ماهان شبکه ایرانیان

غذای هندی را در خانه‌تان بپزید:چیکن بریانی

قطعا تا حالا بارها نام غذای چیکن بریانی را شنیده‌اید؛ این غذا یک غذای محبوب و پرطرفدار هندی/ پاکستانی است که در مراسم رسمی از جمله میهمانی‌ها و عروسی‌ها سرو می‌شود. تهیه این غذا کمی زمان بر است ولی مطمئن باشید که ارزشش را دارد. دستور پخت این غذا را اینجا دنبال کنید:

غذاقطعا تا حالا بارها نام غذای چیکن بریانی را شنیده‌اید؛ این غذا یک غذای محبوب و پرطرفدار هندی/ پاکستانی است که در مراسم رسمی از جمله میهمانی‌ها و عروسی‌ها سرو می‌شود. تهیه این غذا کمی زمان بر است ولی مطمئن باشید که ارزشش را دارد. دستور پخت این غذا را اینجا دنبال کنید:

طرز تهیه:

برای 7  نفر

مواد لازم:

4 قاشق غذاخوری روغن گیاهی

4 سیب زمینی کوچک، پوست کنده و نصف شده

2 پیاز بزرگ خرد شده

2 حبه سیر خرد شده

یک قاشق غذاخوری زنجبیل تازه خرد شده

نیم قاشق چای‌خوری پودر فلفل قرمز

نیم قاشق چای‌خوری پودر فلفل سیاه

نیم قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه

1 قاشق چای‌خوری پودر زیره

1 قاشق چای‌خوری نمک

2 عدد گوجه فرنگی متوسط پوست کنده و خرد شده

2 قاشق غذاخوری ماست ساده

2 قاشق غذاخوری برگ نعناع تازه خرد شده

نیم قاشق چای‌خوری پودر هل

1 تکه چوب دارچین

1400 گرم مرغ بدون پوست و استخوان تکه تکه شده

2 ونیم قاشق غذاخوری روغن گیاهی

یک پیاز بزرگ خرد شده (جداگانه)

اندکی پودر زعفران

5 عدد هل

3 میخک کامل

پ عدد چوب دارچین

نیمقاشق چای‌خوری پودر زنجبیل

450 گرم برنج

4 پیمانه آب مرغ غلیط

1 و نیم قاشق چای‌خوری نمک

غذامتد پخت: 

در یک ماهی‌تابه بزرگ، دو قاشق غذاخوری روغن گیاهی را داغ کرده و سیب زمینی‌ها را سرخ کنید تا قهوه‌ای رنگ شوند. آن‌ها را در یک آب‌کش ریخته و گوشه‌ای بگذارید. دو قاشق غذاخوری روغن را در ماهی‌تابه ریخته و یک عدد پیاز خرد شده، سیر و زنجبیل را سرخ کنید تا پیاز نرم و طلایی شود. فلفل قرمز،فلفل سیاه، زردچوبه، زیره، نمک و گوجه را اضافه کنید و برای 5 دقیقه به سرخ کردن ادامه دهید و دائما هم بزنید. سپس ماست، نعناع، هل و چوب دارچین را بیفزایید و شعله گاز را کم کنید و بگذارید تا بجوشد. هر از چند گاهی محتویات ماهی‌تابه را هم بزنید تا این‌که گوجه ها کاملا بپزند. اگر حس کردید که مخلوط خشک است و به ته ماهی‌تابه می‌چسبد، می‌توانید کمی آب گرم به ماهی‌تابه اضافه کنید.

وقتی این مخلوط غلیط و یک‌دست شد، تکه‌های مرغ را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط خوش طعم‌تان به تمام تکه‌های مرغ برسد. در ماهی‌تابه را بسته و زیر شعله را کم کنید تا مرغ پخته و ترد شود (بین 35 45 دقیقه). وقتی مرغ پخته شد، باید محتویات ادویه ای غلیظ شده باشد. اگر هنوز حجم آب داخل ماهی‌تابه زیاد است، می‌توانید دقایقی درب ماهی‌تابه را بردارید تا مایع غلیطی حاصل شود.

برنج را خوب بشوئید و برای دست کم 30 دقیقه در آبکش بگذارید تا کاملا خشک شود.

در یک ماهی‌تابه بزرگ، روغن ریخته و پیازها را تفت دهید تا طلایی شوند. سپس زعفران، هل، میخک، چوب دارچین، زنجبیل و برنج را اضافه کنید. دائما هم بزنید تا ادویه‌ها کاملا به خرد برنج بروند.

در یک قابلمه متوسط، آب مرغ و نمک را حرارت دهید؛ وقتی این مخلوط گرم شد، آن را روی برنج ریخته و خوب بجوشانید. مخلوط مرغ را اضافه کرده و سپس سیب زمینی را بریزید و آرام آرام آن‌ها را با برنج ترکیب کنید و بگذارید بجوشد. درب قابلمه را محکم ببندید و شعله گاز را خیلی کم کنید وبرای 20 دقیقه آن را رها کنید. در طول این مدت در قابلمه را برندارید و آن را به هم نزنید. بعد ازاین مدت، غذای شما آماده است. نوش جان


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان