{اختصاصی بنیتا}- دختری که یخ می‌نوردد

حتما مسابقات صخره نوردی زیادی را از تلویزیون تماشا کرده اید که همه مسابقه دهندگان مرد بوده‌اند. حالا ما شما را با صخره نورد بانویی در ایران آشنا می‌کنیم که در یخ نوردی رشته‌ای از صخره نوردی توانسته قهرمان کشور بشود و به عضویت تیم ملی در بیاید.

آلاله قاسمی

حتما مسابقات صخره نوردی زیادی را از تلویزیون تماشا کرده اید که همه مسابقه دهندگان مرد بوده‌اند. حالا ما شما را با صخره نورد بانویی در ایران آشنا می‌کنیم که در یخ نوردی رشته‌ای از صخره نوردی توانسته قهرمان کشور بشود و به عضویت تیم ملی در بیاید.

خانم آلاله قاسمی که کارنامه خوش رنگ و نگاری هم از مدال‌های مختلف ایرانی دارد در گفت و گو با بنیتا در مورد ورزش یخ‌نوردی صحبت کرده و در آخر هم به همه بانوان توصیه کرده که خودشان را دوست داشته باشند و ورزش کنند. این گفت و گو را در زیر می‌خوانید.

خودتان را برای ما معرفی کنید.

من آلاله قاسمی کارشناس فروش یک شرکت‌ای تی هستم و کارشناسی تاریخ دارم. من در صخره نوردی و یخ نوردی که از شاخه‌های تخصصی صخره نوردی است فعالیت می‌کنم.

ورزش را از چه سالی آغاز کردید؟

 از 4 سالگی که با پدرم به کوه نوردی می‌رفتم ورزش را آغاز کردم و از سال 83 به صورت حرفه‌ای یخ  نوردی را شروع کردم به پشتوانه آن صخره نوردی را هم ادامه دادم الان که 27 سالمه همچنان این ورزش را انجام می‌دهم.

در این ورزش چه افتخاراتی به دست آورده‌اید؟

من عنوان قهرمانی یخ نوردی کشوری را دارم. در رشته‌ای از شاخه‌های سالنی یخ نوردی مدال برنز کشوری را کسب کردم. جام فجر را در کارنامه ام دارم و سال گذشته و امسال در مسابقات انتخابی تیم ملی موفق شدم روی سکو بروم و عضو تیم ملی شوم.

 یخ نوردی آلاله قاسمی

جایگاه یخ نوردی در ایران چگونه است؟

ورزش یخ نوردی کلا ورزش جدیدی است که در ایران 20 سال است که وارد شده و از سال 88 حضور ایران در مسابقات جهانی آغاز شد و مدال‌های نقره و برنز آسیا بانوان و آقایان را در این رشته داریم. در زمستان سال گذشته توانستیم جزو 10 نفر اول جهان باشیم و امید داریم که امسال بر روی سکوی جهانی هم برویم.

ورزش بانوان

ورزش بانوان در ایران چگونه است؟

به ورزش بانوان توجه نمی‌شود اما در ورزش ما با توجه به تلاش‌هایی که خانم‌های ما داشتند تا حدی توانستند از حق خودشان دفاع کنند. اما با این حال همیشه تبعیض بوده و هست برای خانم‌ها و در سال گذشته برای اعزام ورزشکاران به مسابقات جهانی تعداد خانم‌ها کمتر بود و امسال هم این گونه است. همیشه خانم‌ها مورد تبعیض در ورزش هستند اما این باعث نمی‌شود ما از تلاشمان کم کنیم.

از سوی دیگر مشکلی که برای خانم‌ها بیشتر از آقایان وجود دارد پیدا کردن اسپانسر است و تنها در سال گذشته برای یک مسابقه فدراسیون ورزشکار اعزام کرد و برای باقی مسابقات جهانی، ورزشکاران باید با هزینه خودشان در این مسابقات حضور پیدا کنند.

برای مسابقات هم که اعزام می‌شویم یک نیروی حراستی از سوی وزارت خانه باید همراه ما باشد که متاسفانه هزینه آن را باید تا دو سال گذشته ورزشکاران متقبل می‌شدند.

آلاله قاسمی

توصیه‌تان به خانم‌ها برای ورزش چیست؟

ورزش کردن چیزی است که باید یک اراده خوب برایش داشته باشیم به خصوص برای خانم‌هایی که شاغل هستند. من خودم شاغل هستم و از ساعت 7 صبح تا 5 عصر سر کارم و تمریناتم بعد از این ساعت شروع می‌شود. به همین دلیل به خانم‌ها فشار زیادی تحمیل می‌شود اما با توجه به سطح ورزش میزان این سختی متفاوت است که سختی بیشتر برای بانوانی است که در حوزه حرفه‌ای ورزش می‌کنند. زیرا باید انرژی بیشتری بگذارند و جسم قوی تری داشته باشند.

اما اگر خانم‌ها می‌خواهند به شکل معمول ورزش کنند کار سختی نیست. این روزها باشگاه‌های اختصاصی خانم‌ها زیاد شده که می‌توانند تا دیر وقت ورزش کنند و اگر اراده قوی داشته باشند کار سختی نیست. ورزش بسیار برای خانم‌ها مفید است و باید ذهنشون برای اهمیت دادن به خودشان آماده باشد. چون اگر به خودشان اهمیت بدهند ورزش کردن کار سختی نیست.

 

@***2918-3457-3410***!


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان