"سفیرقطر": بحران جاری نقشه اقتصادی جدیدی در منطقه خلیج فارس ترسیم کرد

علی بن فهد الهاجری گفت: بحران برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با قطر نقشه اقتصادی جدیدی در منطقه ترسیم کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان به نقل از خبرگزاری سی ان ان عربی، وی در گفت و کو با رونامه جهان اقتصاد و کار عمان که در سایت رسمی وزارت خارجه قطر نیز منتشر شده است، افزود: شرایطی اقتصادی که در حال حاضر در منطقه خلیج فارس بوجود آمده نتیجه محاصره قطر از سوی عربستان، امارات، مصر و بحرین است. این شرایط باعث شده تا پیمان کاران قطری و عمانی بیشتر بایکدیگر همکاری داشته باشند و از این فرصت برای همکاری های اقتصادی و مبادلات تجاری استفاده کنند.

وی افزود: قطر نیازهای خود را به کالاهای مصرفی از کشورهای همسایه خود تامین می کرد که با بسته شدن مرزهای هوایی و زمینی مشترک با آنها در صدد جایگزینی راه های ارتباطی جدید برآمد و بنادر عمان یکی از این گزینه های جایگزین بود.

این سفیر قطر تصریح کرد : بحران جاری برای ما روشن کرد که ما نیازمند گسترش روابط و همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری خود با عمان و استفاده از موقعیت راهبردی آن هستیم.

وی افزود: ما نیازمند گسترش روابط اقتصادی و تجاری در همه بخش ها هستیم و علاوه بر اینها باید خودکفا شویم و همکاری با عمان در پروژه های زیر ساختی و افتتاح کارخانه های جدید در عمان می تواند به خودکفایی دو طرف کمک کند.

عربستان، امارات، بحرین ومصر از 15 خرداد تاکنون قطر را به حمایت از تروریسم متهم کرده و روابط خود را با این کشور قطع کرده اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر