بره کَره‌ایی با سس مخصوص

وقتی گوشت بره را در سس گوجه ادویه ایی و مخصوص بپزید، قطعا طعمی لذت بخش خواهد داشت. این غذا، از آن دسته غذاهای ساده‌ای است که آب دهان را راه می‌اندازد.

غذاوقتی گوشت بره را در سس گوجه ادویه ایی و مخصوص بپزید، قطعا طعمی لذت بخش خواهد داشت. این غذا، از آن دسته غذاهای ساده‌ای است که آب دهان را راه می‌اندازد.

می‌توانید این غذا را با پلو و یا نان بخورید و حتی می‌توانید به جای گوشت گوسفندی، در آن از مرغ، ماهی سالمون و یا گوشت گوساله استفاده کنید. تنها توصیه ما به شما این است که حتما یک بار این غذا را پخته و امتحان کنید. 

 طرز تهیه:

برای 6 نفر

زمان آماده سازی:   25 دقیقه زمان پخت:   35 دقیقه

مواد لازم:

900 گرم گوشت بدون استخوان شانه گوسفندی که به شکل مکعبهای 3 سانتی متری بریده شده 

نیم قاشق چای‌خوری پودر گرام ماسالا

نمک به اندازه کافی

دو قاشق غذاخوری کره

یک پیاز خرد شده

نیم قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه (دلخواه)

نیم قاشق چای‌خوری زنجبیل خرد شده

نیم قاشق چای‌خوی سیر خرد شده

نیم قاشق چای‌خوری فلفل قرمز تند

1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

1 پیمانه آب

نیم پیمانه ماست یونانی

یک قاشق غذاخوری عسل

1 پیمانه گشنیز خرد شده تازه

غذامتد پخت: 

در ابتدا گوشت را با گرام ماسالا و نمک طعم دار کنید. یک قاشق غذاخوری کره را در یک ماهی‌تابه بزرگ با شعله‌ای متوسط حرارت دهید و گوشت‌های مکعبی شکل را تفت دهید و دائما هم بزنید تا قهوه‌ای رنگ شوند. گوشت‌ها را از داخل ماهی‌تابه خارج کرده و کنار بگذارید.

در همان ماهی‌تابه، باقی مانده کره را آب کنید و روی شعله متوسط گاز بگذارید. پیاز را داخل تابه ریخته و تا زمانی که پیازها نرم و نیمه شفاف شوند، به تفت دادن ادامه دهید (حدود 5 دقیقه)

زردچوبه، زنجبیل و سیر را اضافه کنید و برای یک دقیقه پخته و هم بزنید. سپس فلفل تند و رب گوجه را اضافه کنید و خوب به هم بزنید. پس از آن آب را داخل ماهی‌تابه بریزید و اجازه بدهید بجوشد. در این زمان، گوشت‌های تفت داده شده را به تابه اضافه کنید. زیر شعله را کم کرده و بگذارید حدود 20 دقیقه بپزد تا گوشت ترد شود.

ماست یونانی و عسل را روی غذا بریزید و خوب هم بزنید. غذای شما آماده سرو است. آن را با گشنیزهای تازه خرد شده تزئین کرده و روی میز غذا ببرید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر