چگونه لکه جوهر را پاک کنیم _ قسمت دوم

وقتی با لکه جوهر سر و کار دارید، مهم‌ترین چیزی که باید به یاد داشته باشید، این است که هر چه زودتر آن را پاک کنید. در قسمت دوم این مقاله به معرفی چند راهکار مفید برای پاک کردن لکه ی جوهر می پردازیم.

پاک کردن لکه جوهر

وقتی با لکه جوهر سر و کار دارید، مهم‌ترین چیزی که باید به یاد داشته باشید، این است که هر چه زودتر آن را پاک کنید. در قسمت دوم این مقاله به معرفی چند راهکار مفید برای پاک کردن لکه ی جوهر می پردازیم.

چوب:

می‌توان با استفاده از ترکیب خمیر دندان سفید و جوش شیرین از دست لکه‌های جوهر روی محصولات چوبی خلاص شد. بعد از این که این روش خانگی را امتحان کردید، باقی مانده را با یک دستمال تمیز مرطوب پاک کنید.

علاوه بر این، روی سطح‌های وینیل خورده، روغن مخصوص شیرینی‌پزی بزنید و بعد لکه را با کهنه بردارید. در مواردی که محصول کثیف شده، چوب جلا خورده است، یک تکه پارچه را در الکل یا اسپری مو بخیسانید و روی جای لکه بزنید. بعد با کاغذ سنباده آرام روی آن را بسایید و سپس سطح را جلا دهید.

برای این دست سطوح، می‌توانید از خمیری که با جوش شیرین و آب درست کرده اید هم استفاده کنید.  

برای لکه‌های روی چوب نیز می‌شود از مایع سفید کننده (کلردار خانگی) استفاده کرد؛ بگذارید 10 دقیقه روی سطح بماند، سپس آن را تمیز و خشک کنید. از آمونیاک به خصوص روی سطوح ساخته شده از چوب سخت (بلوط، نارون، افرا و...) استفاده نکنید.  

پلاستیک:

برای برداشتن لکه جوهر از روی پلاستیک، می‌توانید از تمیزکننده‌های چندمنظوره استفاده کنید. اگر جواب نداد، بعد سراغ الکل، آمونیاک، سرکه تقطیری، آب اکسیژنه و خیلی ساده، استون لاک پاک کن بروید.

مبل:

لکه‌های جوهر روی جیر یا میکروفیبر (نوعی الیاف مصنوعی پلیمری) را می‌توان با دستمال مرطوب مخصوص پاک کردن نوزاد زدود، چون این دستمال‌ها حاوی الکل هستند. هم چنین می‌توانید روی آن اسپری مو بزنید و بعد از 30 ثانیه، خیلی آرام با پارچه‌ای مرطوب از جنس میکروفیبر، آن را پاک کنید.

تلویزیون:

برای پاک کردن لکه از روی صفحه تلویزیون، الکل و آب مقطر را به اندازه مساوی با هم ترکیب کنید، کمی روی پارچه‌ای از جنس میکروفیبر بپاشید و به آرامی و بدون این که فشار زیادی وارد کنید، لکه را پاک کنید.

کف سیمانی:

یک محلول پاک کننده حاوی یک قاشق غذاخوری آمونیاک و یک فنجان آب درست کنید. جای کثیفشده را حسابی با آب خیس کنید، سپس پنبه را در محلول ساخته شده فرو ببرید و روی سطح بزنید تا تمام شود. در مرحله بعد، کمی پودر جرم گیر روی آن بریزید و با یک برس سفت، رویش بکشید. در نهایت محل را آب بکشید تا تمیز شود و با دستمال خشک کنید.

پاک کردن لکه جوهر 

چند نکته اضافه

- هیچ وقت روی لکه جوهر را نمالید، چون ممکن است پخش شود.

- قبل از هر کاری، محلول تمیز کننده‌ای که درست کرده اید را روی یک نقطه کوچک و دور از چشم امتحان کنید تا مطمئن شوید به درد جنس کالای‌تان می‌خورد یا نه.

- در مواردی که لکه جوهر قدیمی و خشک شده، ممکن است این راه حل‌های خانگی موثر نباشد. بنابراین باید از لکه برهای تجاری که در بازار وجود دارد، استفاده کنید. هم چنین می‌توانید از محلول‌های تمیز کننده خشک شویی استفاده کنید. دیده شده که جوهر سیاه، که پاک کردن آن به طرز ویژه‌ای دشوار است، را از بین برده.

- پیشنهاد می‌شود، وقتی لکه را از روی لباس پاک می‌کنید، یک حوله سفید زیرش نگه دارید تا لکه به لایه‌های دیگر لباس پس ندهد.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر