چرا طلاق (۱)

بخش اول- وقتی یک زندگی شروع به متلاشی شدن می‌کند، یکی از عوامل آن عدم برقراری ارتباط مناسب بین زن و شوهر است. آنها وارد مشاجره می‌شوند و منیت‌هایشان شروع می‌شود.

چرا طلاق (1)

تحریریه زندگی آنلاین- گروه دنیای سلامت

 

 

وقتی یک زندگی شروع به متلاشی شدن می‌کند، یکی از عوامل آن عدم برقراری ارتباط مناسب بین زن و شوهر است. آنها وارد مشاجره می‌شوند و منیت‌هایشان شروع می‌شود. یکدیگر را خفه می‌کنند تا خودشان حرف بزنند و به هیچ‌وجه با ایجاد رابطه‌ای مناسب سعی در حل مشکل خود نمی‌کنند.

این دیوارها بلندتر و بلندتر می‌شوند تا جایی که دیگر نمی‌توان آن رابطه را نجات داد. اما برای آنکه رابطه‌تان همیشه برقرار باشد و بحث طلاق و جدایی هیچ‌گاه وارد زندگی‌تان نشود به چند نکته زیر توجه کنید:

یکدیگر را همانگونه که هستید بپذیرید

اینکه رابطه خود را براساس صمیمیت پایه‌ریزی کنید، بسیار مهم است؛ چرا که در این صورت هر دو از بسیاری چیزها لذت خواهید برد. مهم‌ترین مسئله این است که زندگی‌تان را -چه درونی و چه بیرونی- حفظ کنید اگر بتوانید به یکدیگر با وجود تمام تفاوت‌های‌تان احترام بگذارید، رابطه‌تان مستحکم‌تر خواهد شد.

زمانی را به تیمار و نوازش همسر خود اختصاص دهید

مسلماً همه ما در زندگی‌‌مان مسئولیت‌های زیادی بر عهده داریم، مثل مراقبت از کودکان، رسیدگی به امور خانه، کار خارج از خانه، نظافت، رسیدگی به امور درسی بچه‌ها و هزار و یک کار دیگر. اما تمام اینها نباید باعث شود که برای همسرتان غریبه باشید و یا اینکه او به نظرتان غریبه برسد.

در این صورت فایده انجام تمام این مسولیت‌ها چیست؟ باید کارهای‌تان را به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که مدت بیشتری در کنار هم باشید. گاهی اوقات برخی کارها را با هم انجام دهید. زمان‌هایی را عاشقانه با هم سپری کنید. آن‌ زمان‌‌ها درست باید به اندازه مهم‌ترین جلسات کاری، برای شما اهمیت داشته باشد.

ظاهر خود را آراسته کنید و مواظب اندام تان باشید

ظاهر فیزیکی خود را در حد متناسب نگاه دارید. نامزد و یا همسرتان شما را دوست دارد و هر بار که شما را می‌بیند خوشحال می‌شود؛ اما وقتی که به شدت چاق می‌شوید، دیگر به سر و وضع و موهای‌تان نمی‌رسید و لباس‌های نامناسب به تن می‌کنید، شروع به فرستادن سیگنال‌هایی می‌کنید که یعنی دیگر به فکر و احساس او اهمیتی نمی‌دهید و او دیگر برای‌تان مهم نیست.

درست است که با وجود تمام تغییرات محیطی و سنی، ظاهر ما نیز دستخوش تغییراتی می‌شود؛ اما برای داشتن یک رابطه خوب و صمیمی لازم است به فکر تناسب ظاهر خود هم باشید.

رابطه یک جاده دو طرفه است

اجازه ندهید سوءتفاهم‌ها رابطه شما را کدر کند. همیشه تا جایی که می‌توانید آرامش خود را حفظ و از مهارت‌های ارتباطی استفاده کنید تا همواره در کنار هم باشید. اگر این را بپذیرید که هر دو شما باید برای در کنار هم ماندن تلاش کنید، راحت‌تر مشکلات خود را حل خواهید کرد و هیچ‌گاه علیه هم حرکت نمی‌کنید.

 چرا فریاد؟

وقتی که می‌خواهید از همسرتان انتقاد کنید، هیچگاه فریاد نزنید و در این کار زیاده‌روی نکنید. انتقاد کردن شما از او باید به گونه‌ای باشد که توقع دارید دیگران همان‌گونه از شما انتقاد کنند. وقتی داد و قال راه می‌اندازید و فریاد می‌کشید، همین رفتار را به همسرتان نیز انتقال می‌دهید و برخی رفتارهای نادرست را نیز به کودکان خود می‌آموزید.

به جای فریاد زدن منظور خود را به شکل دیگری به او برسانید. خشونت شاید در ظاهر باعث موفقیت سریع و آسان شما شود، اما با ادامه این رویه فرزندان خود را از توانایی لازم برای بحث و گفتگوهای موفق محروم می‌سازید.

بچه‌ها همیشه و در هر وضعیتی شاهد همه‌چیز هستند

کودکان ممکن است خیلی چیزها را در یک رابطه تغییر دهند، ولی به این معنا نیست که با ورود آنها دیگر مانند قبل به عنوان یک زوج دو نفره در کنار هم نخواهید بود. هیچ اشکالی ندارد که گاهی اوقات از نزدیکان خود برای چند ساعت نگهداری از فرزندان کمک بگیرید تا مشکلات‌تان را حل و فصل کنید.

دور کردن آنها از محیط خانواده در چنین مواقعی و فرستادنشان به جایی امن‌تر و سالم‌تر نه تنها برای روحیه‌شان مفیدتر است، بلکه بسیاری مهارت‌ها را نیز به آنها می‌آموزد و شما فرصت بیشتری دارید تا به مشکلات خود با فکری بازتر رسیدگی کنید...

برای خواندن بخش دوم- چرا طلاق- اینجا کلیک کنید.ر

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر