ماهان شبکه ایرانیان

چه کسانی به مکمل ها نیاز دارند؟

ویتامین ها و مواد معدنی برای حفظ سلامتی بدن ضرورت دارند. بدن ما به ۱۳ نوع ویتامین و دست کم ۱۰ نوع مواد معدنی برای بقا نیاز دارد؛ ولی ، این مقدار از فردی به فرد دیگر متفاوت است

چه کسانی به مکمل ها نیاز دارند؟
ویتامین ها و مواد معدنی برای حفظ سلامتی بدن ضرورت دارند. بدن ما به 13 نوع ویتامین و دست کم 10 نوع مواد معدنی برای بقا نیاز دارد؛ ولی ، این مقدار از فردی به فرد دیگر متفاوت است. در بیشتر موارد همه می توانند از مکمل های غذایی استفاده کنند و میزان نیاز هر کس با توجه به میزان فعالیت او سنجیده می شود و به جنس، سن، تاریخچه سلامت خانوادگی و سلامت عمومی فرد نیز وابسته است. 3 گروه هستند که بیشتر از دیگران به ویتامین و مواد معدنی نیاز دارند.

کودکان و نوجوانان
 

از آنجایی که کودکان و نوجوانان در حال رشد هستند، بدن آنها برای اینکه بتواند با تغییرات سریع حاصل از رشد کنار بیاید، به مقدار فراوانی ویتامین و مواد معدنی نیاز دارد. این روزها به خاطر وجود فست فودها و غذاهای آماده کودکان و نوجوانان آنطور که باید مواد مغذی و مواد معدنی لازم را دریافت نمی کنند. بدن کودکان و دختران نوجوان به آهن نیاز داشته و پسران و دختران نوجوان همچنین به روی نیاز دارند.
ممکن است این گروه سنی به مکمل های این مواد معدنی و ویتامین ها احتیاج داشته باشد.

گیاهخواران
 

اگر شما گیاهخوار هستید، مقدار فراوانی ویتامین و مواد معدنی موجود در گوشت را از دست می دهید. ولی، اگر از مواد غذایی گیاهی به درستی و به مقدار کافی استفاده کنید، می توانید مواد غذایی مورد نیاز بدن تان را تامین کنید. ولی، ممکن است به مکمل ها احتیاج داشته باشند. چون بعضی ویتامین ها تنها در منابع غذایی حیوانی وجود دارند و در گیاهان یافت نمی شوند.

سالمندان
 

مردان و زنان بالای 60 سال مواد معدنی و ویتامین های مورد نیازشان را از غذاها تامین نمی کنند و این درست زمانی است که دریافت این ویتامین ها و مواد معدنی برایشان اهمیتی بسیار دارد، بنابراین این افراد گاهی به مکمل ویتامین ها و مواد معدنی نیاز پیدا می کنند. البته لازم به یادآوری است تمام افراد باید تحت نظر پزشک یا متخصص تغذیه، مکمل ها را مصرف نمایند.
منبع: نشریه ی دنیای تغذیه، شماره ی 90
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان