غذاهای مقوی اما ناشناس

بسیاری از سبزیجات و میوه ها و حتی غذاها هستند که برای سلامتی بسیار مفیدند، حال آنکه در رژیم غذایی ما اصلا جایی ندارند

غذاهای مقوی اما ناشناس
بسیاری از سبزیجات و میوه ها و حتی غذاها هستند که برای سلامتی بسیار مفیدند، حال آنکه در رژیم غذایی ما اصلا جایی ندارند. ما اغلب برای درمان برخی بیماری ها و یا کاهش وزن به سراغ روش های غیر معمول یا داروها می رویم. حال آنکه درمان را می توان در بسیاری از سبزیجات و میوه ها جست. از میان این مواد غذایی مفید می توان به مواد زیر اشاره کرد :

جلبک دریایی
 

در حالی که این خزه دریایی جزء غذاهای سالم در ژاپن می باشد، امه به ندرت وارد غذای ما شده است، در حالی که بسیار سالم و مغذی است. در واقع 4 گروه جلبک دریایی وجود دارد؛ جلبک سبز، قهوه ای، قرمز و لجنی که همه آنها سرشار از مواد مغذی هستند. جلبک ها گیاهان سرشار از کلسیم می باشند. آنها همچنین دارای مقادیر زیادی پتاسیم هستند که برای حفظ سلامت بدن و فشار خون در حد طبیعی ضروری است. دریافت رژیم غذایی با پتاسیم پایین و سدیم بالا سبب افزایش فشارخون می شود. بسیاری از افراد می دانند که باید نمک یا همان سدیم دریافتی خود را محدود کنند، اما راه دیگر برای مبارزه با این مشکل یعنی افزایش فشار خون دریافت بیشتر پتاسیم است. شما می توانید ورقه های خشک انواع جلبک دریایی را از مغازه هایی که مواد غذایی سالم می فروشند بخرید.

شاهدانه
 

شاهدانه مزایای زیادی برای سلامت دارد. داستان های زیادی در مورد مزایای شاهدانه برای مردان وجود دارد. شاهدانه جزء مواد غذایی است که در بسیاری از مغازه ها یافت می شود. شاهدانه می تواند میان وعده های مفید برای بعد از ورزش باشد. شاهدانه سرشار از اسیدهای چرب امگا-3 است و در نتیجه این دانه ها می توانند خطر بروز حملات قلبی و سکته را کاهش دهند. همچنین شاهدانه دارای آمینواسیدهای ضروری است. می توانید از این دانه ها بر روی املت بریزید و یا هنگام پخت غذا، 2 قاشق شاهدانه اضافه کنید. مصرف شاهدانه در ساخت پروتئین های سازنده عضلات بسیار مفید است ، پس بعد از ورزش حتما شاهدانه بخورید .

گوشت لخم
 

چربی موجود در گوشت لخم یا گوشت مرغ، موجب افزایش سطح کوله سیستوکینین می شود. این هورمون موجب می گردد برای مدت طولانی تر احساس سیری کنید، بنابراین با خوردن گوشت های لخم کبابی احتمال کمی وجود دارد تا ساعت ها بعد از وعده غذایی خود بیش از حد غذا بخورید .
تنها یک سوم چربی در ران مرغ کبابی، از نوع اشباع شده است و دو سوم دیگر چربی، غیر اشباع می باشد که برای سلامت قلب مفید است. بهتر است این گوشت های کباب شده را همراه مقدار زیادی سبزیجات میل کنید که در این صورت، یک وعده غذایی خوشمزه و فاقد چربی زیاد خورده اید .

عدس
 

جای تعجب نیست که این حبوبات دوستدار قلب شما است، اما آخرین باری که حبوبات خورده اید چه زمانی بود؟ و چرا این مواد اینقدر مفید هستند. عدس مقدار زیادی فیبر دارد که به راحتی معده را پر کرده و احساس سیری ایجاد می کند. عدس همچنین دارای فولات است. اگر عدس رنگی بخورید، یعنی نوع سیاه، قرمز یا نارنجی، میزان قابل توجهی آنتی اکسیدان وارد بدن خود کرده اید. عدس برای سلامت مردان بسیار مفید است و جزء غذاهای طلایی محسوب می شود. همچنین عدس میان وعده خوبی برای بعد از ورزش است. عدس را همراه با مرغ، ماهی یا گوشت مصرف کنید. 4 فنجان گوشت مرغ تکه تکه شده را در یک قابلمه بریزید. یک فنجان عدس و نصف فنجان پیاز خرد شده و هویج حلقه شده به آن اضافه کنید. سپس یک قاشق چایخوری سیر رنده شده و کمی آب به آن بیفزایید . اجازه دهید با بخار خوب بپزد و آب اضافی، بخار شود . غذا باید کمی لعابدار باشد. این غذای خوشمزه با اینکه کالری زیادی به بدنتان وارد نمی کند، در شما ایجاد احساس سیری کرده و مواد مغذی فراوانی دارد .
منبع: دنیای تغذیه 97
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر