ماهان شبکه ایرانیان

۱۰ مواد غذایی بحث برانگیز:این مواد را بخوریم یانه؟- بخش دوم

بررسی‌های انجام شده در مورد فواید یا مضرات احتمالی موادمختلف غذایی برروی بدن انسان، باعث می‌شود که در خیلی از موارد تردیدهای زیادی نیز دربین افراد ایجاد شود

سبزیجات تازه

بررسی‌های انجام شده در مورد فواید یا مضرات احتمالی موادمختلف غذایی برروی بدن انسان، باعث می‌شود که در خیلی از موارد تردیدهای زیادی نیز دربین افراد ایجاد شود. البته بعضی تحقیقات نظر قطعی درمورد مفید یا مضر بودن برخی مواد غذایی را اعلام می‌کنند. ولی بارها پیش می‌آید که به عنوان مثال فلان ماده غذایی که برای کاهش کلسترول خون مفید است، ممکن است دربخش دیگری از بدن مضر باشد و به عنوان مثال به سلامت دهان و دندان ما آسیب برساند. اما اکثر کارشناسان تغذیه براین باورند که تغذیه ایده آل تغذیه ای برپایه سبزیجات، ماهی و استفاده کمتر از گوشت و فاصله گرفتن از شیرینی جات و البته دوری از مواد غذایی ‌فرآوری شده و منجمد است. در این‌جا قصدداریم تا در مورد10 باور اشتباه راجع به مصرف مواد غذایی رایجی که معمولا همه روزه به سراغشان می‌رویم ، شفاف سازی کنیم. این بخش دوم وپایانی گزارش ماست:

دانه سویا

5- سویا ماده ای سالم است

محصولاتی که از سویا به دست می‌آیند، عموما پخته نشده و تخمیر نشده اند و بدین ترتیب مواد طبیعی سمی‌آن‌ها خنثی نمی‌شوند. محصولات ‌فرآوری شده سویا هم از لحاظ پروتئین کم ارزش شده اند، از همین رو مصرف این مواد حتی شاید سرطان زا هم باشد.

تخم مرغ

6- تخم مرغ دشمن کلسترول است

چربی‌های اشباع شده دشمن واقعی کلسترول هستند. تخم مرغ دارای لسیتین است که به تنظیم سطح کلسترول در خون کمک رسانی هم می‌کند.

شکلات

7- شکلات باعث بروز آکنه‌های پوستی می‌شود

این حرف نیز اشتباه است. آنتی اکسیدان‌های موجود در شکلات به گردش خون کمک رسانی می‌کند و در عین حال به تقویت رگ‌های خونی نیز کمک می‌کند. کاکائو هم هرچه خالص تر باشد بهتر است. ترجیحا از کاکائوهای شیری دوری کنید.

قهوه

8- قهوه در مجموع بد است

نباید در مصرف قهوه زیاده روی کرد؛ چرا که حاوی موادی هیجان آور است. البته این مواد در نوشیدنی‌های مختلف نیز وجود دارند. باید این را مدنظر داشت که قهوه ویژگی‌های مفیدی نیز دارد و حاوی آنتی اکسیدان‌های مختلف و مواد مدر (ادرار آور) نیز هست.

آووکادو

9- آووکادو باعث ایجاد کلسترول خون می‌شود

بله.این گفته درست است ولی ما کلسترول موجود در سبزیجات و گیاهان را کلسترول خوب می‌نامیم. به علاوه آووکادو منبع غنی فیبر، ویتامین E، ویتامین C و ویتامین  B12  است که برای سلامت ما بسیار مفید است.

میوه 

10- میوه‌های طبیعی مضر هستند؛ چون قند خون را بالا می‌برند

شکر میوه‌ها، شکر طبیعی است. درست است که مصرف زیاد برخی میوه‌ها از جمله موز، چاق کننده است ولی حتی موز هم یک ماده غذایی سالم به شمار می‌رود. البته آبمیوه‌های بسته بندی شده، شامل این قاعده نیستند و برای بدن مفید نخواهند بود. یک تکه میوه، انرژی طبیعی خوبی را به بدن منتقل می‌کند که آبمیوه‌های بسته بندی شده، فاقد آن هستند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان