ماهان شبکه ایرانیان

توصیه‌ هایی برای مردان تنبل به‌ منظور نظم بخشیدن به خانه‌ خود

تمیزکاری؛ این اولین مشکل دنیاست که نیازمند سطح مشخصی از انگیزه است، اما متأسفانه بسیاری از افراد به‌طور طبیعی فاقد آن هستند

تمیزکاری؛ این اولین مشکل دنیاست که نیازمند سطح مشخصی از انگیزه است، اما متأسفانه بسیاری از افراد به‌طور طبیعی فاقد آن هستند. اجازه دهید تا صادق باشیم: شما بین دو گزینه‌ی ظرف شستن و بیرون رفتن با دوستان کدام را انتخاب می‌کنید؟ پاسخ کاملاً مشخص است. بااین‌حال، زمانی در زندگی هر مردی فرامی‌رسد که مرتب کردن خانه چه ازنظر فیزیکی و چه ازنظر استعاری به یک ‌ضرورت برای او تبدیل می‌شود.

اگر از زندگی در یک خانه‌ی شلوغ و پر از ظرف نشسته خسته شده‌اید، با بنیتا همراه شوید تا به سراغ برخی از توصیه‌ها برای نظم بخشیدن به خانه‌ی خود برویم.

1- یک نقطه برای شروع بیابید

کتابخانه و نقطه شروع تمیزی منزل

به‌مانند همه‌ی کارها، سخت‌ترین چیز یافتن نقطه‌ای برای شروع مرحله‌ی تمیزکاری است. در ابتدا به سراغ قفسه‌ها نظیر قفسه‌ی کتاب‌ها بروید. تمامی وسایلی که بر روی قفسه‌ها وجود دارد را تخلیه کرده و قبل از چیدن مجدد آن‌ها در سر جای خود، گردوغبار موجود بر روی آن را بروبید. گزینه‌هایی که تنها باعث جذب گردوغبار می‌شوند را حذف کرده و تنها وسایل باقی‌مانده را مرتب در سر جای خود بچینید. مرتب کردن به معنای دور ریختن اشیاء نیست؛ یک خانه‌ی تمیز و مرتب هم می‌تواند از اثرات تمیز شدن بهره ببرد.

2- زمان‌بندی بسیار مهم است

زمانبندی در تمیز کردن خانه

هیچ‌کسی توصیه نمی‌کند که شما یک روز کامل و یا حتی بدتر، تمام آخر هفته، را برای مرتب کردن خانه وقت بگذارید. زمانی که وقت زیادی را صرف انجام یک کار می‌کنید، با تأخیر در انجام سایر کارها مواجه می‌شوید. ازاین‌رو برای هر بخش چیزی در حدود 15 تا 20 دقیقه زمان گذاشته و تا جای ممکن در این مدت‌زمان به آن بخش رسیدگی کنید.

3- سیم‌ها و کابل‌های لوازم الکتریکی

مرتب کردن سیم ها و کابلهای لوازم الکتریکی

کابل‌ها و گجت‌ها در خانه‌ی افراد مجرد به‌وفور یافت می‌شود. تمامی گجت‌ها را در کنار یکدیگر قرار داده و آن‌ها را به بخشی از اتاق منتقل کنید.

4- شمار کاغذهای خود را محدود کنید

دسته بندی کاغذهای ضروری در منزل

احتمالاً رایج‌ترین دلیل برهم‌خوردگی نظم یک خانه کاغذها هستند. قبض‌ها، رسیدها، نامه‌های بیهوده و سایر کاغذهای باطله را می‌توان از مقصران اصلی این اتفاق برشمرد. از یک سیستم فایل‌بندی ساده برای نگهداری اسناد در کنار یکدیگر استفاده کنید. یک پوشه می‌تواند برای جمع‌آوری کاغذهای مهم شما کافی باشد.

5- کمد لباس‌ها

مرتب کردن کمد لباسها

آیا شما هنوز هم پیراهن فوتبال خود در زمان 14 سالگی‌تان را در کمد لباس‌ها نگه می‌دارید؟ به‌تمامی این لوازم غیرضروری «نه» گفته و کمد لباس‌های خود را از چنین وسایلی خالی کنید. لباس‌های خود را به سه دسته‌ی «نگه می‌دارم»، «شاید نگه‌دارم» و «دور می‌اندازم» تقسیم کنید. از یک قانون سه‌ماهه پیروی کرده و در این مدت از شر برخی از لباس‌های دسته‌ی «شاید نگه‌دارم» خلاص شوید. تمامی لباس‌های به‌دردنخور و غیرقابل تعمیر را دور انداخته و لباس‌های مناسب‌تر را به مراکز خیریه بدهید. اگر یک سال است که لباسی را نپوشیده‌اید، مکث نکنید، از شرش خلاص شوید. اگر تنها برای بیش از 30 ثانیه در این مورد دچار تردید شدید، لباس را دور بیندازید.

6- به سراغ سادگی بروید

سادگی در چیدمان وسایل منزل

به سراغ یک طراحی داخلی ساده بروید. ساده گرایی در حال گسترش بوده و شما را نسبت به این که به چه میزان می‌توان به دور ریختن لوازم غیرضروری معتاد شد، شگفت‌زده می‌کند؛ اما دقت داشته باشید که دچار افراط نشوید، تا حدی که مجبور باشید شب را بر روی یک تشک یوگا بخوابید و بر روی سفره‌های کاغذی غذا بخورید. به سراغ سادگی و توازن رفته و به اصول اولیه پایبند باشید. مطلب 7 حساب کاربری اینستاگرام برای طراحی داخلی مخصوص آقایان ایده‌های بیشتری را در اختیار شما قرار خواهد داد.

7- تا انتهای مسیر بروید

انجام کارها به طور کامل

اصلاً خوب نیست تا یک پلاستیک زباله را با لباس‌ها پر کنید و کار را در همین‌جا به اتمام برسانید. تمامی کارهای خود را تا انتها انجام دهید. برای مثال، زباله‌ها را به‌سرعت دور انداخته و در همان روز لباس‌های کهنه را تحویل مراکز خیریه دهید. هرچه کار شما بیشتر بر روی زمین بماند، احتمال اینکه خانه‌ی شما دوباره به حالت اولیه‌اش بازگردد فراوان است.

8- سطوح صاف در خانه را تمیز نگه‌ دارید

تمیز کردن سطوح صاف آشپزخانه

سطوح صاف نظیر میز نهارخوری، میز قهوه‌خوری و میزهای کوچک در آشپزخانه مستعد جذب کثیفی هستند. یک راه آسان برای دور کردن کثیفی از این میزها، صرف 5 دقیقه وقت برای گردگیری و غبارروبی این سطوح صاف قبل از خواب است.

9- مکان‌های مخفی برای جاسازی وسایل

مبلمان تا شو و مزیت های آن

مبلمان و تخت‌های تاشو مکان مناسبی برای مخفی کردن هستند زیرا به شما اجازه می‌دهند تا به‌سرعت وسایل اطراف خود را در زیر آن‌ها پنهان کنید. صندلی‌های چندکاره نیز از این حیث محبوب بوده و قابلیت پنهان‌کاری وسایل را دارند. به‌علاوه در نظر داشته باشید که می‌توانید از یک صندوقچه‌ی قدیمی به‌عنوان میز قهوه‌خوری استفاده کرده و داخل آن را با اقلامی چون مجله، بالش و جوی استیک‌های بازی، در زمانی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، پر کرد.

10- مجلات و کتاب‌ها

مجلات و کتاب ها در منازل

مجلاتی را که سه ماه از عمر آن‌ها می‌گذرد را دور بیندازید، مگر اینکه مطلب مهمی در داخل آن‌ها وجود داشته باشد. کتاب‌هایی را که قبلاً مطالعه کرده‌اید را اهدا کنید و از شر کتاب‌هایی که شما را «باهوش‌تر» و یا «علاقه‌مند به فرهنگ» نشان می‌دهد خلاص شوید. کتاب‌ها گردوغبار و کنه‌ها را به خود جذب می‌کنند، ازاین‌رو تنها کتاب‌هایی را در نزد خود نگه‌دارید که برای شما مهم بوده و یا اینکه قصد دارید دوباره آن‌ها را مطالعه کنید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان