ماهان شبکه ایرانیان

باکس آفیس آخر هفته: «محافظ مزدور» The Hitmans Bodyguard «لوگان خوش‌شانس» Logan Lucky را ترور می‌کند

فیلم پلیسی پرستاره‌ی استیون سودربرگ Steven Soderbergh به نام «لوگان خوش‌شانس» برخلاف بازخورد‌های مثبت و هیجان‌انگیزی که داشت، در باکس آفیس داخل آمریکا توسط «محافظ مزدور» The Hitman&#۸۲۱۷;s Bodyguard سلاخی شد

فیلم پلیسی پرستاره‌ی استیون سودربرگ Steven Soderbergh به نام «لوگان خوش‌شانس» برخلاف بازخورد‌های مثبت و هیجان‌انگیزی که داشت، در باکس آفیس داخل آمریکا توسط «محافظ مزدور» The Hitman’s Bodyguard سلاخی شد.
«محافظ مزدور» هم دو ستاره‌ی بزرگ در دو نقش اول مرد خود دارد، رایان رینولدز Ryan Reynolds و ساموئل ال. جکسون Samuel L. Jackson. این اکشن کمدی لاینزگیت Lionsgate با اکران فراتر از انتظار خود از 3377 سالن سینما 21.6 میلیون دلار فروش داشت و به‌راحتی در صدر باکس آفیس آخر هفته قرار گرفت، البته نتوانست جلوی افول پیوسته‌ی درآمد کلی تابستان را بگیرد که در آن هالیوود و صاحبان سینما کم‌فروش ترین آخر هفته‌ی امسال را تجربه کردند.منتقدان به «محافظ مزدور» بی‌اعتنایی کردند اما تماشاگران به این فیلم مثبت 17 سال، امتیاز B+ سینمااسکور دادند. این اکشن کمدی به کارگردانی پاتریک هیوز Patrick Hughes («بی‌مصرف‌ها 3» The Expendables 3) داستان یک بادیگارد شناخته‌شده (رینولدز) را مطرح می‌کند که باید از یک مزدور بدنام (جکسون) که قرار است در دادگاه شهادت بدهد، محافظت کند. این فیلم تا حد قابل قبولی موردتوجه مخاطبان زن قرار گرفت (48 درصد).«لوگان خوش‌شانس» با فروش تخمینی 8.1 میلیون دلار از 3301 سالن سینما در مقام سوم قرارگرفته و پایین‌ترین شروع برای کارهای سودربرگ بعد از «سولاریس» (Solaris 6.7 میلیون دلار) در 2002 محسوب می‌شود که پس از اعمال تأثیر تورم در صدر کارهای کم‌فروش او قرار می‌گیرد. این فیلم‌ساز فیلم پلیسی کمدی خود را با 29 میلیون دلار خارج از سیستم استودیویی هالیوود و با تکیه بر ترکیبی از پیش‌فروش‌های خارجی و سهام ساخت، درحالی‌که 20 میلیون دلار دیگر برای تبلیغات آن جمع‌آوری کرد تا فروش این فیلم مثبت 13 سال کاملاً تحت کنترل او باشد. پخش‌کننده‌ی مستقل بلیکر استریت Bleecker Street این فیلم را از طرف فینگر‌پرینت ریلیزینگ Fingerprint Releasing سودربرگ پخش کرد.«لوگان خوش‌شانس» با بازی چنینگ تیتوم Channing Tatum، آدام درایور Adam Driver، دنیل کریگ Daniel Craig، رایلی کیئو Riley Keough، ست مک‌فارلن Seth MacFarlane، کیتی هولمز Katie Holmes و هیلاری سوانک Hilary Swank، درباره‌ی دو برادر است (تیتوم و درایور) که سعی دارند در خلال مسابقات ناسکار در کارولینای شمالی، یک دزدی را ترتیب دهند.
این فیلم — که اولین حضور سینمایی سودربرگ پس از گذشت چهار سال از اعلام بازنشسته شدنش است — امتیاز فوق‌العاده‌ی 93 درصد را در سایت روتن‌ تومیتوز Rotten Tomatoes گرفت، اما تماشاگران که هیجان بسیار کمتری برای آن داشتند، امتیاز B به آن دادند.فیلم جدید دیگری در سطح آمریکا اکران نشد، درآمد کل در آخر هفته به‌زحمت به 94 – 95 میلیون دلار می‌رسد که از آخر هفته‌ی سوپربول (99 میلیون دلار) کمتر است.
در میان فیلم‌های باقی‌مانده از هفته‌های گذشته، «آنابل: آفرینش» Annabelle: Creation با 15.5 میلیون دلار فروش در دومین آخر هفته‌ی خود در مقام دوم قرارگرفته و به جمع فروش 64 میلیون دلار در داخل آمریکا رسید. فروش این فیلم 56 درصد نسبت به آخر هفته‌ی قبل افت داشت که برای یک عنوان ترسناک عدد خوبی است. «آنابل 2» در خارج از آمریکا در 56 مارکت 42 میلیون دلار فروخت که جمع فروش خارجی آن را به 96.7 میلیون دلار و جمع فروش جهانی آن را به 160.7 میلیون دلار رساند.«دانکرک» Dunkirk برادران وارنر Warner Bros؛ و کریستوفر نولان Christopher Nolan باقدرت در مقام چهارم ایستاد و با فروش 6.7 میلیون دلاری به جمع فروش 165.5 میلیون دلار در داخل آمریکا و جمع فروش جهانی 392.7 میلیون دلار دست‌یافت. عبور «واندر وومن» Wonder Woman پتی جنکینس Patty Jenkins از مرز 800 میلیون دلار در باکس آفیس جهانی، سومین موفقیت این استودیو بود که 404 میلیون دلار آن فروش داخل آمریکا بود. (فیلم بزرگ ابرقهرمانی تابستان دیزنی Disney و مارول Marvel به نام «نگهبانان کهکشان بخش 2» Guardians of the Galaxy Vol. II همچنان با فروش جهانی 862.1 میلیون دلار، جلوتر است.)«عملیات آجیلی 2: آجیلی اصل» The Nut Job 2: Nutty by Nature در دومین آخر هفته‌ی خود در جایگاه پنجم قرارگرفته و با فروش 5.1 میلیون دلاری به جمع فروش 17.7 میلیون دلار در 10 روز اول اکران خود در آمریکا دست‌یافت.
در باکس آفیس اختصاصی خبرهای خوبی برای «پتی کیک$» Patti Cake$ جرمی جاسپر Geremy Jasper وجود نداشت. این فیلم در 14 سالن سینما با میانگین 4،714 دلار برای هر سالن به فروش 66،000 دلار رسید.
«رودخانه‌ی ویند» Wind River شرکت واینستین Weinstein با گسترش به 694 سالن سینما و فروش 3 میلیون دلاری به ازای میانگین 4،359 دلار برای هر سالن سینما، به جمع فروش 4.1 میلیون دلار در داخل آمریکا رسیده و به لیست 10 فیلم برتر راه یافت.«اینگرید به غرب می‌رود» Ingrid Goes West و «اوقات خوش» Good Time دومین آخر هفته‌ی خوبی داشتند. درام-کمدی «اینگرید» از نئون Neon فروش 265،567 دلاری از 26 سالن سینما با میانگین 10،214 دلار از هر سالن سینما را تجربه کرد که جمع فروش آن را به 438،685 دلار رساند. «اوقات خوش» Good Time، درام جنایی A24 در 20 سالن سینما پخش شد که با میانگین 8،652 دلار از هر سالن سینما به فروش 173،000 دلاری و جمع فروش 10 روزه‌ی 349،007 دلاری دست‌یافت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان