فوت و فن خانه‌داری (۲)

با دستمال کاغذی کمی‌ آب لیمو را روی شیشه می‌کشیم و لکه‌ها را پاک می‌کنیم، سپس با کاغذ روزنامه آن را خشک کرده، شفاف می‌کنیم. خراش کوچک روی شیشه را می‌توان با گذاشتن مقدار کمی‌خمیردندان روی آن برای مدتی برطرف کرد.

فوت و فن خانه‌داری (2)

تمیز کردن میز شیشه‌ای

با دستمال کاغذی کمی‌ آب لیمو را روی شیشه می‌کشیم و لکه‌ها را پاک می‌کنیم، سپس با کاغذ روزنامه آن را خشک کرده، شفاف می‌کنیم. خراش کوچک روی شیشه را می‌توان با گذاشتن مقدار کمی‌خمیردندان روی آن برای مدتی برطرف کرد.

تمیز کردن سردوشی

زمانی که سوراخ‌های دوش گرفته و با رسوب مواد معدنی بسته شده است. برای از بین بردن این رسوبات و براق شدن دوش راه‌حل مناسبی وجود دارد. برای افزایش طول عمر سردوشی‌ها به سوراخ‌های سر دوش نگاه کنید. در صورت مسدود بودن، ابتدا از یک خلال‌دندان برای بیرون آوردن رسوبات تا جای ممکن استفاده کنید.

برای تمیزتر شدن، آن را داخل سرکه فرو ببرید. همچنین برای این منظور، سردوشی را از سایر قسمت‌ها جدا کنید و آن را داخل یک ظرف یا سطل عمیق حاوی سرکه بگذارید.

در صورتی که جدا کردن سردوشی برایتان سخت است، از یک کیسه نایلون ضخیم حاوی سرکه سفید استفاده کنید. داخل کیسه به ‌قدری سرکه بریزید تا سر دوشی کاملا داخل آن فرو رود. سر کیسه را با بند یا طناب برای چند ساعت محکم ببندید. بگذارید دوش یک روز یا یک شب تمام داخل نایلون باقی بماند. این مدت باعث می‌شود سرکه رسوبات را حل کند، سوراخ‌ها باز شده و آب با فشار بیش‌تری عبور کند.کیسه را از دوش جدا کنید و از حداکثر فشار آب استفاده کنید.

پخت برنج برای خانم‌های کارمند

خانم‌هایی که بیرون ازخانه کار می‌کنند و وقتی ظهر به خانه می‌آیند، فرصت پختن برنج را ندارند، و یا این که دوست ندارند از شب قبل برنج آماده کنند،می‌توانند از این روش کمک بگیرند: صبح یا شب قبل برنج را آبکش کنید، البته کمی‌آن را خشک بردارید، سپس ته دیگ برنج را آماده کرده و برنج را داخل قابلمه بریزید و قابلمه را داخل یخچال قرار دهید، ظهر برنج را کمی‌آب و روغن دهید و آن را دم کنید حالا تا سالاد را آماده کنید، برنج هم دم کشیده است.

برای خوشمزه‌تر شدن شیر برنج

اگر می‌خواهید شیر برنج شما خوشمزه‌تر شود، برنج را با شیر خیس کنید. این کار باعث می‌شود که شیر برنج شما خوشمزه‌تر شود.

برای خواندن بخش اول -فوت و فن خانه‌داری- اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر