ماهان شبکه ایرانیان

زیبایی شما از درون‌تان می‌جوشد

یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید «یک گوجه‌فرنگی در روز بخورید تا هیچ‌گاه نیازی به هیچ پزشکی نداشته باشید». فرقی ندارد که گوجه‌فرنگی را برش بزنید، کباب کنید و یا نیم‌جوش کنید و بخورید.

زیبایی شما از درون‌تان می‌جوشد

تحریریه زندگی آنلاین- گروه دنیای سلامت

 

 

 

 گوجه‌فرنگی

یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید «یک گوجه‌فرنگی در روز بخورید تا هیچ‌گاه نیازی به هیچ پزشکی نداشته باشید». فرقی ندارد که گوجه‌فرنگی را برش بزنید، کباب کنید و یا نیم‌جوش کنید و بخورید. گوجه‌فرنگی از پوست‌تان در برابر نور خورشید و اشعه‌های زیانبارش محافظت می‌کند.

مصرف چربی‌های سالم مثل روغن زیتون در کنار گوجه‌فرنگی سبب جذب بهتر لیکوپن و البته سایر مواد مغذی می‌شود بنابراین هر روز یک‌ بار مقداری گوجه‌فرنگی را خرد کرده کمی روغن زیتون و یک تکه آواکادو به آن بیفزائید و بخورید.

 اسفناج

اسفناج منبع خوب و کاملی از مواد مغذی حیاتی و آنتی‌اکسیدان‌ها می‌باشد که با التهابات پوستی و رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کند و از چین و چروک‌های پوست می‌کاهد. اسفناج نوعی آنتی‌اکسیدان به نام «لوتین» دارد که به سلامت چشم‌ها کمک می‌کند و آنها را درخشان‌ می‌کند.

از همه مهم‌تر اینکه اسفناج حاوی ویتامین A است و به بازسازی سلول‌های پوستی کمک می‌کند و به خاطر داشتن بتاکاروتن قابلیت انعطاف‌پذیری پوست را افزایش می‌دهد. تقریباً بدون کالری است. هر یک فنجان اسفناج خام، حدود 7 کالری دارد و می‌تواند 55 درصد از ویتامین A مورد نیاز بدن را برآورده سازد. اسفناج را می‌توانید همراه کلم، کلم‌پیچ و کاهو مصرف کنید.

سیب زمینی شیرین و هویج

این سبزیجات حاوی بتاکاروتن هستند که سبب نرمی پوست می‌شوند و از آسیب‌هایی که در گذشته و آینده در اثر تابش نور مستقیم روی پوست ایجاد شده و می‌شود جلوگیری می‌کند.

کیوی

این میوه سبز با پوست پرزدار قهوه‌ای رنگش سرشار از ویتامین C است که سبب افزایش تولید کلاژن، ترمیم سلول‌های آسیب‌دیده DNA بر اثر نور آفتاب، تقویت ریشه‌ موها و رگ‌های خونی می‌شود. 1 عدد کیوی تمام نیاز روزانه شما به ویتامین C را برطرف می‌کند و حدود 42 کالری دارد.

چای سبز

چای سبز گیاهی است که حاوی آنتی‌اکسیدان فراوان است و این آنتی‌اکسیدان کاتچین نام دارد که می‌تواند از پوست در برابر سرطان پوست محافظت کند و از آفتاب سوختگی نیز جلوگیری می‌ک ند. بهتر است که روزانه دو فنجان چای سبز بنوشید. کافئین چای سبز بسیار کمتر از چای معمولی است پس در مورد کافئین آن هم نگران نباشید.

اگر در پی آن هستید که با استفاده از کرم‌ها و اسپری‌های مناسب پوست و موی سالم داشته باشید، توجه کنید:

ماست

خوردن روزانه 1 فنجان ماست کم چرب نیمی از نیاز روزانه شما به کلسیم را برطرف می‌سازد. کلسیم برای استحکام ناخن‌ها و دندان‌ها مفید است. همین مقدار ماست حدود 2 گرم روی دارد که از التهابات پوستی می‌کاهد، سرخ‌شدن و برافروختگی پوست را از بین می‌برد و به بازسازی سلول‌ها کمک می‌کند.

کاکائوی تلخ

کوچک‌تر‌ها وقتی که در خوردن کاکائو زیاده‌روی می‌کنند، بزرگ‌ترها مرتب به آنها گوشزد می‌کنند که نباید زیاد شکلات و کاکائو بخورند. اما کاکائوها، خصوصاً کاکائوی تلخ نمی‌توانند به پوست آسیب برسانند و حاوی فلونوئیدها و آنتی‌اکسیدان‌های نیرومند می‌باشند که از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از نورخورشید محافظت می‌کنند و جریان خون را در بافت‌های پوست بهبود می‌بخشند و از این‌راه مواد مغذی مورد نیاز پوست را به آن می‌رسانند و سبب درخشان شدن پوست می‌شوند.

به هنگام خرید شکلات به اجزاء تشکیل‌دهنده آن توجه کنید تا لااقل 70 درصد کاکائو داشته باشد تا حاوی آنتی‌اکسیدان بیشتری باشد و از نگهداشتن آنها برای مدت زمان طولانی خودداری کنید.

قره‌قاط و انار

هر دو میوه سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند از خشکی پوست و افزایش چین و چروک‌ها جلوگیری می‌کنند. آنها این کار را با خنثی کردن رادیکال‌های آزاد که در محیط اطراف پوست‌تان هستند انجام می‌دهند. در ضمن از محتویات قره‌قاط و انار، ویتامین C فراوان است که تولید کلاژن را افزایش می‌دهد و افزایش تولید کلاژن باعث بهبود کیفیت پوست می‌شود.

 گردو

برای بهره‌مندی از مزایای گردو، نباید در مورد مصرف آن زیاده‌روی کرد. گردو به شما کمک می‌کند تا پوستی نرم‌تر، موهایی سالم‌تر، چشمانی درخشان‌تر و استخوان‌هایی محکم‌تر و قوی‌تر داشته باشید.

معرفی چند محصول  مناسب برای پوست مو

اسپری حجم‌دهنده موی Rahua (راهوآ)

این اسپری به جای آنکه با استفاده از الکل، چربی ریشه موها را خنثی کند، با وجود عصاره ذرتی که دارد، می‌تواند رطوبت اضافی مو را بگیرد و به انعطاف‌پذیری، نرمی و درخشانی پوست می‌افزاید.

سرم نرم‌کننده نچروپاتیکا (Naturopatica)

نچروپاتیکا حاوی ویتامین A طبیعی است و می‌تواند قرمزی و حساسیت پوست سر را از بین ببرد و آن را نرم کند.

کرم کلارین (Clarin)

جدیدترین محصول پوستی که حاوی عصاره طالبی است و آنزیم آنتی‌اکسیدن دارد که می‌تواند رادیکال‌های آزاد که اثرات مخرب روی پوست دارند را خنثی کند و برخی از آسیب‌های پوستی که در اثر اشعه‌های UV روی پوست ایجاد شده‌اند را برطرف می‌کند.

کرم ترمیم‌کننده و پوشاننده کلینیک (Clinique)

این کرم از عصاره انار تهیه شده است و از دانه‌های شیرین آن اسید «اِلاجیک» را گرفته‌اند تا هم از پوست محافظت کند و هم چین و چروک‌ها را کاهش دهد و از همه مهم‌تر از آسیب‌دیدگی‌های بعدی پوست در آینده جلوگیری کند.

کرم دور چشم سی‌یسِ تو (Say yes to)

این کرم از عصاره شیرین توت‌فرنگی تهیه شده است و سرشار از آنتی‌اکسیدان غلیظ است و اگر به اطراف چشم مالیده شود، پوست نواحی چشم‌ها از خواص بی‌شمار آنتی‌اکسیدان‌های توت‌فرنگی بهره‌مند می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان