خوراکی هایی برای کنترل ۳ بیماری کشنده

بعضی تحقیقات نشان می دهد، یک رژیم غذایی سالم و سرشار از ویتامین به تعادل وزن داشتن عمر طولانی و کنترل علائم بیماری ها کمک می کند

خوراکی هایی برای کنترل 3 بیماری کشنده
بعضی تحقیقات نشان می دهد، یک رژیم غذایی سالم و سرشار از ویتامین به تعادل وزن داشتن عمر طولانی و کنترل علائم بیماری ها کمک می کند. همچنین قرار دادن هفت ماده غذایی مهم، مفید و قابل دسترس همگان در رژیم غذایی روزانه تاثیر فراوانی در کنترل بیماری های قلبی، دیابت، سرطان، مشکلات فشارخون و کلسترول دارد. در این مقاله با این مواد شفابخش آشنا شوید.

زغال اخته
 

این میوه سرشار از آنتی اکسیدان، پتاسیم و ویتامین c است و به کاهش خطرات بیماری های قلبی و سرطان کمک می کند. زغال اخته را به صورت یخ زده می توان در فریزر نگهداری و استفاه کرد. تحقیقات نشان می دهد، استفاده روزانه نصف فنجان این میوه در کنار دیگر میوه ها و سبزیجات بهترین انتخاب است.

گردو و ماهی
 

این دانه ی روغنی، غنی از امگا 3 بوده و برای کاهش امراض قلبی و کمک به التیام ورم مفاصل موثر است و برای تقویت حافظه و جلوگیری از ابتلا به آلزایمر مفید به شمار می رود. امگا 3 در تخم مرغ، بذر کتان و ماهی نیز به وفور یافت می شود و مصرف دوتا سه وعده مواد غذایی حاوی امگا 3 در هفته برای سلامتی بدن مفید است.

جو، سویا و بادام
 

بعضی تحقیقات نشان می دهد به جای استفاده از داروهای شیمیایی، مصرف جو، سویا و بادام برای کاهش کلسترول خون راهکار مناسبی است. گفتنی است افرادی که سابقه ابتلا به سرطان سینه در خانواده خود را دارند نباید بیش از حد از سویا استفاده کنند.

فیبرها
 

فیبرها کاهش دهنده وزن و درمانگر طبیعی مناسبی برای کاهش کلسترول به شمار می روند یک رژیم غذایی حاوی فیبر فراوان برای تناسب اندام، افزایش کلسترول مفید و کاهش کلسترول مضر و همچنین توازن قند خون موثراست. زیرا مدت زمان طولانی تری طول می کشد تا جذب و دفع شوند. بنابراین فرد کمتر میل به صرف غذا پیدا کرده و احتمال ابتلا به اضافه وزن کاهش پیدا می کند.
فیبر در غلات کامل، لوبیا، میوه ها و سبزیجات به وفور یافت می شود.
استفاده از لوبیای پخته شده در سالاد راه حل مناسبی است، اما نوع کنسرو شده آن خاصیت چندانی ندارد.

چای
 

براساس تحقیقات انجام شده بسیاری از انواع چای، کاهش دهنده کلسترول خون و پیشگیری کننده ی ابتلا به سرطان به شمار می روند.
آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز و سیاه، مواد غذایی با ارزش و قابل توجهی برای پیشگیری از رشد سلول های سرطانی محسوب می شوند. اما یک آنتی اکسیدان قوی «ECGC» در چای سبز وجود دارد که آن را متفاوت ساخته است. تحقیقات دانشمندان ژاپنی و انگلیسی نشان می دهد افرادی که چای سبز می نوشند در مقایسه با دیگران کلسترول کمتری در خون شان وجود دارد، هم چنین «ECGC» موجود در چای سبز مانع پیشرفت سلول های سرطانی می شوند. پزشکان استفاده از چای سبز را به جای نوشابه های حاوی قند توصیه می کنند.

کلسیم
 

ماده معدنی کلسیم برای استحکام استخوان ها مناسب است. محصولات لبنی و حتی قرص ها مکمل حاوی کلسیم در جلوگیری از ورم مفاصل و حتی کاهش وزن تاثیر بسزایی دارند.
پزشکان متخصص مصرف کلسیم را برای سنین بین نه تا هجده سال 1300 میلی گرم در روز توصیه می کنند. برای سنین نوزده تا پنجاه سال این مقدار به 1000 میلی گرم در روز کاهش پیدا می کند و برای سنین بالاتر از پنجاه سال این مقدار باید به 1200 میلی گرم در روز افزایش یابد.

شکلات تیره
 

تحقیقات جدید نشان دهنده ی تاثیرات فراوان شکلات تیره در کاهش فشارخون هستند، شکلات های تیره رنگی که حاوی شصت درصد و یا بیشتر از مقادیر پودر کاکائو بوده و چربی و شکر کمی داشته باشند سرشار از آنتی اکسیدان هستند و به کاهش فشارخون کمک شایانی می کنند.
منبع: نشریه 7 روز زندگی، شماره 117
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان