ماهان شبکه ایرانیان

مصرف نوشابه‌های رژیمی در دوره ی بارداری

منتظر ماندن برای نوشیدن یک نوشابه ی رژیمی خوب در عصر میتواند خود انگیزه‌ای برای گذراندن یک صبح سخت باشد

نوشابهمنتظر ماندن برای نوشیدن یک نوشابه ی رژیمی خوب در عصر میتواند خود انگیزه‌ای برای گذراندن یک صبح سخت باشد. ممکن است شما هر روز خود را به نوشیدن این نوشابه مهمان کنید . حداقل برای من که این طور بود ( قبل از اینکه فرزند داشته باشم ) . هنوز آن زمان را که پزشک متخصصم این خبر ناراحت کننده را در مورد نوشیدن نوشابه به من داد فراموش نکرده ام . اما خوشحالم که توانستم درباره ی این عادت روزانه حقایقی را بدانم. 

با وجود اینکه نوشیدن آن بسیار لذت‌بخش است، اما به محض خوردن، ضرر‌های آن آغاز می‌شود. طبق گزارش Healthline، نوشابه رژیمی هیچ گونه ارزش غذایی نداشته و هیچ نکته ی مثبتی به رژیم غذایی شما اضافه نخواهد کرد. هنگامی که باردار هستید و برای دو نفر می‌خورید و می‌آشامید، می‌خواهید ارزش غذایی و ویتامین به رژیم خود اضافه کنید نه اینکه در مسیر برعکس حرکت کنید. به علاوه هرچه بیشتر نوشابه ی رژیمی مصرف کنید، کمتر به سراغ نوشیدن آب می‌روید. آب خود یکی از بهترین نوشیدنی‌هایی است که در دوران بارداری میتوان مصرف کرد. بر اساس Babble، نوشیدن مقادیر کافی آب در دوره بارداری ضروری است زیرا ذخیره ی خونی را متعادل کرده و برای مایع آمنیوتیک جنین نیز مفید است و از دچار شدن به کمبود آب نیز پیشگیری می‌کند.

نوشابهفراموش نکنیم که چه عاملی نوشابه رژیمی را فاقد کالری می‌سازد:

شیرین‌کننده‌های مصنوعی . بعد از تستی که روی موش‌های آزمایشگاهی انجام شد، گزارش شد که شیرین کننده‌های مصنوعی موجود در نوشابه‌های رژیمی باعث آسیب رساندن به جنین شما می‌شوند و پس از تولد نیز روی سلامت آنها اثر منفی می‌گذارند. علاوه بر شیرین‌کننده‌های مصنوعی، این نوشابه‌ها حاوی کافئین نیز هستند که خود خطرات بسیاری را به دنبال دارد. طبق گفته ی American Pregnancy Association، کافئین تحریک کننده و ادرارآور است . به دلیل تحریک کننده بودن باعث افزایش فشار خون و ضربان قلب شده که برای دوران بارداری خظرناک هستند. 

با داشتن مواد مختلفی که هر کدام می‌توانند خطرآفرین باشند، نوشیدن نوشابه ی رژیمی در دوران بارداری بی خطر نخواهد بود. طبق گزارش مجله Parenting magazine، در مطالعه‌ای که در مجله ی تغذیه ی آمریکا به چاپ رسید، تحقیقات بین متولد شدن نوزادان نارس و نوشیدن نوشابه ی رژیمی در دوران بارداری مادران ارتباطی کشف کرده اند. در مورد مادرانی که نوشیدنی هایی غیر از نوشابه ی رژیمی اما حاوی شیرین کننده‌های مصنوعی مصرف کرده اند نیز نتایجی مشابه یافت شد و این نشان می‌دهد که این ماده خطری جدی برای جنین محسوب می‌شود.

نوشابهممکن است کنار گذاشتن نوشابه ی رژیمی برایتان کمی مشکل باشد اما نتیجه ی خوبی برای شما و نوزادتان خواهد داشت . حذف نوشایه رژیمی از رژیم غذاییتان اثرات مثبتی روی سلامت شما خواهد داشت . برای مثال باعث بهبود عملکرد کلیه‌ها، کاهش ریسک ابتلا به دیابت، مستحکم شدن استخوان‌ها و کاهش سردرد می‌شود. 

تغییر عادت هیچ گاه آسان نیست اما در مورد کنار گذاشتن نوشابه ی رژیمی، ارزش تحمل سختی را دارد. من در ابتدا با نوشیدن آب کربناته _ آب گازدار _ این تغییر را آغاز کردم زیرا نوشیدن آن همان حس نوشیدن نوشابه ی گازدار را به من می‌داد. این تغییر آنقدر‌ها هم سخت نبود و سلامت کودکم انگیزه‌ای شد تا نهایت تلاشم را بکنم. 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان