ماهان شبکه ایرانیان

چگونه یک برند پوشاک مردانه سلیقه‌های متناسب با هر مشتری را به صورت انبوه تولید می‌کند

در حالی که فروشندگان خیابان سویل رو لندن (savile row) در لوکس بودن و گران قیمت بودن لباس های مردانه ثابت قدم مانده اند، هم‌زمان در حال مبارزه و کشمکش برای بقای خود در مقابله با برندهای با طراحی خوب ولی با هزینه و قیمت پایین هستند

در حالی که فروشندگان خیابان سویل رو لندن (savile row) در لوکس بودن و گران قیمت بودن لباس های مردانه ثابت قدم مانده اند، هم‌زمان در حال مبارزه و کشمکش برای بقای خود در مقابله با برندهای با طراحی خوب ولی با هزینه و قیمت پایین هستند. از پیشگامان و پیشتازان این گروه مذکور طراحی پوشاک، جی.هیلبورن (J.Hilburn) است که به‌تازگی کنفرانس سالانه خود را در دالاس تگزاس برگزار کرد؛ که این کنفرانس سه روزه دربرگیرنده‌ی ارائه‌ی آموزش‌ها، عرضه‌ی محصولات جدید و یک جشن نمایش مد (runway show) بود . با بنیتا همراه باشید.

برند پوشاک مردانهobserver

آنچه که در ماه ژوئن سال 2007 به عنوان یک کسب‌وکار کوچک پیراهن تاسیس شد به وسیله‌ی ادغام شرکت اولیه و اکتساب استاد طراح و تجزیه‌وتحلیل، ورال اتود Veeral Rathod به یک برند شیوه زندگی (lifestyle) تبدیل شد و امروزه این برند به چیزی فراتر از فروشنده پیراهن گسترش‌یافته است.
با قدم زدن در بخش مرکز کنفرانس در دالاس با غرفه‌های نمایشی تعبیه‌شده‌ای مواجه شدیم که در هر کدام از آن‌ها چندین مدل جدید از مجموعه‌های سفارشی و آماده پرو و پوشیدن مانند روپوش‌های ترمه ای ضد آب و گزینه‌ای مختلفی از پیراهن‌های لوکس که با همکاری تولیدی‌های دستی ایتالیایی دوخته‌شده بودند، ارائه می‌شد و پوشاک‌های فروخته‌شده توسط خانه‌های مد بزرگ و گران قیمت تضمین‌شده بودند.
اگرچه قطعا کسب‌وکارهای دیگری وجود دارند که محصولات مشابه این برند را تولید می‌کنند اما آنچه که جی.هیلبورن و برند او را به طرز خاصی جذاب کرده است فروش مستقیم مدل و فرستادن استایلیست ها به محل برای مشاوره و اندازه‌گیری برای بیشتر از صد هزار مشتری فعال است. برخلاف میل فروشنده‌های خیابان سویل رو لندن (savile row) کسب‌وکار جی.هیلبورن توسط خیاطان پوشاک مردانه سلطه یافته و حدود 2700 استایلیست و حتی تعداد زیادی از زنان بین 30 تا 50 سال برای او کار می‌کنند.

برند پوشاک مردانهobserver

آن‌هایی که در جوامع حومه شهری زندگی می‌کنند، دسترسی به لباس متناسب مسلما برایشان محدود است. این مورد برای برند، ساختن یک موضع قدرتمند را آسان‌تر می‌کند همچنین وقتی به سراغ سبک مردانه نیز بروند. در میان‌برترین فروشندگان مد Annette Dresser کسی که رکورد فروش بیش از یک‌میلیون دلار در چهار سال دارد و Jill Kennedy که رهبر تیم 247 نفری از استایلیست ها است قرار داشتند. او زمانی که داشت جایزه خود را برای تجسم و به‌کارگیری روح طراحی خاص سبک جی.هیلبورن را دریافت می‌کرد به جمعیت گفت به خودتان و آنچه که تولید می کنید افتخار کنید. البته باید اشاره کرد زمان بسیار زیادی از کنفرانس دالاس به اهدای جوایز به استایلیست ها برای فروش زیاد آن‌ها و درصد متفاوتی از نحوه و میزان همکاری آن‌ها با برند گذشت.

برند پوشاک مردانهobserver

بررسی شرکت تحقیقات بازار یورو مونیتور (Euro monitor) جهش بیش از 13 درصدی را در بخش پوشاک مردانه نشان می دهند. ارقامی مانند این روند صعودی قابل مشاهده، بیانگر افزایش سرمایه‌گذاری در قسمت مرتبط با پوشاک مردانه است. در حالی که به نظر می‌رسد در جامعه جدید با مردانی مواجه شویم که در حال افزایش جهشی خرید پوشاک برای خودشان هستند.
هدف فراگیر جی.هیلبورن رسیدن به 40 بیلیون دلارفروش مستقیم صنعت با ارائه مشاوره به برخی از فروشگاه‌های بزرگ که نادیده گرفته‌شده‌اند و به صورت مستقل برای پوشاک مردانه کار می‌کنند و فروشندگانی که به حال خود رهاشده‌اند، می‌باشد.
نکته‌ی قابل ذکر در مورد جی.هیلبورن توجه خاصی است که به هر مشتری می شود و همه موارد در یک کتاب کوچک سیاه دیجیتالی پایش و گردآوری می‌شوند که آن شامل سایز هر مشتری، پارچه ترجیحی آن‌ها و یک کاتالوگ از موارد خاص مد نظر آن‌ها و اتفاقات خاصی که در تقویم زندگی هر شخص وجود دارد که سبک جدیدی از فروش و خرید را مرسوم و تضمین می‌کند. تمامی این کارها برای به رسیدن به هدف والای و متعالیه عادی شدن کیفیت خوب و بالا و شخصی‌سازی با دسترسی آسان‌تر است؛ و قدم بعدی، بعد از همه طراحی‌های منحصربه‌فرد و تولیدات تحویل در درب منزل است!

برند پوشاک مردانهobserver

شما لازم نیست که شما یک فرد مشهور یا یک فرد پولدار باشید تا یک استایلیست مخصوص به خودتان را داشته باشید این حرف را مدیر خلاق رابرت میلان (Robert Milam) میگوید، در یک برنامه‌ی ویدئویی پر زرق‌وبرق او اعلام می‌کند کلید طراحی این فصل به نظر می‌رسد از منهتن علی‌الخصوص از جان اف کندی جونیور (John F. Kennedy Jr) الهام گرفته‌شده باشد. یک نگاه به این مجموعه شامل چندین عکس از آقای کندی مودب و خوش رفتار با همسرشان کارولین بست (Carolyn Bessette) هست که هردوی آن‌ها به طور دراماتیکی در سانحه‌ی هواپیمایی در مسیر مارتا (Martha) درگذشتند. در نگاه اول ممکن است که یک انتخاب عجیب به نظر رسد اما با توجه به هر دو سبک استایلیست های فروش پوشاک و مردانی که از آن‌ها خرید می‌کنند این مساله منطقی به نظر می‌رسد. اگرچه بازدید از منهتن کم است و به‌اندازه‌ی کافی دور از فتنه و تمهیدات شهر می‌باشد اما جان اف کندی این محل را به عنوان یکی از نمادهای خیلی جدید از پولداری و ثروت و مردان اهل مد و ریشه‌دار نیویورک تبدیل کرده است. آقای اتود (Rathod) زمانی که برای جمعیت سخنرانی می‌کرد اظهار داشت که تعداد زیادی از مردم سفر می‌کنند و تعداد زیادی از این مردم اهل سفر به شهر نیویورک می‌روند در این شهر یک انرژی خاصی وجود دارد که شما نمونه آن را در هیچ جای دنیا نخواهید داشت و این واضح است که تنها راه برای ساختن همچنین شهری با این انرژی این است که شما در فروشگاه‌ها و خانه‌ها قفسه‌های لباس برند جی.هیلبورن را داشته باشید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان