عروسک‌های بومی ایران در «محله اسباب‌بازی»

کودکان و نوجوانان در سومین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری می‌توانند با شیوه ساخت عروسک‌های بومی ایران آشنا شوند.

عروسک‌های بومی ایران در «محله اسباب‌بازی»

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی کانون، نمایندگانی از بین مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌های کرمانشاه، ایلام، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و سمنان در بخش کارگاهی سومین جشنواره ملی اسباب‌بازی با عروسک‌های بومی خود حضور خواهند داشت.

قرار است این هنرمندان علاوه بر ساخت عروسک در این محیط، به آموزش کودکان و نوجوانان و علاقه‌مندان بپردازند. بر همین اساس، نام این بخش کارگاهی «محله اسباب‌بازی» تعیین شده و هدف آن، آشنایی مخاطبان با عروسک‌ها و هنر بومی مناطق مختلف ایران است.

آثار این هنرمندان پس از بازبینی و ارزیابی در دبیرخانه جشنواره از میان آثار ارسالی انتخاب شده است و این هنرمندان از نخستین ساعت‌های آغاز به کار جشنواره میزبان علاقه‌مندان خواهند بود.

براساس اعلام دبیرخانه سومین جشنواره ملی اسباب‌بازی، این برنامه نخستین‌بار است که اجرا می‌شود و علاوه بر جهت‌بخشی به نگاه مخاطبان نسبت به هنرهای بومی ایران، بر نشاط و پویایی جشنواره نیز خواهد افزود.

سومین جشنواره اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 24 تا 28 مرداد از ساعت 14 تا 22 میزبان علاقه‌مندان در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری است.

بازی با سرگرمی‌ها در جشنواره اسباب‌بازی

مرکز سرگرمی‌های سازنده‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با برنامه‌های متنوع در سومین جشنواره ملی اسباب‌بازی حضور خواهد داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی کانون، اجرای مسابقه،‌ نمایش محصولات و تعبیه میز بازی، بخشی از برنامه‌های این غرفه در طول روزهای جشنواره است.

غرفه سرگرمی‌های سازنده‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در فضایی 80 مترمربعی میزبان مخاطبان خواهد بود.

به گفته‌ی فرزانه بابایی - مسوول این غرفه -، مخاطبان در سه گروه سنی می‌توانند با سرگرمی «رنگینه جادویی» به ساخت حجم در این فضا بپردازند. در هر گروه سنی جوایزی به برندگان اهدا خواهد شد و این داوری در ساعت 20 هر شب انجام خواهد شد.

بابایی که خود طراح و سازنده عروسک است، ادامه داد: بازی رایانه‌ای «دهقان و حکمران»، «سازه هندسی»، «بندک» و  «جورچین اشکال هندسی» دیگر محصولاتی هستند که مخاطبان می‌توانند با آن‌ها بازی کنند.

همچنین در بخشی از غرفه، محصولات سرگرمی‌های سازنده‌ی کانون به نمایش در خواهد آمد که به والدین و خریداران توضیح‌های کاملی در باره‌ هر محصول داده خواهد شد.

بخش‌های مختلف کانون در چند غرفه‌ مجزا برنامه‌های متنوعی را برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته‌اند.

                                                                         

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر