یک فنجان چای خوش‌طعم (۲)

برای طعم‌دار شدن برنج، نودل، سیب‌زمینی و کباب از چای سبز استفاده می‌شود.

یک فنجان چای خوش‌طعم (2)

 

اضافه‌ کردن ترکیبات تازه به ترکیبات خشک انواع چای‌های گیاهی و جوشانده‌ها باعث به وجود آمدن طعم و مزه‌های متفاوت و دلچسب می‌شود. اگر به جای مواد خشک، از مواد تازه در چای گیاهی خود استفاده کنید نیز به کیفیت آن نوشیدنی که مصرف می‌کنید افزوده‌اید. ترکیبات و مواد خشک را می‌توانید تا 12 ماه (یک سال) نگه‌داری کنید.

البته در صورتی که شرایط نگه‌داری آنها مناسب باشد. به همین دلیل مردم بیشتر از ترکیبات خشک در جوشانده‌ها استفاده می‌کنند. علاوه بر طعم‌دار شدن چای‌ها، می‌توانید از این ترکیبات در غذاها نیز استفاده کنید. در ژاپن، چای سبز یکی از متداول‌ترین نوشیدنی‌هاست که جایگاه ویژه‌ای در زندگی روزمره مردم دارد. از چای سبز برای افزایش طعم ماهی بخارپز شده نیز استفاده می‌شود و برای تهیه سس بسیاری از غذاها نیز مورد مصرف قرار می‌گیرد.

برای طعم‌دار شدن برنج، نودل، سیب‌زمینی و کباب از چای سبز استفاده می‌شود. برای ایجاد تنوع بیشتر در طعم و مزه چای می‌توانید از میوه‌های خشک، کشمش و مویز استفاده کنید. حالا که می‌توانید از این ترکیبات استفاده کنید؛ چرا از یاسمن، انبه، رز،... استفاده نکنید. می‌توانید از چای دارجیلینگ در سس مخصوص گوشت یا مرغ استفاده کنید. یک ایده خوب دیگر برای روزهای گرم تابستان، درست کردن چای با طعم میوه‌هاست.

می‌توانید انبه را امتحان کنید یا اینکه از توت‌فرنگی یا برخی میوه‌های دیگر استفاده کنید. چای گیاهی سرد که در آن از عسل استفاده شده است را می‌توانید در ظرف مخصوص بستنی فریز کنید و به عنوان آب‌نبات چوبی یا بستنی یخی به فرزندتان بدهید. حتی می‌توانید چای‌های گیاهی را در قالب‌های یخی ریخته و در فریزر بگذارید و در مواقع دلخواه آنها را در چای سرد بیندازید تا به آن طعم خوبی بدهد.

 پیشنهادات ساده

دهان خود را این طعم‌های خوشمزه و ترکیبات فوق‌العاده تازه کنید. اینکه چه حال و روزی دارید، وضعیت روحی‌تان چگونه است و یا اینکه در چه موقعی از سال به سر می‌برید، ممکن است در انتخاب این ترکیبات بسیار موثر باشد و چه بسا با نوشیدن آنها، بسیاری از دردها‌یتان برطرف شود.

 در تابستان چه بنوشید؟

در تابستان گرمای زیاد هوا باعث کاهش‌ توان و انرژی فیزیکی می‌شود. پس بهتر است از چای سرد یا نوشیدنی‌هائی استفاده کنید که به شما سوخت‌رسانی می‌کنند. در کنار آن شما را خنک می‌کنند و احساس طراوت و نشاط می‌دهند.

 مواد لازم برای 4 فنجان

چای خشک                8 قاشق چایخوری که در 4 فنجان آب جوش دم شده باشد.

آب لیموی تازه             از 2 عدد لیمو

آب پرتقال                  از 4 عدد پرتقال

زنجفیل رنده کرده        یک‌دوم قاشق چایخوری

شکر                       کمی

آب تصفیه شده         500 میلی‌لیتر (2 فنجان)

لیمو برای تزئین          2-4 حلقه

روش تهیه

چای دم‌کشیده، آب میوه، زنجفیل و شکر را به آب اضافه کنید و بگذارید تا سرد شوند. حداقل یک ساعت در یخچال بماند. این چای را با مقداری یخ و یک ورقه لیموی برش خورده میل کنید یا اینکه به جای آب لیمو و پرتقال، لیموناد تازه به آن بیفزائید.

 ایجاد آرامش و راحتی

وقتی میزان استرس بدن شما زیاد می‌شود، نیاز به چیزی دارید تا به شما آرامش دهد و کمی شما را خنک کند. یک فنجان چای آرام‌بخش، مسکن درد شماست و شما را برای ساعتی آرام می‌کند. برای آرام نمودن اعصاب خود، این چای خوشمزه را تهیه کنید و به ذهن و فکر آشفته خود آرامش بدهید.

 مواد لازم برای 1 فنجان

گل بابونه خشک                25 گرم

گل شاه‌پسند لیمو             25 گرم

عسل برای شیرین کردن      کمی

 روش تهیه

مواد خشک را با هم ترکیب کنید و در یک ظرف شیشه‌ای در بسته نگه‌داری کنید. این ظرف را دور از نور نگه‌داری کنید تا بتوانید به مدت 1 سال از آن استفاده نمائید. برای درست کردن چای، 1 قاشق چایخوری سرپر از ترکیبات مورد نظر را به 1 فنجان (250 میلی‌لیتر) آب جوش بیفزائید. بگذارید این چای به مدت 5 دقیقه در همان حال بماند.

سپس آن را از صافی عبور دهید و کمی عسل برای شیرین شدن به آن اضافه کنید. این نوشیدن برای زمان قبل از خواب فوق‌العاده است. مخصوصاً وقتی‌که کمی عصبی هستید و یا از چیزی ناراحت شده‌اید.

 

 

برای خواندن بخش اول- یک فنجان چای خوش‌طعم- اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان