آن طولانی‌تر است.

 چگونه با آلرژی کودکان‌‌مان برخورد کنیم؟

دوری از آلرژی‌زاها در فضای خارج از خانه: در روزهای بادی که هوا گرد و غبار بیشتری دارد و شما احتمال بیشتری به وجود آلرژی‌زاها در محیط خارج از خانه می‌دهید، سعی کنید در خانه بمانید. درها و پنجره‌ها را ببندید. مواد و ذرات آلرژی‌زا از ساعت 01 صبح تا 3 بعدازظهر در بیشترین تعداد خود در محیط بیرون پخش هستند، بنابراین در این ساعات در صورت نشستن در ماشین نیز شیشه‌ها را بالا بدهید.

به یک متخصص آلرژی مراجعه کنید و با او مشاوره کنید. متخصص آلرژی و آسم می‌تواند کمک بیشتری به شما کند. او از فرزندتان آزمایش می‌گیرد و برنامه درمانی درستی را برای فرزندتان توصیه و تجویز می‌کند.

 از آلرژی‌زاهای داخل خانه نیز پرهیز کنید

تا جائیکه ممکن است در منزل حیوانات و پرندگان خانگی نگهداری نکنید. هر 14-7 روز یکبار روبالشتی، پتو و ملحفه مورد استفاده کودکتان را با آب گرم بشوئید. پنجره‌ها و درها را ببندید. او را به زیر زمین‌های مرطوب نبرید. خانه را زود به زود جاروبرقی بکشید. بعد از بازگشت به خانه به او بگویید که دوش بگیرد. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان