ماهان شبکه ایرانیان

در هشتاد و یکمین شماره منتشر شد:

بررسی نگاه آیت‌الله‌هاشمی به رسانه‌ها در «مدیریت ارتباطات»

نگاه آیت‌الله‌هاشمی به رسانه‌ها و عملکرد رسانه‌ها پس از درگذشتش، در شماره هشتاد و یکم ماهنامه «مدیریت ارتباطات» بررسی شد.

بررسی نگاه آیت‌الله‌هاشمی به رسانه‌ها در «مدیریت ارتباطات»

به گزارش خبرنگار مهر، هشتاد و یکمین شماره ماهنامه «مدیریت ارتباطات»، جلد، تیتر و پرونده‌ رسانه خود را به بررسی نگاه آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی به رسانه‌ها و عملکرد رسانه‌ها پس از درگذشت او با عنوان «آیت‌الله رسانه‌مدار» اختصاص داده و در پرونده‌ای دیگر، چگونگی تأسیس، فعالیت و تعطیلی یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای جنجالی سال‌های اخیر را مورد توجه قرار داده است.  

با هم مروری خواهیم کرد بر تیترهای این شماره ماهنامه یادشده:  

آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی، رسانه‌ها و خون دل‌ها (رضا سلیمانی، مدیرکل روابط عمومی مجمع تشخیص)، هاشمی مردی که همیشه از زمان خود جلوتر بود (محمد سلطانی‌فر، عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی)، رفتار رسانه‌ای آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی نیازمند مداقه، تحلیل و تحقیق (امیرعباس تقی‌پور)، نگاهی به دلایل ضعف اطلاع‌رسانی صدا و سیما در اعلام خبر فوت آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی: رسانه‌ ملی در چالش‌هاشمی از منظر مدیریت ارتباطات (علیرضا دباغ، مدرس ارتباطات و مدیرمسئول فصلنامه سرزمین هنر) و نحوه پوشش خبری درگذشت آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی در ساعات اولیه: مطالعه تطبیقی دو شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی فارسی و شبکه خبر (حسین بصیریان جهرمی، دکتری علوم ارتباطات اجتماعی).

تحلیل برخورد رسانه‌های مختلف با ارتحال آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی: آیت‌الله مردم در رسانه‌های مردمی (ندا عبدی)، بازخوانی بخش‌هایی از گفتگوی اختصاصی مدیریت ارتباطات با علی‌اکبرهاشمی رفسنجانی: رهبری نامه من را از روی کامپیوتر می‌خواندند (امیر عباس تقی‌پور، امیر لعلی، آرش محبی)، حاشیه‌های یک گفتگو با اکبرهاشمی رفسنجانی (آرش محبی)، نگاهی به تیتر روزنامه‌های خرداد 68 و 20 دی 95: روزنامه‌ها هنگام دومین ارتحال مهم تاریخ انقلاب چه کردند؟ (ندا عبدی)، آخرین حاشیه‌نگاری منتشرنشده پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله‌هاشمی از دیدار استاندار و جمعی از مدیران استان کرمان با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام: در انقلاب اسلامی هر چه مردم بخواهند، باید همان‌طور شود (زهرا شیدوش، خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی) و گفتگو با دبیر اجرایی سایت آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی: واژه «جریان انحرافی» از سایت آقای‌هاشمی متولد شد (امیر لعلی- سمیرا رستگارپور).

نگاهی به رویکرد و عملکرد شبکه فارسی‌زبان ماهواره‌ای طی هشت سال فعالیت: «فارسی‌وان» چگونه قد علم کرد؟ (شکوه مقیمی)، از شبکه‌های «درد دلی» تا ظهور غول‌های رسانه‌ای: (درباره آمدن و رفتن شبکه فارسی‌وان) (فردین علیخواه، جامعه‌شناس)، خلاصه‌ای از گفت‌وگوی اختصاصی مدیریت ارتباطات با مدیر هماهنگی گروه رسانه‌ای موبی، مالک شبکه فارسی‌وان: سریال‌های ما جنبه آموزشی دارند، باز هم بحران؛ باز هم غافلگیری به قلم مدیرمسؤول، صدازُدایی و کَرنمایی (سیدفرید قاسمی، پژوهشگر ارتباطات)، نگاهی گذرا به زمینه و زمانه صفحات اندیشه در روزنامه‌ها: روزی روزگاری «اندیشه» (منوچهر دین‌پرست، روزنامه‌نگار) و چرا پاداش بیشتر به تلاش کمتر کارکنان سازمان منجر می‌شود؟ (سعید معادی).

طراحی گرافیک اطلاع‌رسان (مریم سلیمی)، میزگردی در باب «نقد و بررسی زیست‌بوم فضای مجازی در ایران» : قراردادهای شبکه‌های اجتماعی برای در اختیار قراردادن اطلاعات مردم (محمدصادق افراسیابی، سیدمرتضی موسویان، ناصر فخاری، محمدمهدی انصاری و علیرضا مرادی)، کار فری‌لنس یا ثابت؟ کدام بهتر است؟ (مینا عینی‌فر)، دبیرکل خانه صنعت معدن تجارت جوانان ایران در گفتگو با مدیریت ارتباطات: رسانه باید از بخش خصوصی کالای باکیفیت را مطالبه کند (علی فراهانی)، برترین زن کارآفرین جهان اسلام در گفتگو با مدیریت ارتباطات مطرح کرد: رسانه‌ها هر فردی را کارآفرین معرفی نکنند (علی فراهانی)، نقش کارآفرینان در حل معضل بیکاری (ندا فراهانی)، کارکردها و تأثیر رسانه‌ها بر معضل بیکاری (ترجمه زهرا علی‌دوست).

ماهنامه «مدیریت ارتباطات» با قیمت 7000 تومان منتشر و در کیوسک‌های مطبوعاتی، شهرکتاب‌ها و کتابفروشی‌های مهم توزیع می‌شود و شماره هشتاد و یکم آن به تازگی روی دکه رفته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان
تبلیغات متنی