دنیای سنگی رنگها (۲)

با استفاده از رنگ سبز تعادل در ذهن فرد ایجاد می‌شود. از آنجایی که تغییر و دگرگونی دو بال تحول و رشد است؛ ‌استفاده از رنگ سبز می‌تواند رسیدن به تغییر و تعادل را تسهیل کند.

دنیای سنگی رنگها (2)

 

دانبوریت

چینی‌ها این سنگ را نوعی سنگ درمانی می‌دانند. به این دلیل که معتقدند دانبوریت جنبه معنوی داشته و همراه داشتن آن باعث آرامش درون می‌شود به همین دلیل بسیاری از مردم چین انگشتر یا آویزی از این سنگ دارند. معادن اصلی این سنگ در کشور ژاپن، مکزیک، روسیه، ماداگاسکار، بولیوی و برمه است. دانبوریت کریستالی در سه رنگ، بی‌رنگ، صورتی کمرنگ و زرد یافت می‌شود.

سبز، شورزایش

مفهوم رنگی

حتی در فصل زمستان اگر نگاهی به اطرافتان بیندازید، کاج و سروهای سر به فلک کشیده سبزرنگ را خواهید دید. بنابراین سبز، نماد طبیعت، زایش و زندگی است علاقه‌مندان به این رنگ معمولا افرادی هستند که برای خودشان احترام قایل بوده و خود را افرادی ارزشمند می‌دانند، سبز، رنگ تعادل، رویش، فراگیری و هماهنگی است. کسانی که رنگ سبز را انتخاب می‌کنند، افرادی با رفتار متعادل بوده و می‌توان به آنها اطمینان داشت.

پیام‌رنگ

با استفاده از رنگ سبز تعادل در ذهن فرد ایجاد می‌شود. از آنجایی که تغییر و دگرگونی دو بال تحول و رشد است؛ ‌استفاده از رنگ سبز می‌تواند رسیدن به تغییر و تعادل را تسهیل کند. این رنگ را می‌توان رنگ ثبات و پایداری دانست. در فرهنگ مردم آسیا و بسیاری دیگر از فرهنگ‌ها، رنگ سبز، رنگ مقدسی است آنها معتقدند که استفاده از این رنگ فرد را از ارتکاب به گناه دور کرده و مصون می‌کند.

نمونه‌های شاخص

27 طیف رنگ سبز در سنگ‌های زینتی وجود دارد که با 5 نوع شاخص آنها آشنا می‌شویم.

مالاشیت

یک قطعه سنگ مالاشیت را می‌توانید گردن اغلب کودکان یونانی ببینید به این دلیل که مردم یونان عقیده دارند همراه داشتن این سنگ کودکان را از چشم‌زخم مصون می‌کند. علاوه بر اینکه عقیده دارند همراه داشتن این سنگ می‌تواند روی برقراری ارتباط بین افراد تاثیر مثبت داشته باشد.

به همین دلیل شاخص‌ترین رنگ در جواهرات زنان یونان باستان، مالاشیت است. یونانیان به این سنگ لقب «آیینه روح» داده‌اند به همین دلیل هم اغلب آن را بدون هیچ تراشی استفاده می‌کنند. طیف رنگ این سنگ از سبز تیره تا کمرنگ متغیر است. خاستگاه اصلی مالاشیت معادن کشورهای یونان، زئیر، شیلی و استرالیاست.

جید

در اساطیر این سنگ را نماد «عشق و محبت» می‌دانند در چین باستان هدیه‌ای از سنگ جید با طرح پروانه‌نمادی برای ابراز عشق و محبت بوده است. علاوه بر اینکه معتقد بودند همراه داشتن این سنگ، خوشبختی و ثروت به بار می‌آورد جید را حافظ سلامتی نیز می‌دانند.

دیوپتاز

مردم چین اعتقاد دارند همراه داشتن یک قطعه از این سنگ باعث کاهش اضطراب و استرس می‌شود. اما نکته مهم‌تر درباره این سنگ، زیبایی خیره کننده آن است. کریستال‌های کانی متصل به سنگ معدنی مس که از دل معادن روسیه استخراج می‌شوند، بهترین نوع دیوپتاز هستند.

سرافینیت

مخلوطی از رنگ نقره‌ای، سبز و سفید ویژگی مهم آن است. اسم این سنگ از فرشته نظم یا «سرافیم» گرفته شده است. این فرشته را، فرشته سلطنت نیز می‌دانند. بنابراین در اساطیر یونان این سنگ را نماد سلامت، بزرگی، تعادل و شکوه می‌دانستند، سرافینیت فقط از منطقه خاصی از روسیه استخراج می‌شود.

مولداویت

در چین باستان این سنگ را سنگ گشایش کار، سنگ شانس و رسیدن به هدف، هماهنگی و وحدت می‌دانند. این سنگ از معادن جمهوری چک استخراج می‌شود.

برای خواندن بخش اول- دنیای سنگی رنگها- اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر