ماهان شبکه ایرانیان

بهترین ها را انتخاب کنید

اگر نگران سلامت خود و خانواده تان هستید و نمی دانید بین مواد غذایی مشابه، انتخاب کدام شان به صرفه تر و سالم تر است، خواند ن این پرسش و پاسخ ها می تواند کمک تان کند

بهترین ها را انتخاب کنید
اگر نگران سلامت خود و خانواده تان هستید و نمی دانید بین مواد غذایی مشابه، انتخاب کدام شان به صرفه تر و سالم تر است، خواند ن این پرسش و پاسخ ها می تواند کمک تان کند ....

گوشت قرمز یا سوسیس؟
 

گوشت قرمز: یک تکه گوشت کاملاً پخته شده نسبت به سوسیس هم کالری و هم نمک کمتری دارد. به علاوه بهتر است گوشت که مصرف می کنید بدون چربی و رگ و پی باشد.

چای یا قهوه؟
 

چای: چای سبز یا سیاه گزینه های بهتری نسبت به قهوه هستند. این نوشیدنی سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که برای سلامت قلب و عروق خونی مفیدند و می توانند در پیشگیری از سرطان هم کمک کننده باشند.

سیر تازه یا پودر سیر؟
 

سیر تازه: هر چند که تحقیقات در این زمینه هنوز کامل نشده، اما مطالعات زیادی نشان داده اند که سیر تازه در کاهش کلسترول چندان هم مؤثر نیست. البته در مورد خواص درمانی دیگر آن هنوز جای تحقیق بیشتری وجود دارد. از طرفی، ترکیباتی در سیر وجود دارد که به ساد گی خراب می شود و اگر سیر به صورت پودر درآید امکان آلوده شد ن آن بیشتر است. اگر بخواهید سیر را به صورت پودر مصرف کنید باید از مقدار بیشتری نسبت به سیر تازه استفاده کنید تا همان فایده را داشته باشد. بنابراین سیر تازه انتخاب سالم تری است.

میوه تازه یا خشک؟
 

میوه تازه: حجم زیاد آب موجود در میوه تازه که تقریباً هشتاد درصد آن را تشکیل می د هد. کمک می کند تا کالری کمتری به بدن برسد، اما اگر قصد نگهداری طولانی مدت دارید و می خواهید همیشه میوه در دسترس تان باشد آن را به صورت خشک شده مصرف کنید.

کلم بروکلی یا گل کلم؟
 

کلم بروکلی:جذب فیبر کلم بروکلی دو برابر جذب فیبر گل کلم است.

سس آماده یا خانگی؟
 

سس خانگی: محصولات خانگی عموماً سالم تر از مواد غذایی کارخانی ای هستند. وقتی خودتان سس درست می کنید، می توانید از چربی های اشباع نشده یی مثل روغن زیتون به جای روغن های ناسالم استفاده کنید. ضمت این که سس های حاضری مقدار زیادی نمک و افزودنی های دیگر دارند.

آبمیوه یا خود میوه؟
 

میوه: آبمیوه نه تنها قند بیشتری را وارد بد ن می کند، بلکه سبب محروم شد ن بد ن از یک ماده ی مغذی مهم در میوه یعنی فیبر می شود.

قند طبیعی یا شکر سفید؟
 

هیچ کدام: هر دو، قند ساده دارند و نمی توان از نظر ارزش غذایی هیچ مزیتی را نسبت به دیگری قایل شد.

آب گازدار یا سودا؟
 

آب گازدار: از آن جا که برای تولید سودا از بی کربنات سدیم استفاده می شود، می توان ادعا کرد که این نوشابه ها پر از نمک هستند. در واقع در این رقابت، آب گازدار با سه میلی گرم سدیم در مقابل سودا با هفتاد میلی گرم سدیم انتخابی بی چون و چراست.

گوشت راسته یا گوشت دنده؟
 

گوشت راسته: سیصد گرم از گوشت راسته گوسفند 325 کیلو کالری و 13 گرم چربی دارد. در حالی که همین مقدار گوشت قسمت دند ه 423 کیلو کالری و 23 گرم چربی دارد.

گوجه فرنگی تازه یا سس؟
 

هر دو: گوجه فرنگی، آنتی اکسیدانی به نام «لیکوپن» دارد که در پیشگیری از سرطان پروستات و چند نوع سرطان دیگر بسیار مؤثر است. این ماده فقط در جریان پخت گوجه فرنگی از دیواره ی سلولی آن رها می شود و بد ن می تواند آن را جذب کند. به علاوه این آنتی اکسیدان، قابل حل در چربی است و مصرف سس گوجه یی که با اند کی روغن زیتون تهیه شده باشد، به جذب بیشتر این ترکیبات کمک زیادی می کند.

سیب یا پرتغال؟
 

سیب: می گویند سیب میوه بهشت است. نتایج تحقیقاتی نشان می د هد بیمارانی که در هفته دست کم پنج عدد سیب می خورند عملکرد ریه های شان بهتر شده، خس خس سینه ی آنها کاهش یافته و نشانه های آسم در این افراد بسیار کمتر می شود. شما می توانید سیب را خام بخورید یا کیک سیب بپزید. حتی می توانید سیب را ریز کنید و در سالاد بریزید یا این که به صورت کمپوت مصرفش کنید.

ناهار سنگین یا سبک؟
 

ناهار سبک: خورد ن چند وعده غذایی سبک در طول روز بهتر از یک وعده غذایی سنگین و مفصل است. پخش کرد ن کالری دریافتی در طول روز، قندخون و سطح انسولین را ثابت نگه می دارد. استرس و خستگی را از بد ن دور می کند و از کسالت پس از ناهار جلوگیری می کندو همه ی این اتفاقات خوب به این خاطر است که ناهار سنگین نخورده اید!
منبع: 7 روز زند گی شماره 114
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان