ماهان شبکه ایرانیان

نکات هوشمند جادویی برای سالم ماندن در دانشگاه

.

نکات هوشمند جادویی برای سالم ماندن در دانشگاه


....................
زندگی دانشگاهی نقطه عطف مهمی است که یک نفر از آن عبور می کند. این مرحله از زندگی شامل لحظات شاد بسیار زیادی نیز می باشد. با این حال، این مسئله حائز اهمیت است که فرد باید سلامتی خود را خوب حفظ کند. مقاله زیر برخی از نکات در مورد سالم ماندن در دانشگاه را ارائه می دهد.
والدین، اغلب به کودکان شان برای سالم ماندن در دانشگاه اصرار می ورزند. دلیل آن این است که این دانش آموزان مستقل هستند و باید کارهایشان را خودشان مدیریت کنند. آن ها به وجود یک حس جدید پی می برند که حس آزادی می باشد. با این حال، هم زمان با این حس، بار مسئولیتی از انجام تحصیلات خوب دانشگاهی نیز به آن ها اضافه شده است که باید مدیریت همه چیز را خودشان به عهده بگیرند. سلامتی به عنوان سلامتی مناسب که یک دانش آموز به آن نیاز دارد تا در این مرحله بتواند از عهده تمام جنبه ها به خوبی برآید، نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.

غذا و نوشیدنی

برخی از نکات در باره تغذیه سالم برای این دانش آموزان در زیر شرح داده می شود:
• برای صبحانه، فرد باید از مصرف وعده غذایی کامل و سالم مطمئن شود. صبحانه از مهم ترین وعده های غذایی در طول روز به شمار می رود و با داشتن یک صبحانه مناسب فرد می تواند هر گونه وعده های غذایی نامناسب یا ناکافی بعدی را جبران نماید.
• غذاهای مغذی مانند میوه ها و سایر غذاهای سالم باید جایگزین ویفرها یا دیگر مواد غذایی سرخ شده و تنقلات کم ارزش بسته بندی شده، گردد.
• همیشه تنقلاتی که فاقد ارزش غذایی هستند در بین دانش آموزان محبوب هستند، برای کسی که وقت ندارد یک وعده غذایی مناسب را ذخیره کند و همیشه در حال فرار است. با این حال، مواد غذایی بی ارزش می توانند هر از چند گاهی مصرف شوند، اما نباید به یک عادت منظم تبدیل شوند.
• علاوه بر این، غذاهای مردود شده نباید مصرف گردند. در برهه زمانی خوردن آجیل و تخمه، خوردن غذای سریع و سبک، ممکن است تا جایی به بدن کمک کنند که در طول روز بدن انرژی خود را از دست ندهد و آن را در سرتاسر روز حفظ کند.
• پرخوری را می توان نتیجه غذاهای متنوعی که اولویت فرد هستند و در کافه تریا دانشگاه سرو می شوند، به شمار آورد. یک فرد باید در حد اعتدال غذا بخورد و از پرخوری اجتناب ورزد، و وعده های غذایی روزمره خود را تغییر دهد به طوری که بدن، از تغذیه مناسب بهره مند گردد.
• مصرف مقدار زیادی آب کمک می کند از هر گونه پرخوری جلوگیری به عمل آید و موجب افزایش تمرکز می گردد. همچنین به حفظ آب کافی برای بدن کمک می کند. بنابراین، همیشه حمل یک بطری آب در کیف می تواند یک گزینه مناسب باشد.
• نوشیدن آب میوه های سالم بیش از نوشیدنی های دیگر مانند کولا توصیه می شود. به این دلیل که این آب میوه ها جدای از مغذی بودن، در مقایسه با نوشابه کولا، حاوی کالری کمتری می باشند.
• افراط گاه و بی گاه در مواد غذایی که روزانه مصرف نمی شوند، از آن جا که کمک می کند تا جلوی ولع شدید گرفته شود، چیز بدی نیست.
• در صورت بروز هر گونه اختلالات جدی در غذا خوردن، فرد باید با پزشک مورد نظر یا متخصص تغذیه در داخل یا در محوطه دانشگاه مشورت کند.

تناسب اندام

• هر روز صبح انجام چند تمرین ساده مانند نرمش شنا یا حرکات کششی روش بسیار خوبی برای شروع روز و همچنین حفظ سطح تناسب اندام می باشد.
• دانشگاه برای دانش آموزان امکانات استفاده از سالن بدن سازی رایگان را فراهم می آورد. فرد می تواند از آن استفاده کند و با استفاده از ساعات خاموش فعالیت های منظم فردی، سعی کند یک جلسه تمرین روزانه را برای خود فراهم کند.
• در نظر گرفتن یک ورزش و انجام آن به طور منظم روش بسیار خوبی برای حفظ سطح تناسب اندام مطلوب می باشد. همچنین، مشارکت داشتن در فعالیت های ورزشی در پیدا کردن دوستان جدید کمک می کند و حس ارتباط با آن ها را فراهم می کند.
• دوچرخه سـواری در اطراف محوطه دانشگاه نیـز گزینه ای بسیـار خوب برای کسانی اسـت که عـلاقه ای به پیاده روی ندارند. هر چند آن را به عنوان یکی از بهترین تمرینات برای بهبود تناسب اندام کل بدن عنوان کرده اند.
خواب
• مردم مختلف نیازهای خواب متفاوتی دارند. با این حال، 7 تا 9 ساعت خواب بدون وقفه در طول شب برای این دانش آموزان ایده آل می باشد. اگر این مقدار خواب، هر روز ممکن نیست، اطمینان حاصل کنید که در هر زمانی که امکان پذیر است، خواب به اندازه کافی داشته باشید.
• از آن جایی که یک چرت کوتاه در طول روز به طور شگفت انگیزی در سطوح انرژی بدن مؤثر واقع می شود، گزینه ی خوبی می باشد.
• فرد باید زمانی که ساعت خواب فرا می رسد، به گونه ای که بدن به اندازه کافی استراحت داشته باشد، در صورت امکان، یک برنامه مناسب روزانه را دنبال کند.
• دانسته یا نادانسته، اغلب هم اتاقی ها تمایل به بر هم زدن ساعت خواب دیگری دارند. بهتر است در باره ساعات خوابی که یک فرد باید دنبال کند به آن ها اطلاعات کافی بدهیم و در صورت امکان هم اتاقی هم ساعات خوابی با عادات خواب مشابه برگزیند.
• به هر دلیلی از بیدار ماندن در طول شب اجتناب کنید. زیرا کمبود خواب مناسب، ممکن است اثرات زیان باری بر سلامتی داشته باشد و موجب گیجی و حواس چرتی در کلاس نیز باشد.

مدیریت استرس

استرس یک نوع بیماری روانی است که باید از آن اجتناب گردد. چندین روش برای مبارزه با استرس وجود دارد که در این مرحله در زیر فهرست بندی شده اند:
• استرس زمانی بر روی فرد تأثیر می گذارد که وی بیش از حد با فرایندهای ذهنی سر و کار داشته باشد. با گرفتن زمان خارج از برنامه روزمره زندگی و انجام هر کاری به غیر از کار دانشگاهی، باید راهی طولانی را برای رهایی از استرس طی کرد.
• یک برنامه روزانه که تعادل بین کار و تفریح را دارا باشد، به طوری که ذهن کمی استراحت داشته باشد را حفظ کنید.
• در مواردی به خصوص در حال آماده شدن برای امتحانات، سطح استرس در نتیجه اضطراب بالا می رود. داشتن یک استراحت کوتاه به دور از مطالعات، مفید می باشد به این صورت که توجه فرد منحرف می شود و در این روند، استرس کاهش می یابد.
• بسیاری از دانشگاه ها برنامه های مدیتیشن و یوگا دارند که به ایجاد آرامش کمک می کند. به چنین برنامه هایی توجه داشته باشید زیرا سودمند بودن آن ها به اثبات رسیده است.
• بیرون رفتن با دوستان، تخریب کننده بسیار عالی استرس می باشد. علاوه بر این، دنبال کردن سرگرمی های خاصی مانند نقاشی کردن، شعر نوشتن، یا بازی کردن با بازی های ویدئویی نیز می توانند استرس را کاهش دهند.
• در مورد مشکلات مربوط به استرس که در دراز مدت باقی مانده اند و نتیجه آن در نمرات منعکس خواهد شد، نیاز به یافتن یک متخصص از مشاوران و استادان، ضروری خواهد بود.
به طور قطع خاطر نشان می شود که متناسب ماندن چیزی بیشتر از خود انضباطی نیست. برای دانش آموزان، بهتر است که خیلی زود آن را درک کنند. بیش ترین زمان خود را در دانشگاه با تلقین کردن عادات خوب، یافتن دوستان خوب، و همچنین خوب مطالعه کردن سپری کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان