در سال 2009 میلادی مایکروسافت موتور جستجوی بینگ را معرفی کرد تا گوگل را پشت سر بگذارد که البته هیچگاه چنین اتفاقی رخ نداد.
با این همه شرکت مورد بحث به تازگی اطلاعاتی را منتشر کرده تا نشان دهد راهکار سرچ آن محبوب تر از چیزی است که بقیه انتظار دارند.
هفته گذشته تیم تبلیغات بینگ اطلاعات و جزئیات جالبی را در رابطه با این موتور جستجو از طریق اکانت توییتر خود منتشر کردند که در ادامه با شما در میان می گذاریم.
طبق این اطلاعات بینگ هم اکنون 9 درصد از سهم بازار سرچ جهانی را در اختیار دارد و ماهانه نیز 12 میلیارد درخواست سرچ را دریافت می کند. این موتور جستجو جمعیت بسیار خوبی از کاربران را در آمریکا دارد و مدعی است که 33 درصد از سهم بازار این کشور را در اختیار دارد.
بینگ هم اکنون 9 درصد از سهم بازار سرچ جهانی را در اختیار دارد
تیم تبلیغاتی بینگ در ادامه این عبارت را توییت کردند: «بینگ بزرگ تر از چیزی است که تصور می کنید»، که به نظر شعار کمپین کوچک تبلیغاتی آنهاست. از دیدگاه بازاریابی و تبلیغاتی کاملا منظقی است که مایکروسافت دیدگاه های قدیمی در رابطه با فاصله داشتن بینگ با گوگل (به خصوص موفقیت پر رنگ آن در برخی بازارهای کلیدی) را از دید کاربران پاک کند.
ظرف 20 سال گذشته گوگل آنقدر در زمینه سرچ تحت وب پیشرفت داشته که حالا نامش مترادف است با همین قابلیت و دیگر حتی اسم آن به عنوان «فعل» نیز در زبان های مختلف به کار می رود.
لذا به نظر نمی آید که مایکروسافت بتواند جایگاه این شرکت را متزلزل نماید اما بارها و بارها نشان داده که به این زودی ها قصد کنار گذاشتن بینگ را ندارد.
در همین راستا، این شرکت در ماه جولای آپدیت قابل توجهی از اپلیکیشن سرچ بینگ را برای اندروید ارائه نمود. از دیگر کارهای صورت گرفته در این زمینه میتوان به پروژه Face Swap اشاره نمود که با استفاده از یک افکت جالب و فریبنده طعم تجربه بینگ را به کاربران می چشاند و آمار و ارقام منتشر شده نیز همگی نشان دهنده اثربخش بودن استراتژی های اتخاذ شده دارند.