۸ نکته برای رنگ کردن مو در خانه

هنگامی که رنگ موهای مختلف را در داروخانه می‌بینید، ahdn به دلیل اینکه خودتان نمی‌توانید موهایتان را رنگ کنید ترجیح می‌دهید هزینه‌ای پرداخت کرده و آن‌ها را به دست آرایشگر بسپارید. اما انجام این کار با دستان خودتان نیز امکان پذیر است و می‌توانید به راحتی در حمام خانه موهایتان را رنگ کنید. ما از چند کارشناس رازهای رنگ کردن صحیح مو را پرسیده‌ایم.

رنگ کردن مو در خانه

هنگامی که رنگ موهای مختلف را در داروخانه می‌بینید، ahdn به دلیل اینکه خودتان نمی‌توانید موهایتان را رنگ کنید ترجیح می‌دهید هزینه‌ای پرداخت کرده و آن‌ها را به دست آرایشگر بسپارید. اما انجام این کار با دستان خودتان نیز امکان پذیر است و می‌توانید به راحتی در حمام خانه موهایتان را رنگ کنید. ما از چند کارشناس رازهای رنگ کردن صحیح مو را پرسیده‌ایم.

قانون شماره ی 1 : پله پله این کار را انجام دهید 

نیکول ترِش، رنگ‌کار ارشد آرایشگاه Rita Hazan می‌گوید : " به رنگ‌ها نگاه کنید و مشخص کنید چه رنگی به رنگ طبیعی موهایتان نزدیکتر است و سپس رنگی که یک یا دو پله روشن‌تر یا تیره‌تر است را انتخاب کنید. "در این باره آلیسا گامو، رنگ کار سالن IGK می‌گوید : " اگر هدفتان رنگ‌های خیلی تیره است و بین دو رنگ مردد هستید، حتما رنگ روشن‌تر را انتخاب کنید. زیرا تغییر آن راحتتر است. "

 تن رنک موی مناسب

قانون شماره ی 2 : تن رنگی مناسب را انتخاب کنید 

علاوه بر انتخاب رنگ مناسب باید توجه داشته باشید که تن رنگی را انتخاب کنید که مکمل رنگ پوست شما باشد. گامو در این مورد به شما توصیه می‌کند که این نکته ی مهم را مدنظر داشته باشید. " کسانی که رنگ پوست سرد دارند باید از رنگ‌های خنثی استفاده کنند نه رنگ‌های دارای تناژ قرمز یا طلایی و کسانی که رنگ پوست گرم دارند به سراغ تناژ طلایی، عسلی و فندقی بروند. "

قانون شماره 3 : همه ی ابزار لازم را داشته باشید

قبل از شروع، باید حمام خود را به شکل یک آرایشگاه کوچک در آورید و تجهیزات و لوازم لازم را در آن بچینید. این لوازم عبارتند از : حوله ( حوله‌هایی که دیگر از آنها استفاده نمی‌کنید)، یک تی‌شرت کهنه، وازلین (برای اینکه به خطوط رویش مو زده و از ایجاد لکه جلوگیری کنید )، دستکش، ساعت، برس مخصوص رنگ مو و کاسه. 

قانون شماره 4 : هایلایت‌ها را در پایین مو قرار دهید

ترِش پیشنهاد می‌کند به جای اینکه تمام موی خود را هایلایت کنید، از مدل‌های آمبره و بالیاژ استفاده کنید. یعنی، هایلایت‌ها را در پایین موهایتان قرار دهید. هایلایت با فویل یا هایلایت از ریشه ی مو کاری مشکل‌تر است که باید به متخصصین واگذار شود. 

قانون شماره 5 : از سلامت موی خود آگاه باشید

ترِنش در این باره می‌گوید : " اگر موی شما خشک و آسیب دیده باشد، رنگ را سریع‌تر جذب می‌کند. در این حالت از آنجایی که انتهای مو آسیب دیده و دارای شکاف است، بهتر است در آخرین دقایق روی آنها رنگ بگذارید. 

 رنگ کردن مو در خانه

قانون شماره 6 : رنگ را قبل از استفاده تست کنید 

اگر نسبت به رنگی که انتخاب و خریداری کرده اید دودل هستید، ترِنش به شما توصیه می‌کند قبل از گذاشتن رنگ کامل و پشیمانی احتمالی بعد از آن، روی قسمتی از موهایتان رنگ را تست کنید. کمی از زیر موهایتان را رنگ کنید و نتیجه را ببینید. بعد از گذاشتن هر گونه رنگ، نتیجه را زیر نور طبیعی مشاهده کنید تا رنگ واقعی را ببینید. زیرا نور حمام بدترین نوع نور است. 

قانون شمره 7 : موهای خود را تقسیم بندی کنید

برای اینکه به بهترین شکل موهای خود را با رنگ پوشش دهید، گامو به شما توصیه می‌کند که موهای خود را حتما به طور صحیح قسمت‌بندی کنید. " اگر قصد رنگ کردن ریشه ی مو را دارید، بهتر است فقط مناطقی را که نیاز هست رنگ کنید. گذاشتن بیش از حد رنگ باعث ایجاد لکه روی مو می‌شود. "

قانون شماره 8 : بعد از رنگ کردن به موهایتان درخشندگی ببخشید

گامو در این باره می‌گوید : "برای اطمینان از نتیجه ی کار، همیشه کاری کنید موهایتان درخشان باشد. " موی سالم بهترین منعکس‌کننده ی نور است. پس کمی ماسک آبرسان برای موهایتان بسیار مفید است. گامو همچنین پیشنهاد می‌کند شامپو‌ها و نرم‌کننده‌های مخصوص موهای رنگ‌شده تهیه کنید تا بعد از چند بار شست و شو رنگ موهایتان از بین نرفته یا به رنگ دیگری تبدیل نشود. شامپو‌های با پایه ی بنفش مناسب‌ترین گزینه برای موهایی هستند که رنگشان کم کم به سمت زرد می‌رود.

سوالات خود را در زمینه زیبایی، با مشاوران زیبایی انجمن بنیتا در میان بگذارید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان