یک خانه شیک در منطقه خلیج

طراح داخلی خانم لسلی پرایس (Leslie Price) علاقه‌مند به طراحی فضا‌های بازی است که از طبیعت تاثیر گرفته‌اند

طراح داخلی خانم لسلی پرایس (Leslie Price) علاقه‌مند به طراحی فضا‌های بازی است که از طبیعت تاثیر گرفته‌اند. پیدا کردن این فضاها در طراحی خانه‌های کالیفرنیا که با طبیعت زیبا احاطه شده‌اند برای این طراح سان فرانسیسکویی کار سختی نیست. پروژه طراحی این خانه در شرق خلیج موراگا در کالیفرنیا با الهام از طبیعت و اقیانوس آرام انجام شده است. و تمرکز اصلی بر روی استفاده از عناصر جهانی و گرد هم آوری فرهنگ‌های آسیایی است. این خانه که در خلیج واقع شده است ترکیبی از رنگ, هنر و منسوجاتی است که در برخی از زیباترین کشورهای جهان یافت می‌شوند. در ادامه با بنیتا همراه باشید تا به اتاق‌های این خانه زیبا سری بزنیم و جزئیات طراحی آن را باهم ببینیم.

 یک خانه شیک در منطقه خلیج

عناصر جهانی در ورودی خانه

خانم پرایس از ترکیب وسایل کلاسیک و محصولات موجود در بازار برای طراحی بهره برده است. مانند استفاده از کاغذ دیواری یک شرکت سان فرانسیسکویی به نام هایگ اند وست (Hygge & West) که رنگ باران را به ورودی خانه داده است.

 یک خانه شیک در منطقه خلیج

مبلمان کلاسیک آسیایی

بعد از ورودی خانه اتاق نشیمن قرار دارد که با ترکیبی غنی از سبک معاصر و مبلمان قدیمی طراحی شده است. صندلی‌ها و مبل‌های کلاسیک اروپایی در میان قفسه‌ها و میزهای چینی قرار داده شده‌اند. ترکیب دو فرهنگ شرقی و غربی یک محیط گرم را به وجود آورده است و هر عنصر آن داستانی در دل خودش دارد.

 یک خانه شیک در منطقه خلیج

نگاهی جزئی‌تر به مجسمه‌ها

با نگاهی دقیق‌تر به اتاق نشیمن, متوجه مجموعه‌ای بزرگ از هنر و عتیقه‌جات خواهید شد. مجسمه طلایی پشت مبلمان درخشش را به محیط اضافه کرده ‌است. نقاشی انتزاعی روی دیوار رنگ‌های زیبایی را به محیط بخشیده و مجسمه اژدهای بالای شومینه ظاهر آسیایی خانه را تکمیل کرده است. این خانه علاوه بر داشتن هنر, روی دیوارها و قفسه‌ها, مجموعه‌ای گسترده از فرش و منسوجات نیز دارد. بالشتک‌های ابریشم روی مبلمان موهر و قالیچه عتیقه روی زمین, رنگ‌های قرمز, زرد و قهوه‌ای را به محیط اضافه کرده‌اند. 

 یک خانه شیک در منطقه خلیج

قطعات مدرن اواسط قرن

در اتاق غذا خوری میز و صندلی مدرن در میان قطعاتی قرار گرفته اند که پیشینه فرهنگی قوی دارند. قالیچه پهن شده در زیر میز ناهار خوری یک انتخاب هوشمندانه است زیرا هم اندازه‌اش برای میز مناسب است و هم با دیگر بخش‌های اتاق همخوانی دارد و جالب است که بدانید این فرش یک بار توسط فرانک لوید رایت (Frank Lioyd Wright) برای خانه یک مشتری انتخاب شده است. بالای میز هم گلدان‌ و ظروف چینی قرار گرفته است. این اتاق غذا خوری گنجینه‌ای از قطعات زیبا است که مجموعه عتیقه‌جات صاحب خانه را تکمیل می‌کند.

 یک خانه شیک در منطقه خلیج

جزئیات لوستر فلزی

طبق یک ضرب المثل معروف, طراحی خانه در واقع توجه کردن به جزئیات است وخانم پرایس هم در طراحی داخلی این خانه از جزئیات زیادی استفاده کرده است. بالای میز ناهار خوری یک لوستر مجسمه شکل با طرح فلز به هم بافته شده قرار گرفته است که ظاهری مدرن به فضا داده است و رنگ طلایی آن با دیگر اشیا و مجسمه‌های داخل خانه همخوانی دارد. طرح به هم بافته آن بازتابی از عناصر طبیعی به کار گرفته شده در طراحی داخلی خانه است از دیوارها و سقف چوبی گرفته تا مبلمان داخل اتاق نشیمن که از چوب خیزران ساخته شده است.

 یک خانه شیک در منطقه خلیج

منسوجات رنگی

یکی از پر جنب و جوش‌ترین فضاهای این خانه با سرگرم کردن ذهن طراحی شده است. کوسن‌های فیروز‌ه‌ای و بنفش رنگ ظاهری زیبایی به تخت خواب داده‌اند و مناسب زمانی هستند که مهمان‌ها قصد اقامت دارند.  ترکیب ابریشم و طرح‌های چینی روی بالش‌ها احساس سرزندگی به اتاق بخشیده است. پا تختی عتیقه, محلی است که مهمان‌ها می‌توانند لباس‌ها و دیگر وسایلشان را روی آن قرار دهند. و در نهایت دو مجسمه‌ی سگ قرمز رنگ روی کتاب ظاهر زیبا و رنگی اتاق را تکمیل کرده‌اند.

 یک خانه شیک در منطقه خلیج

جزئیات طراح

این خانه طراحی شده توسط خانم پرایس ترکیبی از محصولات فرهنگی, قطعات مدرن و هنر انتزاعی است. هدف او این است که فضاهایی سرشار از هنر برای زندگی پدید آورد و این خانه تمام این ویژگی‌ها را دارد. این خانه مجموعه‌ای است از فرهنگ‌های مختلف که در کنار هم قرار گرفته‌اند به عنوان مثال هنر و مبلمان الهام گرفته از فرهنگ آسیایی در کنار وسایل راحت و دنجی که برای زندگی کالیفرنیایی ضروری هستند قرار گرفته‌اند و نتیجه نهایی, یک طراحی بسیار زیبا و الهام گرفته شده از فرهنگی منحصر به فرد است.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر