چگونه سفرهای خارجی ایمنی داشته باشید

یک ماه عسل جذاب در پیش دارید، یا تنهایی به سفر ماجراجویانه‌ای خواهید رفت، یا بعد از مدت‌ها می‌خواهید به تعطیلات بروید؛ و همه در خارج از کشور؟ کشف جاهای جدید دنیا یکی از لذت بخش‌ترین کارها است

سفریک ماه عسل جذاب در پیش دارید، یا تنهایی به سفر ماجراجویانه‌ای خواهید رفت، یا بعد از مدت‌ها می‌خواهید به تعطیلات بروید؛ و همه در خارج از کشور؟ کشف جاهای جدید دنیا یکی از لذت بخش‌ترین کارها است. با این حال، حوادث تروریستی اخیر سبب شده تا فکر سفر به خارج کمی ترسناک شود اما نباید بگذارید این ترس جلوی شما را بگیرد و نگذارد به ماجراجویی که این همه منتظرش بوده اید، برسید.

در ادامه 3 نکته مهم می‌آید تا در جاده یا هواپیما، ‌سفر ایمن و مطمئنی داشته باشید.

1. همه مدارک‌تان را همراه داشته باشید.

حواس‌تان باشد قبل از این که به فرودگاه بروید، چک کنید پاسپورت، یک کارت شناسایی دوم،‌ فتوکپی آن‌ها و هم چنین ویزاهایی که برای سفر لازم دارید، را برداشته اید. 

محض اطمینان، تصویر آن‌ها را در چند جا نگه دارید، ‌مثلا برای خودتان‌ای میل کنید و روی گوشی‌تان هم نگه دارید.

F_A_238_TRAVEL2. تمام قوانین و مقررات مربوط به چمدان‌ها را بخوانید و رعایت کنید،

یعنی اندازه ساک‌تان طبق مقررات باشد و هیچ چیز ممنوعی درون آن نباشد. مثل همیشه، مهم‌ترین وسایل مثل کارت شناسایی را در جیب یا کیف دستی‌تان نگه دارید و هیچ وقت نگذارید کیف دستی‌تان از جلوی چشم دور شود.

بسته بندی درست و دانستن این که دقیقا هر چیزی کجا است،‌ از اضطراب کم می‌کند و در صورتی که به مانع یا تاخیری برخوردید،‌ به کارها سرعت می‌دهد.

3. تحقیق و جست و جوی لازم را انجام دهید.

اگر می‌توانید، ‌با محلی که برای بازدید می‌روید،‌ آشنا شوید. برای نمونه، نقشه را به دقت بررسی کنید و راه‌ها و سیستم حمل نقل و چگونگی رسیدن به محل مورد نظر را چک کنید تا برای حرکت در سطح شهر سردرگم نباشید. 

شاید موقع انداختن سلفی‌های باحال یا مزه مزه کردن غذاهای محلی کمی دشوار باشد،‌ اما کمی بیش‌تر مراقب دور و برتان باشید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر