معرفی فیلم «کونگ: جزیره جمجمه» Kong: Skull Island

«کونگ: جزیره جمجمه» Kong: Skull Island فیلمی آمریکایی در ژانر هیولایی/ اکشن ساخته سال ۲۰۱۷ است. این فیلم بازپرداختی از مجموعه فیلم‌های کینگ کونگ است و به‌عنوان دومین فیلم از مجموعه &#۸۲۲۰;مانستروِرس &#۸۲۲۱; محسوب می‌شود

یک دانشمند (جان گودمن) دولت آمریکا را متقاعد می‌کند که هزینه سفر به جزیره‌ای ناشناخته در اقیانوس آرام جنوبی را تقبل کند. آن‌ها ظاهراً به‌عنوان تحقیقات زمین‌شناسی به جزیره جمجمه سفر می‌کنند. گروهی متشکل از سربازان، محققان، ماجراجویان و روزنامه‌نگاران. اولین کاری که هلیکوپترها در بدو ورود به جزیره دستور انجامش را دارند بمباران جزیره به دلایل “زمین‌شناسی ” است! اما این یک جزیره خالی از سکنه نیست. موجود عظیم‌الجثه‌ای به نام کینگ کونگ بر این جزیره حکم‌فرمایی می‌کند و محافظ آن و سا کنانش است. کینگ کونگ از تهاجم خارجی‌ها به قلمروش عصبانی می‌شود و آن‌ها را نابود می‌کند و فرمانده گردان (ساموئل ال. جکسون) که از کشته شدن سربازانش عصبانی شده، می‌خواهد از کینگ کونگ انتقام گرفته و او را بکشد؛ اما افراد دیگر بازمانده از تیم تلاش دارند تا در این جزیره اسرارآمیز و مملو از موجودات عجیب و خطرناک زنده بمانند و راهی برای خروج از آن بیابند…

«کونگ: جزیره جمجمه» Kong: Skull Island فیلمی آمریکایی در ژانر هیولایی/ اکشن ساخته سال 2017 است. این فیلم بازپرداختی از مجموعه فیلم‌های کینگ کونگ است و به‌عنوان دومین فیلم از مجموعه “مانستروِرس ” محسوب می‌شود. این فیلم توسط جوردن ووت رابرتز Jordan Vogt-Roberts کارگردانی شده و نویسندگی آن به عهده‌ی دن گیلروی Dan Gilroy، مکس بورنستاین  Max Borenstein و درک کونولی Derek Connolly بوده است. فیلم‌برداری اصلی فیلم از اکتبر 2015 تا مارچ 2016 در هاوایی و چندین مکان مختلف در ویتنام انجام شده. این فیلم اولین بار در تاریخ 28 فوریه 2017 در لندن و 10 مارچ همان سال در آمریکا به‌صورت 2D, 3D, IMAX 3D بر روی پرده‌های سینما رفت. فیلم هم از لحاظ منتقدین و هم مخاطبین موفق بود و با بودجه ساخت 185 میلیون دلاری، بیش از 566 میلیون دلار فروش جهانی داشته.هنرپیشگانی که در این فیل به ایفای نقش پرداخته‌اند:
تام هیدلستون Tom Hiddleston: جیمز کنراد، یک کاپیتان شریفِ سابق نیروی ویژه هوایی که در جنگ ویتنام در هنگ نیروی ویژه هوایی خدمت کرده بود. اکنون به‌عنوان شکارچیِ ردیاب توسط راندا برای این مأموریت استخدام‌شده.
ساموئل ال. جکسون Samuel L. Jackson: پرستون پاکارد، یک سرهنگ دومِ ارتش ایالت متحده، رهبر اسکادران هلیکوپترها و به‌عنوان اسکورتِ گروه مکتشفان در این هیئت اعزامی گماشته شده.
جان گودمن John Goodman: ویلیام “بیل ” راندا، یک مقام ارشد در سازمان دولتی “مونارک “، او مسئول این سفر است.
بری لارسون Brie Larson: مِیسون ویوِر، یک عکاس خبری و فعال صلحِ چابک و نوع‌دوست.
جینگ تیان Jing Tian: سان لین، یک زیست‌شناس جوان که برای “مونارک ” کار می‌کند.
توبی کِبِل Toby Kebbell: جک چپمن، سرگرد ارتش و خلبان هلیکوپتر و مرد دست راست سرهنگ پاکارد.
کوری هاکینز Corey Hawkins: هوستُن بروکز، یک زمین‌شناس جوان و فارغ‌التحصیل دانشگاه ییل، به خاطر نظریه پیشگامانه خود درزمینهٔ زلزله‌شناسی توسط “مونارک ” برای این سفر استخدام‌شده.
جیسون میچل Jason Mitchell: گلن مایلز، یک استوار جوان و وفادار و خلبان هلیکوپتر
جان سی رایلی John C. Reilly: هنک مارلو، یک ستوان شیکاگوییِ خردمند و بافضیلت. او از زمان جنگ جهانی دوم در این جزیره سقوط کرده و نزدیک به 29 سال است که آنجا گیر افتاده.«کونگ: جزیره جمجمه» به طورکلی نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کرده است. سایت “روتن تومیتوز ” به فیلم رتبه 76 از 100 و امتیاز میانگین 6٫5 از 10 را بر اساس دویست و هشتادونه ری‌ویو داده است. در بخش دیدگاه منتقدین سایت آمده: ” کونگ: جزیره جمجمه هیجانی بصری، اکشن خالص و داستانی پیش‌رونده و سریع به نمایش می‌گذارد و جایگاه خود را در ژانر فیلم‌های هیولایی کسب می‌کند، بدون اینکه تلاشی برای تطابق دادن خود با فیلم اصلی کلاسیک خود بکند “.
فیلم در سایت “متاکریتیک ” امتیاز متوسط 62 از 100 را بر اساس 49 نقد (28 نقد مثبت، 19 نقد متوسط و 2 نقد منفی) کسب کرده است. امتیاز مخاطبین به این فیلم در مجله “سینمااسکور ” بی+ بوده است.
نکاتی جالب درباره فیلم و حواشی آن:ساموئل ال. جکسون در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشته است که در طول زمان فیلم‌برداری او و دیگر بازیگران هیچ ایده‌ای نداشتند که کونگ به چه میزان بزرگ است.
مایکل کیتون Michael Keaton و جِی. کی. سیمونز J.K. Simmons در ابتدا قرار بود در فیلم بازی کنند اما هردو به خاطر تداخل زمانی این فیلم با فیلمی دیگر مجبور به ترک پروژه شدند. جان سی رایلی به جای کیتون آمد و ساموئل ال. جکسون در نقشی که سیمونز قرار بود بازی کند ادغام شد.
• پوستر فیلم برای اکران آی‌مکس تجلیلی از پوستر آیکانیک فیلم «اینک آخرالزمان» Apocalypse Now است.
• کونگِ این فیلم با قد 104 فیتی (31٫6992 متری) بزرگ‌ترین کینگ کونگ آمریکایی است.
• لباسی که جان گودمن در فیلم به تن دارد عین به‌عین لباسِ رابرت آرمسترانگ Robert Armstrong در نقش کارل دنهام در فیلم «کینگ کونگ» King Kong ساخته سال 1933 است.
• کارگردان جوردن ووت رابرتز گفته است که او به شدت تحت تأثیر بازیِ ویدئویی بود که در کودکی بازی می‌کرد. به همین علت است که فیلم زاویه دیدهای زیادی از دید شلیک گلوله دارد (شبیه بازی‌های تیراندازی اول‌شخص) و صحنه چرخش 360 درجه یک هلیکوپتر در مسیر سقوطش را از رودی صحنه‌ای مشابه در بازی “ رزیدنت ایول ” Resident Evil بازسازی کرده است.
جوردن ووت رابرتز می‌گوید: ” فیلم «پرنسس مونونوکه» Princess Mononoke میازاکی Miyazaki در واقع یک مرجع بزرگ برای ساخت موجودات جزیره و قلمروی آن‌ها بود، بنابراین مسئله اصلی این بود که جانورها را طوری طراحی کنیم که واقعی به نظر برسند و بتوانند در اکوسیستم مخصوص به خود زندگی کنند و در عین حال هم‌زمان زیبا نیز باشند “.
• نام مارلو (جان سی رایلی) و کنراد (تام هیدلستون) از جوزف کنراد Joseph Conrad و کاراکتر اصلی کتابش “قلب تاریکی “ Heart of Darkness یعنی مارلو برآمده است. خود کتاب “قلب تاریکی “ الهام‌بخش ساخت فیلم «اینک آخرالزمان» است که «کونگ: جزیره جمجمه» از آن الهامات فراوانی گرفته است.
• کارگردان جوردن ووت رابرتز گفته است که مارمولک‌های بزرگ فیلم از بعضی از جانوران در فیلم‌های مختلف اقتباس‌شده‌اند. ازجمله جانوری در نسخه 1933 فیلم، “نو فیس “ No-face در «شهر اشباح» Spirited Away و “کوبُن “ Cubone در سریِ «پوکمُن» Pokémon.• عنکبوتِ غول‌پیکر در فیلم، تجلیلی از عنکبوتی با پاهای خرچنگی در «کینگ کونگ» سال 1933 است.
• صحنه‌های باشکوه کوه‌ها، رودخانه‌ها و علفزارها اکثراً در ویتنام فیلم‌برداری شده‌اند. کارگردان و تیم سازنده فیلم گفته‌اند که این مناطق زیباترین مکان‌هایی بود که تاکنون در عمر خود دیده‌اند.
• دلیل اینکه کونگ از آنچه معمول است بزرگ‌تر است این است که جوردن ووت رابرتز می‌خواسته که او در مقابل تماشاچیان همچون یک خدا به نظر برسد.
پیتر جکسونPeter Jackson، گیرمو دل تورو Guillermo del Toro را برای کارگردانی فیلم پیشنهاد داده بود.
تیان جینگ (سان) تنها 11 لاین دیالوگ دارد.
• به جو کرنیش Joe Cornish پیشنهاد کارگردانی این فیلم را داده بودند ولی او آن را رد کرد.
• این فیلم 12 سال پس از «کینگ کونگ» پیتر جکسون (2005)، 41 سال پس از «کینگ کونگ»Dino De Laurentiis دینو دِلورنتیس (1976)، 84 سال پس از «کینگ کونگ» اصلیِ سیاه‌وسفید (1933) و 55 سال پس از فیلم «کینگ کونگ علیه گودزیلا» King Kong vs. Godzilla “توهوکونگ موویز ” (1962) ساخته شده است.• بازیگران فیلم شامل یک برنده اسکار (بری لارسون) و سه نامزده اسکار (ریچارد جنکینز، ساموئل ال. جکسون و جان سی. رایلی) می‌شود.
• این پنجمین فیلم کینگ کونگ است که در آن کاراکترهای اصلی داستان یعنی “آن دارو “، “کارل دنهام ” و “جک دریسکول ” حضور ندارند. به همچنین این دومین فیلمی است که داستانش با فیلم اصلی سال 1933 متفاوت است.
• این دومین فیلم سینمایی داستانی است که جوردن ووت رابرتز کارگردانی آن را به عهده داشته است. اولین فیلم او «پادشاهان تابستان» The Kings of Summerنام دارد که در سال 2013 ساخته شده است.
• این اولین همکاری بین تام هیدلستون و بری لارسون است.

این فیلم جذاب را با دوبله اختصاصی در نماوا تماشا کنید

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر