چگونه از شر زخم‌های سرد در طول شب خلاص شویم

اگر شما متعجب هستید که چگونه از زخم‌های سرد در طول شب خلاص شوید، راه‌ حل‌های موجود در این مقاله به شما کمک خواهند کرد تا به سرعت و به صورت طبیعی از شر این زخم‌ها خلاص شوید

چگونه از شر زخم‌های سرد در طول شب خلاص شویم

اگر شما متعجب هستید که چگونه از زخم‌های سرد در طول شب خلاص شوید، راه‌ حل‌های موجود در این مقاله به شما کمک خواهند کرد تا به سرعت و به صورت طبیعی از شر این زخم‌ها خلاص شوید.
زخم‌های سرد توسط ویروس هرپس سیمپلکس نوع اول ایجاد می‌شوند. این یک ویروس بسیار مسری است و زمانی که وارد بدن شما شود در سلول‌های عصبی بدن زندگی خواهد کرد. این ویروس به صورت خفته در بدن باقی می‌ماند و زمانی که شما ناراحت هستید یا سیستم ایمنی بدن به مدت چند روز غیرفعال می‌شود باعث می‌شوند که این ویروس‌ ظاهر شود.

چگونه از شر زخم‌های سرد خلاص شویم

زخم‌های سرد، تب تاول یا تبخال لبی سه نام‌های متفاوت هستند ولی یک معنی دارند. این زخم‌ها بسیار مسری هستند. آن‌ها در اطراف منطقه لب ایجاد می‌شوند (آن‌ها می‌توانند بر روی لثه، بینی و در کمال شگفتی حتی روی چشم نیز ظاهر شوند) و می‌توانند قبل از نشت مایع بترکند و اغلب در طول چند روز یا یک یا دو هفته به طور کامل پاک‌سازی شوند.
 زخم‌ها تا زمانی که تبدیل به دلمه پوستی شوند روی آن‌ها بنزیل الکل بمالید.
 سیستم ایمنی بدن خود را با استفاده از منابع ویتامین C (از طریق قرص، نه غذاهای سیتریک)، مانند ویتامین B12 و لیزین تقویت کنید. این کار باعث کاهش قابل توجه بروز زخم‌های سرد می‌شود.
 اگر متعجب هستید که چگونه از شر زخم‌های سرد در طول یک روز خلاص شوید، می‌توانید پارچه‌ای را دور یخ بپیچید و روی زخم قرار دهید. دمای سرد سرعت رشد ویروس را کاهش می‌دهد.
 از خوردن غذاهای اسیدی مانند پرتقال، گوجه فرنگی و نوشیدن مایعات گازدار که تبخال را تشدید می‌کنند خودداری کنید.
 بر روی زخم خمیر سیر بمالید (به مدت 20 دقیقه، دوبار در روز، با آب سرد شسته شود) و حتی یک یا دو حبه سیر بخورید زیرا منجر به التیام زخم می‌شود.
 بر روی زخم چای کیسه‌ای استفاده شده به مدت 15 دقیقه قرار دهید. چندین بار در طول روز تکرار کنید.
 می‌توانید عصاره وانیل خالص را حداقل چهار بار در روز روی زخم قرار دهید. این کار ظاهر زخم را نرم می‌کند.
 می‌توانید یک قرص پاراستامول را خرد کنید و با آن یک خمیر ضخیم بسازید (با استفاده از چند قطره آب) و سپس روی زخم بمالید. اگر این کار را بکنید زخم روز بعد دیده نخواهد شد.
 از مخلوط جوش شیرین و ضایعات استفاده کنید. خمیر را به آرامی روی زخم بمالید و اجازه دهید 20 دقیقه روی آن باقی بماند. این کار را دوبار در روز انجام دهید تا به خشک شدن زخم کمک شود.
 مقداری پراکسید هیدروژن بمالید تا زخم خشک شود. با اعمال Neosporin زخم تبدیل به دلمه‌های پوستی می‌شود که می‌تواند برداشته شود. پراکسید هیدروژن را روی زخم مرطوب استفاده نکنید، چون ممکن است عمر زخم را بیشتر کند. در عوض، از آن زمانی استفاده کنید که زخم تازه است و استفاده از آن‌را قبل از این‌که زخم دلمه می‌شود متوقف کنید.
 از دست زدن به زخم خودداری کنید و از دستکش شفاف استفاده کنید، چون این ویروس می‌تواند از طریق تماس به فرد سالم منتقل شود.
 هنگام خروج از خانه کرم ضد آفتاب بر روی لب بمالید. زخم سرد روباز در معرض نور خورشید می‌تواند تشدید شود.
 همیشه دستان خود را قبل و بعد از دست زدن به زخم سرد بشویید. ناخن‌ها را تمیز و مرتب نگه دارید، و به جای استفاده از صابون معمولی، از صابون ضدباکتری استفاده کنید.
 یک توپ پنبه‌ای را با استفاده از دهان‌شویه خیس کنید و روی زخم بمالید. این کار را روزی چند بار تکرار کنید.
 زخم را با استفاده از آب نه چندان گرم و صابون ضدباکتری خوب بشویید (ترجیحا مایع مبتنی بر شستشوی صورت). آب گرم و صابون به جلوگیری از گسترش زخم کمک خواهند کرد و همچنین موجب خشک شدن زخم خواهند شد. زخم را مالش ندهید زیرا این کار ممکن است باعث تحریک شدن آن شود.
 شب و قبل از خواب روی زخم سرد را با وازلین بپوشانید. این کار مانع احتمال ایجاد عفونت در زخم سرد می‌شود.
شما باید از لمس مکرر زخم خودداری کنید، هرچه کمتر زخم سرد را لمس کنید احتمال انتقال و گسترش زخم کمتر خواهد شد. همچنین، لمس کردن خطر انتقال ویروس به دیگران را افزایش می‌دهد. اگر شما زخم سرد عود کننده دارید با پزشک خود مشورت کنید. همچنین می‌توانید 2 یا 3 راه‌حل را یک ‌بار امتحان کنید، مانند استفاده از یخ، مصرف 1000 میلی‌گرم قرص لیزین و پوشاندن روی زخم سرد با خمیر سیر.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان