ایده ای عالی برای داخل درهای کابینت آشپزخانه

آشپزخانه هرچقدر هم که بزرگ و جادار باشد، باز هم معمولا فضای کابینت ها برای خانمها کوچک به نظر می رسد و مرتب کردن و ساماندهی کردن کابینتها، مخصوصا کابینت هایی که در آنها مواد غذایی نگهداری می شود کار سختی است

دیزاینآشپزخانه هرچقدر هم که بزرگ و جادار باشد، باز هم معمولا فضای کابینت ها برای خانمها کوچک به نظر می رسد و مرتب کردن و ساماندهی کردن کابینتها، مخصوصا کابینت هایی که در آنها مواد غذایی نگهداری می شود کار سختی است. از همین رو در این گزارش قصد داریم روشی ساده و کاربردی را به شما بیاموزیم تا با بهره گیری از آن بتوانید از فضای داخلی کابینت نهایت بهره را ببرید. برای این کار به یک قفسه بندی ساده نیاز است.

دیزایندر داخل درب یکی از کابینت هایتان یک پنل شیک و طرحدار بچسبانید. بعد از چسباندن آن، گوشه های اضافی پنل را ببرید و دور بریزید تا ظاهری شیک و مرتب داشته باشد. از این به بعد همه چیز به خلاقیت خود شما بستگی دارد. در بخش بالایی درب کابینت، می توانید یک نوار فلزی باریک بچسبانید. دقت کنید که از چسب قوی و خوبی استفاده کنید که تحمل وزن چند کفگیر چوبی را داشته باشد. برای این کار، چسب اپوکسی چسب مناسبی است.

این چسب را به پشت نوار فلزی مالیده و آن را در بخش بالای درب کابینتتان نصب کنید و مطمئن شوید که کاملا خوب و محکم به جایش چسبیده. حالا می توانید از قلاب های پلاستیکی یا فلزی S شکل استفاده کنید. این قلاب ها را با چسب به روی نوار فلزی چسبانده و یا به داخل آن فرو کنید. بدین ترتیب می توانید جای مناسبی برای آویزان کردن قاشق ها و کفگیرهای چوبی درست نمائید. در عین حال شما می توانید به جای نوار فلزی، از یک نوار آهنربایی استفاده کنید و دراین صورت می توانید قاشق و کفگیرهای فلزی تان را در این قسمت آویزان کنید.

دیزاینبرای بخش پائینی درب کابینت هم یک نقشه خوب داریم. شاید کار چندان ساده ای نباشد. اما ارزشش را دارد. قطعا خیلی از خانمها، ادویه جات مختلفی در آشپزخانه دارند که نامرتبی و سرگردانی این ظروف ادویه روی کابینتها، آنها را آزار می دهد. پس می توانید یک کابینت کوچک به عنوان جا ادویه ای برای خودتان درست کنید.

برای این کار کافی است تا کمی در وسایل اضافه و به درد نخور منزل جستجو کنید. یک قاب چوبی یا پلاستیکی مستطیل شکل می تواند گره گشای کار شما باشد. ممکن است بتوانید این وسیله را در اسباب بازی های کودکانتان بیابید.

بعد از پیدا کردن این قاب، آن را در بخش پائینی درب کابینت، با یک چسب محکم و خوب بچسبانید ووقتی چسب کاملا خشک شد، ظرفهای ادویه تان را داخل آن بچینید.

یک ایده خوب دیگر برای داخل کابینتها، درست کردن یک تخته یا برد زیبا برای چسباندن یادداشت های روزانه و شاید حتی عکسهای یادگاری تان است. یک صفحه فلزی را به اندازه بخش داخلی درب کابینت بریده و آن را داخل درب کابینت بچسبانید.

می توانید روی آن را با یک ورقه زیباتر کاور کنید. حالا وقت آن است که تقویم کوچک آشپزخانه، کوپن های دم دست و برگه های یادداشت را روی آن قرار دهید. حتی می توانید دستور غذاهای موردعلاقه تان را با آهن ربای های کوچک در روی درب این کابینت نصب کنید. 

اگر صفحه فلزی دم دستتان نبود، می توانید این کار را با یک صفحه چوب پنبه ای یا حتی یونولیتی انجام دهید. بدین ترتیب که صفحه چوب پنبه یا یونولیت را به اندازه داخل درب کابینت بریده و آن را در آنجا بچسبانید و در صورت نیاز، روی آن را بایک کاغذ زیبا بپوشانید و سپس با سوزن ته گرد یا پونز، یادداشتها و تقویم را به درب داخلی کابینت نصب کنید.

با بهره گیری از این روشها، می توانید وسایل نامرتب روی کابینتها و به ویژه کاغذها و یادداشتهایتان را سر و سامان داده و برای آنها جای ویژه ای طراحی کنید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان