«محمد رضا رحیمی» در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اهمیت این واحد در آتشنشانی، تصریح کرد: پرسنل این بخش از آتشنشانی، اولین افرادی هستند که در جریان حریق یا حادثه قرار میگیرند و باید حوادث را در کمترین زمان به نزدیکترین ایستگاه آتشنشانی، اطلاع رسانی کنند.
وی ادامه داد: نیروهای ستاد فرماندهی آتشنشانی به صورت شبانه روزی مشغول به کار هستند و به صورت اپراتور علاوه بر اطلاعرسانی رخداد حادثه یا حریق، پاسخگوی سئولات مردم در مورد ایمنی در زمان حریق و حادثه نیز هستند.
رحیمی از کاهش 30 درصدی مزاحمتهای تلفنی خبر داد و افزود: خوشبختانه با بالارفتن اطلاعات مردم در راستای حرفه پر اهمیت آتشنشانی نسبت به سال گذشته مزاحمتهای 125 کاهش چشمگیری داشته است ولی با این وجود هنوز خطوط 125 به دلیل بیتوجهی برخی خانوادهها نسبت به فرزندانشان، بیمورد اشغال میشود.
رییس ستاد فرماندهی آتشنشانی یزد خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها هفت نفر نیروی انسانی به طور فعال در این ستاد مشغول هستند که در هر شیفت 3 نفر از پرسنل پاسخگوی شهروندان میباشند اما با توجه به بالارفتن حجم تماسهای تلفنی در بحث رخداد حوادث، حریق و مشاوره ایمنی با کمبود نیرو مواجه هستیم.