این پل که بر روی درهای وسیع و با تکنولوژی جدید جهت عبور راهآهن و قطار احداث شدهاست، یکی از پلهای مهم و شناخته شده خاورمیانه محسوب میشود. طول آن 448 متر، ارتفاع آن 128 متر وقطر دهانه آن 232 متر است.
ساخت این پل در سال 1349 (1970 میلادی) به پایان رسید. این پل از نوع زیر قوسی است و تا مدتها بزرگترین دهانه قوسی را در بین پلهای ایران داشت این پل در سال 1347 توسط دو شرکت ایرانی ( رانکین ) و شرکت اتریشی (پور) پی ریزی و پایههای بتونی آن اجرا و اسکلت فلزی و شاسی آن توسط امریکائیها انجام گرفت.
ارتفاع آن از سطح رودخانه قطور 118.28 متر دارای 10 عدد پایه بتونی مسلح بوده که 6 عدد از این پایهها به طرف خوی و 4 عدد از پایههای بتونی به سمت رازی میباشد و در مجموع دارای 8 دهنه که به صورت اکس به اکس در امتداد هم گسترش یافتهاند. این پل بر روی دره ای وسیع و با تکنولژی جدید جهت عبور راه آهن و قطار احداث شده است ، یکی از پا های مهم و شناخته شده خاورمیانه محسوب می شود