آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا به صورت ژل، کرم، نوشیدنی، کپسول و مواد آرایشی در بازار یافت می‌شود، ولی ژل و کرم آن بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آلوئه‌ورا

تحریریه ماهنامه دنیای سلامت

 

 مصارف آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا معمولاً مصرف زیبایی دارد و در نرم‌کننده‌ها، صابون‌ها و شامپو‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما تعجب نکنید اگر بگوییم از آن در درمان سرطان هم استفاده می‌شود. این گیاه با از بین بردن تومور رشد این بیماری را به تعویض می‌اندازد. «آلوری» دارویی است که به همین منظور از گیاه آلوئه‌ورا ساخته شده است.

ماده شیمیایی موجود در آلوئه‌ورا (لکیتین و آموتین) باعث کاهش رشد تومور در سرطان پوست می‌گردد. مصرف خوراکی آلوئه‌ورا در درمان سرطان سینه، سرطان خون و سرطان تخمدان بسیار مفید است.

براساس پژوهشی که در دانشکده پزشکی توکیو انجام شد، نوعی پروتئین در آلوئه‌ورا وجود دارد که باعث تحریک سیستم ایمنی بدن می‌شود (این کار به طور طبیعی توسط لیمفوسیت‌ها، انجام می‌گیرد و این تحریک منجر به از بین رفتن سلول‌های سرطانی و افزایش گردش خون در قسمت‌های آسیب‌دیده می‌گردد.

آلوئه‌ورا به صورت ژل، کرم، نوشیدنی، کپسول و مواد آرایشی در بازار یافت می‌شود، ولی ژل و کرم آن بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد (به علت وجود کربوهیدرات فراوان این گیاه در ساخت لوازم آرایشی به کار می‌رود). آلوئه‌ورا به عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

حتی اگر هیچ بیماری و مشکلی ندارید، استفاده از این گیاه شما را سرزنده‌تر و بشاش‌تر خواهد کرد. آلوئه‌ورا همچنین کمک زیادی به پاکسازی سیستم گوارشی می‌کند و برای کاهش وزن مناسب است؛ زیرا میزان متابولیک سیستم گوارش را افزایش می‌دهد و آن را وادار به سوختن انرژی می‌کند.

با استفاده از این گیاه می‌توانید از دست نقاط ریزی که در اثر بالا رفتن سن در صورت شما ایجاد می‌شود، خلاص شوید. از چهل‌سالگی به بعد، با بالا رفتن سن، روی پوست لکه‌های قهوه‌ای ریزی پدید می‌آید که دردناک و یا خطرناک نیستند، اما گاه ممکن است تبدیل به سرطان پوست شوند و ما از آنها غفلت کنیم؛ بنابراین به محض دیدن این لکه‌ها با پزشک مشورت کنید.

اگر مشکل خاصی وجود نداشته باشد، با استفاده از ژل آلوئه‌ورا به مدت یک ماه، دوبار در هفته خواهید دید چقدر آسان این لکه‌ها از بین خواهند رفت. می‌توانید برای تأثیر بیشتر، ژل را با آب پیاز، آب لیمو و یا آب سیب مخلوط کنید. آلوئه‌ورا برطرف‌کننده اسهال و یبوست نیز هست.

با خوردن آب آلوئه‌ورا، تمامی بافت‌های آسیب‌دیده، از دهان تا روده، ترمیم می‌شود. امروزه در سواحل آمریکا این گیاه به وفور یافت می‌شود؛ زیرا اکثر افراد برای جلوگیری از آفتاب سوختگی از این گیاه استفاده می‌کنند.

خواص آلوئه‌ورا

درمان التهابات پوستی، اگزما، سوختگی، نیش حشرات، زخم‌ها، عفونت‌های پوستی، درمان آکنه، تحریک سلول‌های پوست و دوباره‌سازی آنها، بهبود آفتاب سوختگی، کمک به رفع خشکی و ترک پوست و نرمی و شفافیت آن، جلوگیری از ایجاد چین و چروک پوست، از بین برنده دانه‌های سیاه پوست و کاهش حساسیت‌های پوستی، درمان سرطان، درمان تنگی نفس، پایین‌آورنده قندخون، درمان عفونت‌های زنانه، درمان تبخال، استفاده به عنوان ژل اصلاح، کاهش آبریزش بینی، کاهش درد آرتروز و رماتیسم و ... از آلوئه‌ورا به عنوان تمیز‌کننده مو نیز استفاده می‌شود.

این گیاه موهای آسیب‌دیده را ترمیم کرده، چربی پوست را کاهش می‌دهد و پوست سر را مرطوب نگه می‌دارد. ژل آلوئه‌ورا باعث تحریک رشد مو می‌شود و از کچلی جلوگیری می‌کند و زیبایی طبیعی را به مو برمی‌گرداند. ژل این گیاه را به کف سر بمالید و سی‌دقیقه صبر کنید و سپس بشویید.

این ژل باعث توازن ph کف سر می‌شود و به همین دلیل برای انواع موها مناسب است. این ژل نه تنها باعث از بین رفتن شوره سر می‌شود، بلکه به درمان نوعی کچلی به نام «Soborrhie» نیز کمک می‌کند.

این نوع کچلی به علت چربی زیاد پوست ایجاد می‌شود و عوامل طبیعی همچون گرما، سرما، تغذیه و بادهای خشک باعث نازکی مو شده و مو می‌ریزد که با استفاده از ژل آلوئه‌ورا میزان ph کف سر تنظیم شده و چربی پوست کاهش می‌یابد و همچنین باعث ضخیم شدن مو نیز خواهد شد.

البته توجه داشته باشید که اگر دلیل کچلی مو، مسائل ژنتیکی باشد، آلوئه‌ورا تأثیر چندانی نخواهد داشت. در آزمایشگاه کارنیگتون آمریکا تحقیقاتی به عمل آمد که در بیماران مبتلا به ایدز، پلی‌ساکارید موجود در آلوئه‌ورا می‌تواند پاسخگویی سیستم ایمنی بدن را افزایش دهد (این مساله هنوز اثبات نشده است).

پلی‌ساکارید موجود در گیاه به عنوان یک مرطوب‌کننده نیز عمل کرده و پوست را هیدراته و فیبرهای الاستین و کلاژن می‌سازد که این فیبرها به از بین رفتن چین و چروک کمک می‌کنند.

موارد منع مصرف آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا در بعضی افراد ایجاد حساسیت می‌کند ابتدا کمی از ژل آلوئه‌ورا را به پشت بازوی خود بمالید؛ اگر بعد از 20 دقیقه قرمزی و یا خارشی در پوست خود مشاهده نکردید، می‌توانید با خیال راحت از آن استفاد ه کنید.  افراد مبتلا به بیماری‌های کبد   افراد زیر 12 سال  مصرف زیاد این گیاه باعث عوارضی همچون قرمزی ادرار، کم آبی بدن و ضعف جسمی می‌شود. 

در صورت استفاده از داروهای قلب و یا داروهای کاهش دهنده پتاسیم، لانوکسین، دیگوکسین، لاتوکسین، نباید آلوئه‌ورا را مصرف کرد. این گیاه میزان قندخون را پایین می‌آورد؛ به خصوص اگر همراه با داروهای کاهش‌دهنده قندخون استفاده شود.  معایب استفاد از آلوئه‌ورا را به طور کلی نمی‌توان عنوان کرد، زیرا استفاده از یک محصول طبیعی ممکن است در افراد مختلف واکنش‌های متفاوتی ایجاد کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان