ماهان شبکه ایرانیان

روستای سرسبز مصعبی

روستای مصعبی در حدود ۳۰ کیلومتری شمال غربی شهرستان سرایان واقع شده است. راه دسترسی به آن آسفالت می باشد و دارای پیچ و خم های خطرناکی است

روستای مصعبی در حدود 30 کیلومتری شمال غربی شهرستان سرایان واقع شده است. راه دسترسی به آن آسفالت می باشد و دارای پیچ و خم های خطرناکی است.
در بین راه و در محل دو راهی چرمه به سد شهید پارسای به سدی بزرگ و بسیار زیبا می رسیم که دارای پهنه آبی وسیع می باشد که تناسب نام کویر را برهم می زند.
در این بین باغ های بزرگ بادام وجود دارد که یکی از محصولات عمده منطقه است. زعفران یکی از محصولات مهم دیگر این ناحیه به شمار می رود.
باغ های بزرگ و چشم انداز سرسبز روستای مصعبی به گونه ای است که چشم هر بیننده ای را خیره می کند و می توان آن را یکی از سرسبزترین و آبادترین روستاهای خراسان جنوبی دانست.
پس از پیمودن چند کیلومتر مسیر داخل رودخانه به کوه های رسوبی سفیدی می رسیم که به دره »سبز رود« شهرت دارد و یکی از تفرجگاه های مردم این منطقه می باشد.
درختان گردو، آبشارهای کوچک و بزرگ زیبا، پاکی محیط زیست، هوای مطبوع و غنای طبیعی و حیات وحش این منطقه از ویژگی های آن است.
متاسفانه در سال های اخیر با افزایش حضور شکارچیان غیرمجاز به این منطقه، بافت زیست محیطی آن با خطر جدی مواجه شده و بسیاری از گونه های گیاهی و جانوری آن در معرض نابودی قرار دارند.
در صورت اختصاص بودجه و بازسازی این منطقه و ایجاد کمپینگ، نصب نردبان های ثابت و … می توان از دره سبزرود و آبشارهای آن به عنوان یکی از قطب های گردشگری استان بهره برد.
تیم عملیاتی، شناسایی، تحقیقاتی شبکه زیست محیطی خراسان جنوبی برای اولین بار پیمایش کامل دره و آبشارهای سبز رود سرایان را با بکارگیری نیروهای مجرب و دوره دیده و با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات صخره نوردی انجام داد و 30 آبشار کوچک و بزرگ را شناسایی و پشت سر گذاشت.
به دلیل وجود صخره های عظیم و سر به فلک کشیده و نیز آبشارهای بلند و لغزندگی مسیر، پیمایش کامل مسیر فقط توسط افراد فنی و کوهنوردان حرفه ای و با استفاده از تجهیزات فنی و ایمنی ممکن می باشد.

روستای سرسبز مصعبی

 

روستای سرسبز مصعبی

روستای سرسبز مصعبی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان